Gå til innhold

Paris i November

Anbefalte innlegg

Skrevet

Meg og min bedre halvdel har da bestemt oss for å reise til Paris i begynnelsen av November og være der i 4dager. :yvonne: Frem til nå har vi kun bestilt flybilletter, så hotellet gjennstår. Er det noen her som kan gi gode tips til billige hotell i denne byen?

Og gjerne noen råd til hvor vi kan dra, og hva som er verdt å få med seg?

Takker for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Har du et budsjett så blir det litt lettere å komme med anbefalinger ;-) Alle har forskjellige definisjoner av "billig" :-)

Jeg var i Paris for noen år siden og her er mitt reisebrev med bilder, linker og kart: http://gardkarlsen.com/Paris_France.htm . Hvis du ikke har vært i Paris før kan det kanskje være nyttig å se på dette Google kartet som jeg har laget: http://gardkarlsen.com/paris_france_map.htm . Har har jeg markert attraksjoner, hotellene som vi har brukt osv. Du kan klikke på markørene for mer info. Lykke til med planleggingen - jeg drar faktisk til Paris imorgen og gleder meg.

Skrevet

Paris!! Var der for et år siden, fantastisk by:)

Når det gjelder hotell, finn ut hvor i byen du vil bo og let rundt der (ufattelig mange hoteller), sjekk hotels.com, expedia, finn osv. Det er også lurt å kjøpe en bok om Paris den har mye nyttig info både før og under reisen. Anbefaler den røde fra Aschehoug, den liker jeg best:)

Lurt å finne ut hva man vil gjøre også før man reiser, så ikke man angrer på noe. Min favoritt var Sacre Cæur, nydelig! En tour buss er lurt, da får man med seg det meste og kan gå av og på der man vil.

God tur og kos dere masse!!!

Skrevet

Tusen takk Gard og Athea for gode råd, som jeg ikke har tenkt så masse på enda.:P

Vi må vell begynne å bestemme oss snart, for hva vi vil gjøre der nede, hotell osv.

Begge er veldig spontane, så planlegging har det blitt lite av når vi har reist på turer.

Men denne gangen skal det planlegges.. Hihi.. :)

Skrevet

Jeg var i Paris med min kjære for 2 år siden, og da brukte jeg dagesvis på å finne det RETTE hotellet. Kriteriene mine var: Romantisk, sjarmerende, rent og BILLIG. Jeg endte opp med dette hotellet, som kanskje er favoritthotellet mitt av alle jeg har bodd på i verden: Hotel de la Porte Doree

Det er ikke noe superfancy, men det er så romantisk og gammeldags europeisk/fransk, om du skjønner hva jeg mener. Virkelig, virkelig sjarmerende. Og fordi det ikke ligger supersentralt er det også billig! Men metrostoppen er bokstavelig talt et dårlig steinkast utenfor døren så du kommer deg enkelt dit du vil hele tiden :) I området rundt hotellet er der restauranter, søte kaféer osv.

Skrevet

Paris er en fin by. Jeg var der i fjor sommer. Likte meg veldig godt i den byen. Det er mye man burde få med seg. Eiffel tårnet, triumfbuen, notre dame, Panthéon, Sacré Coeur, Kirken Sainte-Chapelle og Louvre museum. Og hvis man har tid, anbefaler jeg også en tur til Versaille for å se palasset der. Men der trengs det fort en hel dag.

Skrevet

Det aller beste med Paris er å bare tusle rundt :) Ta buss til Montmartre, se Sacre Coeur og gå ned til byen igjen. Vandre i områdene rundt Notre Dame og Latinerkvartalene. Kikke, spise og nyte...

Skrevet

Jeg vil faktisk anbefale å bruke beina! Det er så mye fint å se utenom de kjente stedene. For de lengste strekningene er metroen veldig lett å benytte. Husk at den slutter å gå tidlig! (Mener å huske i 23-tiden? :klø: )

Versailles er flott, men krever mye tid, det samme med Louvre. Jeg ville valgt en av disse på et så kort opphold. Men du "må" selvfølgelig se Notre Dame, Sacre Coeeur, Eiffeltårnet, Triumfbuen og Champs Elysees.

Ang hotellvalg: Se på dette kartet: http://wikitravel.org/en/Paris. Paris er delt opp i områder som går rundt i en spiral. Jo lengre ut du kommer jo billigere er hotellene. Jeg bestilte via hotels.com da vi var der andre gangen, men det er 5 år siden så jeg husker ikke hotellnavnet.

Skrevet

Jeg var i Paris med min kjære for 2 år siden, og da brukte jeg dagesvis på å finne det RETTE hotellet. Kriteriene mine var: Romantisk, sjarmerende, rent og BILLIG. Jeg endte opp med dette hotellet, som kanskje er favoritthotellet mitt av alle jeg har bodd på i verden: Hotel de la Porte Doree

Det er ikke noe superfancy, men det er så romantisk og gammeldags europeisk/fransk, om du skjønner hva jeg mener. Virkelig, virkelig sjarmerende. Og fordi det ikke ligger supersentralt er det også billig! Men metrostoppen er bokstavelig talt et dårlig steinkast utenfor døren så du kommer deg enkelt dit du vil hele tiden :) I området rundt hotellet er der restauranter, søte kaféer osv.

det hotellet så bare skjønt ut :)

kommer definitivt til å vurdere det sterkt neste parisbesøk!

vi bodde sist i montmartre området på et ganske billig 2 stjerners hotell - men fikk litt !panikk"(les klaus og søvnmangel tross ørepropper pga ekstremt mye trafikk) når vi ankom...

2stjerner i paris og london er gjerne noe HELT annet enn hva vi er vant med i andre byer.

vi valgte å oppdradere til et rom som kostet 90 euro natten, og da fikk vi eget bad samt grei plass og vendt mot bakgård = fikk sove :)

så, om dere har mulighet ville jeg absolutt vurdert å bruke en tusenlapp mer på hotell.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...