Gjest Heidij Skrevet 8. september 2010 #1 Skrevet 8. september 2010 Når vet man at man elsker? og hvordan vet man at han er den rette? Jeg har vært sammen med typen min i 1,5 år, og jeg trodde jeg elsket han.. men er ikke så sikker nå lengre. Men, tenker kanskje det bare er meg som er litt deprimert for tiden. Av og til føler jeg at jeg sabboterer forholdet litt med vilje (i underbevisstheten) fordi jeg har lyst å gjøre mine ting, og de er ikke mulige sammen med han. Lurer underbevisstheten meg til å tro at jeg ikke elsker han? Og hva er egentlig meningen med forhold? er det poeng i å kjempe for det? hvorfor "må" man ha en partner, slå seg til ro, få barn osv? Av og til tenker jeg at det er dette jeg drømmer om, men så får jeg en stemme i hodet som sier at det ikke er det rette for meg. Hvordan kan jeg ta slike vanskelige valg nå?? Jeg er jo bare 20...
-milla j- Skrevet 8. september 2010 #2 Skrevet 8. september 2010 Hva er det egentlig å elske? Det er forskjellige fra person til person tror jeg. Jeg tviler, men elsker likevel. Jeg grubler og lurer på om jeg gjør en diger tabbe, og så finner jeg ut at nei dette er noe jeg vil ha i livet og ikke vil være foruten. I noen år har jeg vært alene og ønsket meg et forhold. Nå har jeg et forhold og trives selv om jeg til tider har mange tanker hvisomatte og hvordan og blir sprø av meg selv. Det går i bølger - hvis jeg hadde flere daler enn topper ville jeg revurdert forholdet. Men stort sett kommer jeg tilbake til at det er aller mest positivt og da er jeg fornøyd Tar ikke noen forhastede slutninger, men gir ting litt tid og da faller det på plass av seg selv. Du er ung, men det trenger ikke å bety at du må stifte familie og låse deg med en gang? Kan dere ikke se verden sammen, eller gjøre andre ting dere har lyst til? Forhold er så mangt, det er ikke en nødvendighet at du må ta valget nå
AnonymBruker Skrevet 8. september 2010 #3 Skrevet 8. september 2010 Det er vanskelig. Det er komplisert. Jeg har vært i flere forhold. Denne gangen er første gang jeg kjenner at jeg elsker min mann. Vi har vært sammen i over 4 år. Jeg kjenner når jeg ser på han at jeg er stolt av han. Han er rett og slett en MANN for meg. Får meg til å føle meg kvinne, trygg og ha tilhørighet. Han er på bølgelengde med meg, han backer meg i alle retninger der jeg trenger det, han er stolt av meg, respekterer meg og gir meg troen på meg selv. Jeg ELSKER denne mannen...
andemor Skrevet 8. september 2010 #4 Skrevet 8. september 2010 Tror nok ikke noen helt kan gi deg svaret på det. Min erfaring med meg selv er at det bare er noe jeg vet. I tidligere forhold har jeg vært mye i tvil om hva jeg egentlig har følt for dem. Da jeg traff han som jeg nå er gift med bare føltes det rett og naturlig nesten med en gang. Føler en utrolig sterk tilhørighet med han, og at vi er ment for å være sammen. Det er ikke perfekt hver dag selvsagt, men vanligvis har vi det supert sammen. For meg handler det også om at vi har bestemt oss for at dette skal fungere og vi vil gjøre vårt beste for å ha det godt sammen hver dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå