Tiarra Skrevet 8. september 2010 #1 Skrevet 8. september 2010 (endret) Ja, jeg lurer på hvor mye dere bruker laptopen da jeg tror at jeg bruker min for mye? Og hvor mye er for mye? Jeg hadde en i 4/5 år men den døde rett og slett. Om det er fordi dens levetid var på 5 år eller om det er fordi jeg brukte den for mye, er jeg litt usikker på. Så kjøpte jeg en ny en i begynnelsen av fjoråret, men den begynte å få de samme symptomene som den forrige før den daua! Altså at den blir glovarm og slår av seg. Den lager også DEN durelyden! Sikkert noe galt med vifta eller noe. Så nå lverte jeg til reprasjon. Mens den repareres, får jeg låne en fra butikken. DENNE har også begynt å dure nå, men dog ikke så varm. Så folkens, hva er en normal bruk av en bærebar pc? Endret 8. september 2010 av Tiarra
Gjest Serena Skrevet 8. september 2010 #2 Skrevet 8. september 2010 Kan bruke Mac'n opptil 12 timer om dagen.
Gjest Violently Happy Skrevet 8. september 2010 #3 Skrevet 8. september 2010 Jeg bruker min så lenge jeg har lyst, om det skulle være 12 timer eller mer. Min forrige pc slo seg av hvis jeg dekket til viften på en eller annen måte. Da ble den glovarm og så bare sa det "pooof".
Gjest Serena Skrevet 8. september 2010 #4 Skrevet 8. september 2010 PC'n ble overopphetet på slutten av livet dens.Den levde i 3/4 år. Hva slags underlag har du under pc'n? Hvis du har den på et pledd / klær /hud / stoff så blir den mye fortere varm. Best med flatt rent underlag lagd av solid materiale.
Rødtoppen86 Skrevet 8. september 2010 #5 Skrevet 8. september 2010 Har bærbar som fungerer flott den, men så har jeg stortsett fått meg ny pc annenhvert år, så jeg har ikke så god erfaring med hvordan pcer blir etter fire-fem år. Det eneste jeg kan huske er at min samboer sin pc som ble ganske gammel fikk problemer med skjermen. Tror rett og slett det var kontakten mellom skjerm og tastaturdelen som ble slitt etterhvert. Jeg har pcen min stående på et skrivebord, og flytter den svært sjeldent. Den står på hele tiden, bare avslått når jeg er bortreist eller noe i den duren. Har sett hvordan mange folk behandler bærbare, så det er ikke rart de dauer raskt. I ditt tilfelle høres det ut som du har pcen din på støvete overflater og fyller den med masse rart som gjør at den går varm.
Gjest Blondie65 Skrevet 8. september 2010 #6 Skrevet 8. september 2010 Utrolig snodig at PC som er laget for å fraktes rundt krever at man nærmest sleper med seg en ren overflate den kan stå på. Det er også latterlig å si at eneste riktige bruk av PC er å la den stå på pulten hjemme. I såfall - kjøp en stasjonær. Man har bærbare fordi man ønsker og har behov for PC som kan brukes andre steder enn på pulten hjemme. Stasjonære PC'er med samme eller bedre kapasitet har inntil ganske nylig vært langt billigere enn bærbare.
Tiarra Skrevet 8. september 2010 Forfatter #7 Skrevet 8. september 2010 Har bærbar som fungerer flott den, men så har jeg stortsett fått meg ny pc annenhvert år, så jeg har ikke så god erfaring med hvordan pcer blir etter fire-fem år. Det eneste jeg kan huske er at min samboer sin pc som ble ganske gammel fikk problemer med skjermen. Tror rett og slett det var kontakten mellom skjerm og tastaturdelen som ble slitt etterhvert. Jeg har pcen min stående på et skrivebord, og flytter den svært sjeldent. Den står på hele tiden, bare avslått når jeg er bortreist eller noe i den duren. Har sett hvordan mange folk behandler bærbare, så det er ikke rart de dauer raskt. I ditt tilfelle høres det ut som du har pcen din på støvete overflater og fyller den med masse rart som gjør at den går varm. Nei da, ikke støvete overfalte eller noe. Jeg har den på stuebordet som regel, men jeg tar den opp hvis jeg blir sliten av all sitting, da har jeg den bare på fanget. Er ene med Blondie65, hva er vitsen med at den er bærebar hvis den bare skal stå på skrivebordet?
Gjest Serena Skrevet 8. september 2010 #8 Skrevet 8. september 2010 Kan det være merke på PC'n som har dårlig vifte? Du skrev ikke hvilket merke det var på PC'n til rep og låne PC'n?
Gjest BabyBlue Skrevet 8. september 2010 #9 Skrevet 8. september 2010 Den eneste laptopen jeg har vært fornøyd med er mac. Den gamle pcen min var steintung, kostet flesk, og skjermen døde flere ganger. Vil du ha en bærbar som virkelig er bærbar - kjøp mac.
feuerstein Skrevet 8. september 2010 #10 Skrevet 8. september 2010 96-modellen min lever i beste velgående når jeg gidder å slå den på, og den inneholder ørkensand fra flere kontinent etter bruk i felten for et større oljeselskap. Jeg har ristet en del bærbare (og eksterne skjermer) i filler siden den tid, mens 07-modellen min fortsatt går uten feilslag, men batteritiden er redusert fra knappe 6 til 3 timer. 96- og 07-modellen er ThinkPad, de som har tatt kveld har vært diverse andre merker enn ThinkPad. Generelt vil jeg si det skal godt gjøres å finne en maskin som duger under 10,000 kr.
