AnonymBruker Skrevet 8. september 2010 #1 Skrevet 8. september 2010 Jeg trener en god del variert trening, men knærne er ikke helt gode etter mange år med aktiv ridning. Får ofte vondt i knærne når jeg løper f.eks. Finnes det noen øvelser som styrker knærne (musklene rundt liksom)? Føler jeg må trene dem spesiellt for at de skal tåle belastningen.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2010 #2 Skrevet 8. september 2010 øveser jeg har fått av fysioterapeuter oppgjennom ...for styrke muskler rundt knea som er bruskslitte er f eks sitte på stol å så løfte et å et bein opp å senke d rolig ned- 10 ganger hvert bein -stå oppå ei kasse ca 30-40 cm høg, så la den ene foten heng utfor kassa, og så ta knebøy på d andre foten 10 stk såå bytte fot -knebøy med en slags vektgreie rundt nakken -gå rolig opp og ned et trappetrinn , først opp å ned med ene beinet 10 ganger, så bytte etter 10 stk ligge på gulv å sykle stå og ta sving å svikt øvelser i tre minutt ca (dobbeltak og diagonaltak) knekneskåløvelse dette er litt av de som jeg har fått for styrke opp muskulaturen rundt kneet et godt redskap er den der IKEA arbeidskrakken til ca 129 kr. med 2 trinn på. passe å sitte på passe å gå opp ned på.... passe høgde til uttøying....stødig å god også mulig å sitte på sånn ball å ta knestrekk-heve å senke beinet
AnonymBruker Skrevet 8. september 2010 #3 Skrevet 8. september 2010 øveser jeg har fått av fysioterapeuter oppgjennom ...for styrke muskler rundt knea som er bruskslitte er f eks sitte på stol å så løfte et å et bein opp å senke d rolig ned- 10 ganger hvert bein -stå oppå ei kasse ca 30-40 cm høg, så la den ene foten heng utfor kassa, og så ta knebøy på d andre foten 10 stk såå bytte fot -knebøy med en slags vektgreie rundt nakken -gå rolig opp og ned et trappetrinn , først opp å ned med ene beinet 10 ganger, så bytte etter 10 stk ligge på gulv å sykle stå og ta sving å svikt øvelser i tre minutt ca (dobbeltak og diagonaltak) knekneskåløvelse dette er litt av de som jeg har fått for styrke opp muskulaturen rundt kneet et godt redskap er den der IKEA arbeidskrakken til ca 129 kr. med 2 trinn på. passe å sitte på passe å gå opp ned på.... passe høgde til uttøying....stødig å god også mulig å sitte på sånn ball å ta knestrekk-heve å senke beinet Tusen takk:D Mange gode øvelser der^^
AnonymBruker Skrevet 8. september 2010 #4 Skrevet 8. september 2010 bare hyggelig å få si fra de øvelsene som je vet om, og som jeg føler hjelper å styrke mine muskler rundt knærne. får håpe de hjlper for din del også . lykke til da
Grønt blad Skrevet 8. september 2010 #6 Skrevet 8. september 2010 Når du skal jogge/løpe på tredemølle, ha på godt med oppoverbakke ("gradient"). Helst ikke under 2 %, gjerne opp mot 4-5%. Det skal visstnok være mindre belastende på knærne.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2010 #7 Skrevet 8. september 2010 kandriv med spinning sykling jeg tredemølle hadde ikke jeg noe å gjør på gå på grusveier når er ute eller sykle. inne skal jeg spinne eller bruk crosstrainer sa de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå