Gå til innhold

Hvor dårlig kosthold har du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror jeg har dårlig kosthold, og har lyst til å høre hvordan andre er.

Spiser nesten noe usunt hver eneste dag :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spiser sjokolade hver dag + gjerne annet snacks som is, chips, kjeks.

Spiser nesten kun karbohydrater: pizza, pasta, lasagne osv til middag hver dag. Drikker brus hver dag. Spiser lite variert, pga liker så lite forskjellig.

Det er mange positive sider ved kostholdet mitt også, og derfor er jeg fremdeles slank, men det tar vi ikke i denne tråden.

Tror det er få mennesker som kun spiser sunt. Jeg synder hver dag:p Må bare ikke overdrive mengden.

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Hovedproblemet med mitt kosthold er nok at jeg spiser for mye. Jeg har en herlig kropp, og er kjempeslank med fine kvinnlige former selv om jeg spiser i større mengder enn jeg beveger meg.

Men jeg vet at jeg "en dag" vil få problemer med overvekt hvis jeg ikke skjerper meg.

Jeg spiser usunt (godteri/brus/is) ca to-tre ganger i uka. Jeg føler det er for mye og skal kutte ned.

Jeg spiser også mye karbohydrater, hovedsaklig fordi jeg glemmer å spise kjøtt. Blir mye grønnsaker til middagen, men det det er oftest pasta på menyen.

Men jeg er flink med mange ting ved kostholdet mitt også, så det må bare forbedres.

Skrevet

Takk for svar :)

Jeg er veldig lik deg Anonym Bruker 13:03.

Tenker du på faren for diabetes type 2? Og har du hatt det kostholdet lenge?

Skrevet

Takk for svar :)

Jeg er veldig lik deg Anonym Bruker 13:03.

Tenker du på faren for diabetes type 2? Og har du hatt det kostholdet lenge?

Ja, jeg tenker på det, men er foreløpig såpass ung og frisk at jeg ikke føler meg utsatt. Maten jeg spiser er ganske sunn (ikke mye fett, dressinger osv og heller ikke store mengder), så jeg tenker at litt sjokolade til dagen skader ikke så altfor mye.

Har hatt det kostholdet hele livet, men er som sagt ung, akkuratt fyllt 20. Alltid vært svært frisk i følge legen, og slank.

Men hvem vet om jeg får det i fremtiden:s

Gjest BabyBlue
Skrevet

Ikke så verst. Spiste en brødskive med servelat i dag, salat til lunsj, og fikk lurt til meg en sjokoladebit av en kompis. Når jeg kommer hjem blir det vel hjemmelagde knekkebrød med brunost og appelsinjus.

Er overhodet ikke en av verstingene innenfor kosthold, men i helgene kan jeg virkelig fråtse :sjenert:

Hjemme spiser vi mye fisk, selv om det av og til blir pizza om ingen av foreldrene mine gidder å lage mat, som er sjelden... Tror jeg skal starte å lage middag selv, jeg. Er veldig glad i grønnsaksupper.

Skrevet

Når jeg har god råd så spiser jeg variert. Når jeg har lite penger blir det MYE firstprice kylling og grønnsaksposer.

Frokostmessig og lunsj veksler jeg ofte mellom knekkebrød med forskjellige ostetyper, smoothies, frokostblandinger, salater, omeletter, av og til brød... Eller spiser kun frukt og bær oppi en boks med cottage cheese.

Jeg prøver å få i meg nøtter og advokado innemellom. Og prøver å veksle mellom fisk, kylling, lam og svinekjøtt jevnlig. Spesielt nøye med å spise myeeee fisk.

Jeg tygger også rå hvitløk hver dag for helsas skyld og har fantastisk god ånde. :lur:

Mine virkelig store djevler er røyk og cola light.. Alt annet usunnt er jeg svært lite interessert i. T.o.m øl har jeg kuttet ut.

Så hvordan kutte ut cola light og røyk, mon tro? :ler:

Skrevet

Jeg passer på å få i meg fem om dagen, og orker ikke for mye kjøtt eller tung mat, så blir endel fisk også. Spiser kanskje litt mye ost, men er så aktiv at det er tvilsom om det betyr noe. Ellers unner jeg meg litt av alt, fra sjokolade til vin til is, men ikke for mye. :)

Skrevet

Jeg spiser ganske sunt i hverdagene. Det går for det meste i frukt, grønnsaker, grove knekkebrød, kornblanding, havregrøt, kylling, fisk, ris, pasta, poteter, yoghurt, couscous og juice.

Av snacks spiser jeg bare popcorn, sørlandschips, gullfisker og saltstenger. Kjøper det ikke selv, men spiser litt av og til hjemme. Synes egentlig ikke det smaker så mye, så blir vel ikke mer enn et par håndfuller annenhver uke. Foretrekker heller å kose meg med noe frukt som druer f.eks.

Hveteboller, skillingsboller og vafler spiser jeg hvis det er nystekt. Blir kanskje 3-5 ganger årlig. Kjøper det ikke på kafé, og baker sjeldent selv.

Iskrem spiser jeg til dessert etter bedre middager hjemme og på restaurant.

Muffins, brownies, gele, sjokoladepudding, karamellpudding, smultringer, ostepop, kjeks m.m. liker jeg ikke, og spiser heller ikke.

De eneste kakene jeg liker er oreodream og hjemmelaget sjokoladekake. Spiser kake kanskje 4 ganger årlig. Spiser ikke mer enn ett kakestykke.

Sjokolade spiser jeg hvis noen tilbyr, men kjøper sjeldent selv, Kansje hver 6. uke eller så, men da kan jeg til gjengjeld kjøpe mye!

Smågodt spiser jeg sjeldent, kanskje 2-3 ganger årlig, men da spiser jeg mye når jeg først spiser det.

Den største synderen min er varm sjokolade med krem. Elsker det! Lager det ofte om høsten og vinteren, men bare hjemme. Er ikke så glad i noen av dem man får på kafé. De er jo som regel kald.

Har jeg glemt noe nå? :klø:

Gjest Jente1990:)
Skrevet

Jeg spiser sjokolade hver dag + gjerne annet snacks som is, chips, kjeks.

Spiser nesten kun karbohydrater: pizza, pasta, lasagne osv til middag hver dag. Drikker brus hver dag. Spiser lite variert, pga liker så lite forskjellig.

Det er mange positive sider ved kostholdet mitt også, og derfor er jeg fremdeles slank, men det tar vi ikke i denne tråden.

Tror det er få mennesker som kun spiser sunt. Jeg synder hver dag:p Må bare ikke overdrive mengden.

Mange posetive sider med kostholdet ditt? Hva er posetivt ved å drikke brus hver dag f.eks? Ikke noe

Skrevet

Når jeg har god råd så spiser jeg variert. Når jeg har lite penger blir det MYE firstprice kylling og grønnsaksposer.

Grønnsaksposer? Hvis du mener sånne frosne blandinger, så er de faktisk ofte mer næringsrike enn ferske grønnsaker. Så det kan du spise med god samvittighet ;)

Skrevet

Jeg spiser for det meste sunt, vil jeg tro, men jeg er svak for visse matvarer/retter..

Jeg har vært slank hele livet, og spiste fryktelig usunt tidligere. Slet mye med "oppblåst" mage (ikke luft, bare ser gravid ut), men det forsvant når jeg begynte på lavkarbo. Er ikke ekstrem på lavkarbo, men ligger normalt på 30-60 g. karbs om dagen.

Min last er da karbs - jeg elsker kaker og desserter! Litt sjokolade i ny og ne er også vanskelig å holde seg unna. Brus og godteri (utenom sjokolade) har jeg ikke spist/drukket på et halvt år.

Grovt brød, fullkornspasta og fullkornsris er også vanskelig å holde seg unna.

Skrevet

Mange posetive sider med kostholdet ditt? Hva er posetivt ved å drikke brus hver dag f.eks? Ikke noe

Kanskje jeg unnlot å skrive om de positive sidene ved kostholdet mitt siden denne tråden handler om det motsatte?

Noe må jeg jo gjøre rett når jeg har en slank og fast kropp som aldri er syk og legene skryter av;) Men det skriver jeg som sagt ikke i denne tråden, for det er ikke temaet!

De aller, aller fleste kosthold har både positive og negative sider. De fleste ikke-perfekte mennesker er flinke på noen områder og synder på andre. Periodevis eller stadig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...