Tiarra Skrevet 8. september 2010 Forfatter #11 Skrevet 8. september 2010 Kan det være merke på PC'n som har dårlig vifte? Du skrev ikke hvilket merke det var på PC'n til rep og låne PC'n? Min første var Toshiba, den på reperasjon er Packard Bell og den jeg låner er hp. Jeg er ikke noe flink med dataer, men Toshibaen var som en virket best til den skulle dø etter fireårs bruk. Den kostet rundt 14000 kr med forsikring, den gang.
Tiarra Skrevet 8. september 2010 Forfatter #12 Skrevet 8. september 2010 Den eneste laptopen jeg har vært fornøyd med er mac. Den gamle pcen min var steintung, kostet flesk, og skjermen døde flere ganger. Vil du ha en bærbar som virkelig er bærbar - kjøp mac. Ja, MANGE jeg kjenner bruker Mac og jeg hører bra rykter om den
Gjest Violently Happy Skrevet 9. september 2010 #13 Skrevet 9. september 2010 Vil du ha en bærbar som virkelig er bærbar - kjøp mac. Eller Lenovo eller Fujitsu-Siemens.
PecanPie Skrevet 9. september 2010 #14 Skrevet 9. september 2010 (endret) Hvilket underlag du har laptopen på har mye å si. Å ha den i fanget er ikke bra for maskinen, da stenger du igjen vifta og maskinen blir grusomt varm. I tillegg bråker det noe grusomt fordi vifta gjerne jobber for fullt. Du merker det kanskje ikke nå, fordi du er vant med det, men kjøp deg en mac og du vil HØRE forskjellen. Samboern kjøpte ny PC i år og irriterer seg stadig over feil og mangler, den har vært inne til reperasjon flere ganger. Han bruker den stort sett til spill og surfing hjemme. Jeg kjøpte Mac for et år siden og har ikke hatt et eneste problem, og det til tross for at jeg stadig bærer den rundt i forbindelse med studier. Bruker macen fra ingen ting til hele dagen. Endret 9. september 2010 av PecanPie
AnonymBruker Skrevet 9. september 2010 #15 Skrevet 9. september 2010 Jeg hadde en 4 år gammel Acer Aspire, og den begynte å vise de samme sykdomstegnene som din pc, den ble overopphetet, og til slutt slo seg av. jeg kjøpte meg nytt batteri, og ny batterilader. I dag er den samme pc'en 7 år gammel, og fungerer helt perfekt. Husk at batteri og laderen også sliter seg hardt ut, og kan føre strømmen feil til pc'en.
Gjest Violently Happy Skrevet 9. september 2010 #16 Skrevet 9. september 2010 Samboern kjøpte ny PC i år og irriterer seg stadig over feil og mangler, den har vært inne til reperasjon flere ganger. Det spørs vel kanskje litt på hvilken type pc det er? Jeg har en svær Fujitsu-Siemens (18 tommer) som jeg nesten bare har stasjonert på et bord fordi den er for stor og tung til å drasse med seg til studier ol, pluss at det finnes knapt vesker til den størrelsen. I tillegg har jeg en liten HP (13 tommer)(4 år gammel) (amerikansk tastatur) som jeg tar med hvis jeg skal skrive på i forelesningene. Ingen av disse bråker spesielt mye, og det har aldri vært noe feil eller mangler med dem. Derimot hadde jeg en Dell som det ofte var et eller annet galt med- i tillegg til at den konket ut sånn helt uten videre. >.< Med min Fujitsu-Siemens bruker jeg i hovedsak bare strøm. Jeg setter inn strømkontakten til pc'n før jeg setter støpselet i kontakten (tror jeg leste et eller annet om at det var det man måtte gjøre). På min lille HP bruker jeg stort sett strøm hvis jeg sitter på forelsning, og da tar jeg ut batteriet fordi batteriet lades fortere ut hvis det står i enn hvis det ikke gjør det. Jeg har hatt batteriet til min HP liggende i flere måneder og så lagt det inn og det har funket som om det nettopp har vært ladet opp.
PecanPie Skrevet 9. september 2010 #17 Skrevet 9. september 2010 (endret) Det spørs vel kanskje litt på hvilken type pc det er? Det er en Acer laptop som brukes som en stasjonær med eksternt tastatur og mus. Jeg har null peiling på om dette er et merke med mye problemer, jeg koser meg som sagt med at ting bare funker på Macen min. Endret 9. september 2010 av PecanPie
Gjest Violently Happy Skrevet 9. september 2010 #18 Skrevet 9. september 2010 Vel, moren min har en Acer og det er endel problemer med den, i tillegg til at den er fryktelig treg.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2010 #19 Skrevet 9. september 2010 Min billige Toshiba står på døgnet rundt stort sett, og er nå inne i sitt tredje leveår. Batteriet har riktignok tapt seg, men ellers så fungerer den som en klokke Sitter jeg i sofaen eller lignende har jeg et brett under den for å slippe å dekke til vifta med pledd o.l. I tilegg har jeg en liten ASUS 1000HE som jeg frakter med meg rundt om kring på forelesning, jobb, fly og tog, med super batteritid. Ingen av pc'ene bråker noe eller slår seg av.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2010 #20 Skrevet 9. september 2010 Min billige Toshiba står på døgnet rundt stort sett, og er nå inne i sitt tredje leveår. Batteriet har riktignok tapt seg, men ellers så fungerer den som en klokke Sitter jeg i sofaen eller lignende har jeg et brett under den for å slippe å dekke til vifta med pledd o.l. I tilegg har jeg en liten ASUS 1000HE som jeg frakter med meg rundt om kring på forelesning, jobb, fly og tog, med super batteritid. Ingen av pc'ene bråker noe eller slår seg av. Kan vel også legge til at jeg bruker Ubuntu, og det forbedret ytelsen til Toshibaen noe enormt da jeg skiftet til det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå