AnonymBruker Skrevet 8. september 2010 #1 Skrevet 8. september 2010 Har alltid tenkt at Dublin er bra, og ble litt skuffet da jeg og noen venner var der for noen år siden. Vi var på noen puber, i Temple bar, shoppet litt, men gjorde liksom ikke noe spesielt... Da vi kom hjem angret vi på at vi ikke dro ut av byen til fine steder litt utenfor. Vi burde kanskje lest mer på forhånd og planlagt bedre. Hvordan liker dere Dublin? Hva gjør dere når dere er der? Hvilke byer foretrekker dere heller?
nadiine Skrevet 8. september 2010 #2 Skrevet 8. september 2010 Nå vet jeg ikke om du kanskje mener andre byer i Irland? Jeg for min del elsker Roma og Beograd. Spesiellt Beograd var overraskende positivt for min del. Bra uteliv, ranket som det beste utelivet i Europa! Massevis av kafeer, folk er ute i gatene hele tiden. Kan ha noe med å gjøre at det er 50 % ledighet der nede;) Så ikke en eneste narkoman da jeg var der. Kjenner noen som har bosatt seg der, de fortalte at det var familiens ansvar om noen ble narkomane, da de ikke har de sosiale samfunnsgodene vi i Norge har. Som oftes ble ungdommer sendt ut på landet for å jobbe om de havnet på feil kjøl. Forskjellige museer, vi var på krigsmuseet. Det spennende med byen er at den ikke har en eneste bygning som er mer enn 100 år gammel! Grunnet krigføring. Masse restauranter og spennende mat for oss Nord- europeere. Drikke og mat var veldig billig. Klærne var litt dyrere. De hadde alle de vanlige butikkene som Mango og Zara, og litt billigere kleskjeder. Vi var der sent i oktober, da var det 25 grader om dagen, men kjølig med en gang solen gikk ned. Slik som det har vært på vestlandet den siste uken. Om du er kresen på hotell, så må du nok litt opp i pris. Vi bodde på ett hotell fra 70-tallet og innredningen var deretter. Bodde rett ved den store shoppinggaten, ikke langt fra park og byens festning. En spesiell by, med mange særegenheter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå