Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har blitt sammen med ei flott jente.

Men jeg lurer veldig på hennes fortid, da jeg vet hun har hatt ett flere årig samboerforhold med en eldre mann, hun var rundt 25 og han var snart 60 når de ble sammen har jeg funnet ut(!). Hun har fortalt meg om samboerskapet sitt, men ikke nevnt dette med aldersforskjellen.

Han er visstnok eldre enn mora hennes, så jeg har litt vondt for å tenke på dette. Jeg har funnet ut dette gjennom andre.

Har lyst til å konfrontere henne med dette, men vet ikke om det er noe vits eller er lurt. Hun sier selv at hun er konservativ og har hatt ett annet kortvarig samboerforhold med en annen mann i mellomtiden.

Som sagt har jeg litt vondt for å tenke på det, synes det er merkelig å være samboer i 6-7 år med en så gammel mann (over dobbelt så gammel!), og synes hun bør kunne fortelle meg det. Kan nesten ikke skjønne at hun kunne være sammen med han, for hun virker for meg som en veldig flott og flink jente på 34 år nå idag.

Men vet ikke hvordan jeg skal få henne til å åpne seg om dette. Noen som har noen tips om hvordan? Jeg kan ikke spørre henne direkte føler jeg. Men jeg synes det er veldig merkelig, siden hun snakker om veldig mye konservative meninger nå, om at hun aldri vil sette barn til verden uten å være gift. Jeg er veldig enig med henne i mange av hennes kristne verdier.

Noen som har noen tips om hvordan jeg kan gå frem for å få dette på banen? Føler at jeg vil vite litt mere før jeg går lengre med forholdet vårt. Hun sier selv at hun har hatt en vanskelig barndom med en veldig streng far. Samboerskapet med denne gamle mannen var hennes første forhold, og hun hadde aldri vært i kontakt med gutter før det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Unnskyld meg, men hva har dette med deg aa gjoere?

Hvem hun har vaert sammen med tidligere er hennes sak. Om mannen var eldre eller yngre.

De var begge voksne, og de ville vaere sammen.

La det vaere.

Skrevet

Før du eventuelt snakker med henne synes jeg du skal forsøke å finne ut av hva du vil med det, hvorfor du reagere på noe som er fortid og ikke har noe med deg å gjøre, og om dette gjør noe fra eller til i ditt forhold til henne.

Skrevet

Før du eventuelt snakker med henne synes jeg du skal forsøke å finne ut av hva du vil med det, hvorfor du reagere på noe som er fortid og ikke har noe med deg å gjøre, og om dette gjør noe fra eller til i ditt forhold til henne.

Grunnen til at jeg går å tenker på dette er at jeg vil finne ut hvor mye hun egentlig elsker meg. Eller hvor dypt kjærligheten virkelig stikker. Jeg reagerer på fortiden, for det rimer overhode ikke med hennes ellers så sunne og fine meninger. Jeg føler jeg har mye ekte og god kjærlighet å gi i forholdet vårt og hun uttrykker seg svært så begeistrende om meg. Har aldri møtt maken til mann sier hun. Jeg har heller ikke mye erfaring fra tidligere forhold.

Vi passer veldig godt sammen, og det ligger an til å utvikle forholdet vårt enda mere. Vi har mye til felles og trives veldig bra sammen.

Det vil ikke gjøre noe til eller fra i vårt forhold, men jeg synes det er litt merkelig. Og i tillegg synes jeg det er litt vondt å tenke på. Han andre samboeren hun har fortalt om bryr meg ingenting.

Skrevet

Grunnen til at jeg går å tenker på dette er at jeg vil finne ut hvor mye hun egentlig elsker meg. Eller hvor dypt kjærligheten virkelig stikker. Jeg reagerer på fortiden, for det rimer overhode ikke med hennes ellers så sunne og fine meninger. Jeg føler jeg har mye ekte og god kjærlighet å gi i forholdet vårt og hun uttrykker seg svært så begeistrende om meg. Har aldri møtt maken til mann sier hun. Jeg har heller ikke mye erfaring fra tidligere forhold.

Vi passer veldig godt sammen, og det ligger an til å utvikle forholdet vårt enda mere. Vi har mye til felles og trives veldig bra sammen.

Det vil ikke gjøre noe til eller fra i vårt forhold, men jeg synes det er litt merkelig. Og i tillegg synes jeg det er litt vondt å tenke på. Han andre samboeren hun har fortalt om bryr meg ingenting.

Les det jeg har uthevet her og så spør du deg selv igjen; hvorfor er det så viktig for deg å snakke om denne mannen? Jeg skjønner at du synes det er rart at hun har hatt et langvarig forhold til en som kunne vært bestefaren, men så lenge dere har der bra og hun er en fornuftig, oppegående person i dag så betyr det vel ikke så mye om hun prater om det med deg.

Skrevet

Hun har jo fortalt deg om forholdet, så det eneste hun ikke har fortalt var at han var eldre enn henne? Kanskje hun rett og slett tenker på ham som eksen sin, og ikke en gamling? Hvis dde var sammen i mange år tipper jeg aldersforskjellen etter hvert ble en ubetydelighet.

Gjest sa brura
Skrevet

Dette er et AVSLUTTET forhold, da var hun 25 og nå er hun 34 år og det er 9 år siden. Hadde det vært annerledes om han hadde vært like ung som deg? Er det fordi han var gammel at du reagerer?

Det er slutt mellom dem, det er ikke noe mer og det er deg hun er sammen med nå. Selv om det virker utrolig for deg, og for meg også, så er det faktisk mulig å få følelser for noen som er eldre, tykkere, kortere osv. enn oss selv. Det trenger ikke være noe unaturlig i det.

Jeg bodde sammen med en kar som var 17 år eldre enn meg, det er også ferdig for lenge siden og det har ikke hatt noe betydning for den mannen jeg til slutt etablerte meg og fikk barn med. Så slutt å se på alderen på denne karen, hun har gått videre og har nå valgt en mann på sin egen alder.

Kan du ikke bare nyte at denne damen er glad i DEG, grav deg ikke ned i uvesentligheter for det kommer det aldri noe godt ut av og begynner du å mase på henne så forsvinner hun kanskje ut av livet ditt. Ønsker du å risikere det?

Skrevet

Spiller kanskje en rolle, da jeg var yngre var jeg sammen med ei jente på 16, som hadde vert sammen med en mann på 40, etter en stund sluttet det å plage meg, siden hun valgte meg, men ble selv dumpet til fordel for en som var yngre enn henne

Skrevet

Dette har ikke noe med deg og gjøre, det er hennes fortid og jeg synes du heller burde fokusere på nåtiden og fremtiden deres sammen.

Kan sjønne at det evnt plager deg og du sitter med tanker rundt dette men jeg tror ikke du gjør det noe bedre ved å prøve å snakke med henne om dette fordi det er tross alt hennes fortid som hun har lagt bak seg, og er nå sammen med deg:)

Gjest Tutti Frutti
Skrevet

Jeg skjønner faktisk hvorfor dette plager deg og jeg har selv hatt en hang til eldre menn.Det vil si ikke så voldsomt som menn i pappas alder og nesten generasjonen over der igjen, men 10-12 år eldre. Derfor overrasket det meg også at mannen i mitt liv viste seg å være på min egen alder for når man har en preferanse (f.eks eldre partnere) så er det ofte noe som vil gjenspeiler seg i fremtidige forhold også. Er det usikkerheten om det du har er nok å tilby som gjør at du tenker så mye på dette? Er du redd hun plutselig skal våkne en dag og innse at hun heller foretrekker eldre menn som gjør deg usikker på forholdet?

Skrevet

Jeg skjønner faktisk hvorfor dette plager deg og jeg har selv hatt en hang til eldre menn.Det vil si ikke så voldsomt som menn i pappas alder og nesten generasjonen over der igjen, men 10-12 år eldre. Derfor overrasket det meg også at mannen i mitt liv viste seg å være på min egen alder for når man har en preferanse (f.eks eldre partnere) så er det ofte noe som vil gjenspeiler seg i fremtidige forhold også. Er det usikkerheten om det du har er nok å tilby som gjør at du tenker så mye på dette? Er du redd hun plutselig skal våkne en dag og innse at hun heller foretrekker eldre menn som gjør deg usikker på forholdet?

Jeg er ikke enig med deg i at de som har hatt eldre menn eller kvinner for den saks skyld, ofte blir sammen emd bare eldre i fremtiden også. Det går mye på kemi, det går mye på usikkerheten man har i den alderen, det går mye på at man gjerne søker etter en farsperson når man selv er litt yngre, så det er mye som spiller inn.

Har også hatt et forhold med en eldre mann da jeg var yngre, men det var bare med han ene. Mine andre lange forhold har vært med menn som var yngre eller rundt min egen alder. Og jeg kjenenr flere som har hatt det slik, men ingen av de har endt opp med en som er mye eldre enn de selv.

Til ts: Jeg mener dette ikke har noen som helst betyding for forholdet deres, for hun er da virkelig den samme damen du ble forelsket i enten han var 60 eller 30 år gammel. Alt det hun ahr vært med på tidligere, har formet henne til den hun er i dag. Og det er jo den hun er i dag som har betydning for deres forhold, ikke noe som hun gjorde for så mange år siden. Men er det viktig for deg å ta dette opp med henne, så får du sette deg ned og snakke med henne. Stille de spørsmålene du lurer på.

Og jeg har heller ikke fortalt min mann om alderen på de jeg har vært sammen med tidligere, for jeg mener det ikke er noe som ahr betyding for vårt forhold. Nå vet han om det forholdet med den eldre mannen jeg hadde, men det er fordi jeg har en sønn med han. Er litt mer naturlig å fortelle om det da, enn om vi ikke ahdde hatt barn sammen. På lik linje som jeg aldri har spurt han om hvor gamle hans ex-er har vært, siden jeg ikke anser det som viktig. Alder er et tall

Skrevet
Grunnen til at jeg går å tenker på dette er at jeg vil finne ut hvor mye hun egentlig elsker meg.

Hæ? Så ved å snakke med henne om dette tidligere forholdet med en annen mann så finner du ut hvor mye hun elsker deg?

Jeg hadde et langt samboerforhold bak meg da jeg traff mannen i mitt liv (den nåværende), og det tidligere forholdet gjør da ikke kjærligheten til den jeg elsker nå noe mindre... Skjønte ikke den jeg...?

Jeg reagerer på fortiden, for det rimer overhode ikke med hennes ellers så sunne og fine meninger.

Mister hennes meninger det sunne og fine preget ved at hun har hatt et forhold til en annen mann som var en god del eldre enn henne?

Jeg føler jeg har mye ekte og god kjærlighet å gi i forholdet vårt og hun uttrykker seg svært så begeistrende om meg. Har aldri møtt maken til mann sier hun.

Men da er hun vel begeistret for deg da, og har sånn sett ikke møtt din like! Da var vel forholdet til den gamle feil, noe som bevises gjennom at de faktisk gjorde det slutt og flyttet fra hverandre...!

Så bra, da har dere et godt utgangspunkt som du skal passe deg for å surre til ved å henge deg opp i en fortid du ikke har noe med, og som ikke har noen betydning for dere!

Hva er merkelig? Og hva er vondt å tenke på? At hun forelsket seg og ble sammen med en mye eldre mann, at hun har bodd sammen med noen tidligere...? I og med at du ikke plages av det andre samboerforholdet hennes, så er det sikkert aldersforskjellen du har en hang up på. Rart kanskje, i manges øyne; men forholdsvis normalt også.

Jeg har selv hatt et par forhold til eldre menn da jeg var yngre, likeledes en god del av mine venninner. Vi er ikke spesielt annerledes enn andre... Og noen av parene er sammen fremdeles og godt etablerte den dag idag. Man tenker ikke alder med en man er forelsket og glad i.

Skrevet

Dama di er av det slaget som kan elske et menneske uavhengig av alder og hva venninner og slektninger sier.

Når dere blir pensjonister, så vil du selv glede deg over at hun er i stand til å elske en gammel mann.

Jeg tror forresten at hvis du noengang hadde møtt tanta til faren min, så hadde du blitt forelsket på flekken.

Skrevet

Hei.

Jeg har blitt sammen med ei flott jente.

Men jeg lurer veldig på hennes fortid, da jeg vet hun har hatt ett flere årig samboerforhold med en eldre mann, hun var rundt 25 og han var snart 60 når de ble sammen har jeg funnet ut(!). Hun har fortalt meg om samboerskapet sitt, men ikke nevnt dette med aldersforskjellen.

Han er visstnok eldre enn mora hennes, så jeg har litt vondt for å tenke på dette. Jeg har funnet ut dette gjennom andre.

Har lyst til å konfrontere henne med dette, men vet ikke om det er noe vits eller er lurt. Hun sier selv at hun er konservativ og har hatt ett annet kortvarig samboerforhold med en annen mann i mellomtiden.

Som sagt har jeg litt vondt for å tenke på det, synes det er merkelig å være samboer i 6-7 år med en så gammel mann (over dobbelt så gammel!), og synes hun bør kunne fortelle meg det. Kan nesten ikke skjønne at hun kunne være sammen med han, for hun virker for meg som en veldig flott og flink jente på 34 år nå idag.

Men vet ikke hvordan jeg skal få henne til å åpne seg om dette. Noen som har noen tips om hvordan? Jeg kan ikke spørre henne direkte føler jeg. Men jeg synes det er veldig merkelig, siden hun snakker om veldig mye konservative meninger nå, om at hun aldri vil sette barn til verden uten å være gift. Jeg er veldig enig med henne i mange av hennes kristne verdier.

Noen som har noen tips om hvordan jeg kan gå frem for å få dette på banen? Føler at jeg vil vite litt mere før jeg går lengre med forholdet vårt. Hun sier selv at hun har hatt en vanskelig barndom med en veldig streng far. Samboerskapet med denne gamle mannen var hennes første forhold, og hun hadde aldri vært i kontakt med gutter før det.

Du går med åpne øyne inn i et felle, og jeg synds så synd på deg. Det er flere ting jeg tenker på ang henne. For det første, hun har problemer med sin sexualitet, hun føler seg ikke fortrolig med dagens samfunns sexuelle relasjonern , kanskje fordi hun hadde en annerledes oppvekst. Hennes manglende erfaring prøver hun å forklare med sine overdrevne verdier. Hennes utryghet kunne være en grunn til at hun valgte en SÅÅÅ gammel man til sine første. I dette tilfelle kan giftemål være nødvendig for henne for å føle seg som "anstendig" kvinne og rettferdigøre sin sexualitet. Tanke nr 2 er at hun: fortsatt hadde en annerledes oppvekst, men det plager henne ikke. Misbruk og annet vanskelig barndom kan fostre opp sosio- og psykopater. Forskjell på jente med problemer og sosiopat, er at den andre plages ikke med dårlig samvittighet eller skyldfølelse når de gjør "dårlige ting". F. ex hun vil være gift og dermed bruker en taktikk for å få deg i fella. Hun vet at hun lurer deg, men reflekterer ikke over det. Egentlig har jeg bare lest i bøker om så ondskapsfulle tilfeller, men jeg tror de finnes. Uansett variant 1 eller 2 er jeg overbevist at du blir å angre etter 5-6 år. Eller blir hennes problemer for store for deg å håndtere enten du gjennomskuer at hun utnytter deg. Ellers kan det skje mirakel...

Skrevet

Du går med åpne øyne inn i et felle, og jeg synds så synd på deg. Det er flere ting jeg tenker på ang henne. For det første, hun har problemer med sin sexualitet, hun føler seg ikke fortrolig med dagens samfunns sexuelle relasjonern , kanskje fordi hun hadde en annerledes oppvekst. Hennes manglende erfaring prøver hun å forklare med sine overdrevne verdier. Hennes utryghet kunne være en grunn til at hun valgte en SÅÅÅ gammel man til sine første. I dette tilfelle kan giftemål være nødvendig for henne for å føle seg som "anstendig" kvinne og rettferdigøre sin sexualitet. Tanke nr 2 er at hun: fortsatt hadde en annerledes oppvekst, men det plager henne ikke. Misbruk og annet vanskelig barndom kan fostre opp sosio- og psykopater. Forskjell på jente med problemer og sosiopat, er at den andre plages ikke med dårlig samvittighet eller skyldfølelse når de gjør "dårlige ting". F. ex hun vil være gift og dermed bruker en taktikk for å få deg i fella. Hun vet at hun lurer deg, men reflekterer ikke over det. Egentlig har jeg bare lest i bøker om så ondskapsfulle tilfeller, men jeg tror de finnes. Uansett variant 1 eller 2 er jeg overbevist at du blir å angre etter 5-6 år. Eller blir hennes problemer for store for deg å håndtere enten du gjennomskuer at hun utnytter deg. Ellers kan det skje mirakel...

Er det virkelig mulig å knotte ned så mye tøv her inne? Snakker om å analysere opp og ned i mente, go på bakgrunn av at hun har hatt et forhold med en eldre mann. Håper virkelig ikke ts tar dette innlegget seriøst, men gjør han det er han kanskje ikke den rette for henne. For makan til tøv skal man lete lenge etter.

Skrevet

Amazing, her tolkes innlegg som fanden leser bibelen..

Skrevet

Jeg tror det er det jeg uthevet her som er hovedproblemet ditt. Du mangler erfaring med forhold, og dermed også erfaring med hva det egentlig betyr å ha en eks. Det er veldig vanlig at de som er uerfarne i forhold henger seg opp i eksene til kjæresten, og det at han var eldre enn henne blir det mest påfallende, og er derfor det du fokuserer på. Hadde han vært yngre hadde det plaget deg, hadde han vært rik eller fattig hadde det plaget deg, osv. Egentlig er det det at hun har en eks som plager deg, siden du ikke er like erfaren.

Du må enten bare godta at ekser ikke betyr så mye, og nyte forholdet, eller så må du gjøre det slutt og gå ut og erfare dette selv. Å begynne å konfrontere henne med noe hun sannsynligvis ikke har tenkt over en gang gir ingen mening. Mest sannsynlig har hun ikke lagt noe vekt på dette, fordi det ikke betyr noe. Hun har snakka om eksen, og hun var nok sammen med han pga helt andre ting enn alderen, og derfor er ikke det noe hun vektlegger når hun omtaler han.

Og prøv å analyser deg selv litt. Hva er det egentlig du vil konfrontere henne med? Hun har da ikke gjort noe galt? Hvorfor mener du at det bryter med hennes "sunne og fine meninger" å ha vært sammen med en eldre fyr? Stor alderforskjell er da ikke noe uttrykk for dårlig moral, eller noe sånt? Jeg synes det er motsatt, det å ikke ta for store hensyn aldersforskjell er ett uttrykk for at man er ett menneske som ser forbi ytre staffasje, og bryr seg om mennesker.

Selv er jeg begeistra for eldre menn, og den jevnaldrende kjæresten min er klar over det, og mobber meg vennskapelig når jeg snur meg etter en fyr med grått hår. Men det er da ikke noe problem for han, om noe så gjør det at han kan være mere trygg på at jeg vil elske han like mye når han blir gammel og grå.

Skrevet

Hennes tidligere forhold har ikke noe med hvor mye hun elsker DEG å gjøre.

Om du er nysgjerrig på hva det er hun har sett i den eldre mannen så kan du for all del spørre om det, men gjør det for guds skyld da på et generelt grunnlag.

Fortell at du har hørt om dette forholdet, spør om det stemmer og snakk om det, innrøm gjerne din usikkerhet, din nysgjerrighet osv, men skill snørr og barter. At hun har elsket noen før deg har ikke noe med hennes evne til å elske deg i dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...