Gå til innhold

Rett ut av forhold og inn på sukker

Karry

Anbefalte innlegg

Hvis et forhold tar slutt som har betydd litt, hvordan klarer disse gutta nærmest uken etter å gå på sukker og date?

Er kvinner og menn forskjellige der eller? Jeg kjenner iallefall at jeg tross alt trenger littegrann tid på å samle meg etter et brudd med en jeg har vært glad i, men virker nærmest som endel menn er helt desperate i å jakte videre. Lakenet er jo fortsatt varmt....

Helt sikkert forskjell på om man har gått ut av et forhold eller blitt forlatt, men jeg synes uansett at det virker temmelig "grunt".

Noen tanker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gutter? Hva med jenter.. Min eks gjorde dette - var på alle dating sider som fantes, rett etter bruddet. Til tross for at jeg gjorde det slutt, var jeg ikke over henne.. Det var bare at forholdet ikke fungerte særlig bra som gjorde at jeg ikke orket mer... Så jeg var litt små gal i starten etter bruddet, og sjekket diverse sjekke sider, kun for å se om hun var der. Noe hun altså var..

Hennes begrunnelse til det, var at "forholdet var så dårlig i slutten" at hun var helt over meg.. Nå - et halvt år etterpå, er hun enda ikke over meg. Og har kontaktet meg i hytt og pine, om vi ikke kan prøve igjen.

De fleste på disse dating sidene er visst bare tullinger som er ute etter sex, som hun sier.. så nå har hun slettet seg fra disse sidene visstnok.

Liker det ikke (uansett grunn), og kommer heller aldri til å gjøre det selv,.. om jeg skulle vært så uheldig og blitt dumpet en gang.

Men det er bare å lære seg å gi faen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kaster meg alltid rett utpå igjen og jeg er dame. Ikke noe vits i å gråte over spilt melk. Beste måten å komme over noen på er å flørte og kose seg med andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også være for å få litt bekreftelse, eller for å se hva som er der ute. Lite kjekt er det, men har gjort det selv for å få litt "egotrip" hvis ting har vært tungt etter brudd.

Men har aldri opprettet profil mens jeg har vært i forhold. En x gjorde akkurat det samme, gjenopprettet profilen sin samme dag på sukker da det ble slutt.. Sa det var lettere å komme videre på den måten.

Jeg syntes ikke det funka ihvertfall, så var der bare et par dager før jeg gikk lei heile greia :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg husker å ha lest en gang at gutter og menn er de som trenger lengst tid for å komme over et budd -men de søker ny "nærhet" og "spenning" fortere enn jenter. Om det ligger noe sannhet i det vet vel bare psykologer og tabloidmagasiner. Men om det ligger noe i det så er det jo en typisk greie rundt gamle kjønnsrollemønster -en gutt skal ikke vise offentligheten at han "sørger" mens det er "uanstendig" for en jente å hoppe på noen ny med en gang.

Uansett er det jo umulig å dra det hele over en kam basert bare på kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenter gjør akkuart det samme, så det er absolutt ingen typisk gutteting.

Men har litt med hvordan bruddet har vært, om hvor mye sinne det var. Husker at jeg var utrolig sint på eksen da jeg kastet han ut av leiligheten, og da roet jeg meg ned med et glass vin og sjekking på nettet. Men var nok mest for å få tankene over på noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carleigh-Ann

Jeg forstår meg heller ikke på de som gjør dette. Generelt er jo mannfolk såpass patetiske at de ikke klarer å være alene, så de hopper bare på en eller annen med en gang det er slutt med den forrige.

Jeg var ganske kjapt ute på sukker i fjor vinter da det var slutt mellom meg og exen, men det var mer et tidsfordriv og ikke så mye sjekking. Og bare tullinger der så meldte meg kjapt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje noen gutter gjør det for å slippe å kjenne etter? Komme videre..

Selv ville jeg kanskje gjort det for å få tankene på noe annet.. Komme videre...

Altså 2 sider av samme sak.

Om man tar skrittet og møter noen derfra er jo noe annet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg aldri vært på Sukker... men da det ble slutt mellom samboeren min og meg var det på tampen av en lang og vond periode på over ett år, som på mange måter føltes som en sorgperiode og en tid der jeg kom over ham.

Da vi endelig gikk fra hverandre (etter noen ganske skjellsettende episoder) så var jeg egentlig helt ferdig med ham. Vi hadde vært sammen i mange år, men fra jeg oppdaget langvarig utroskap, som ble siste spiker i kista, til jeg registrerte meg på Møteplassen, gikk det bare knappe tre måneder.

Det kan kanskje virke som det er veldig raskt, men for meg var det terapeutisk i den forstand at jeg så det var andre mennesker der ute og det handlet mer om å være på flørter'n enn å søke noe veldig alvorlig må jeg innrømme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente ikke å være kjønnsdelt egentlig i svaret, men nå er det menn jeg har erfaring med da.

Vet også at om man går ut av et forhold som man har brukt lang tid på å gå ut av, så har man tatt sorgprosessen underveis og er faktisk klar for noe nytt. Fordi man lenge har levd i et kjøleskap. Det har jeg selv prøvd

Jeg var mer opptatt av situasjoner hvor man har vært i et forhold som faktisk har betydd mye for begge (erkjent fra beggge parter da), og så ser jeg at menn faktisk klarer å snu på femøringen og gå inn i dateverdenen helt umiddelbart uten å snu seg tilbake. Kan det virke som med en gang iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker som så at vedkommende har vært klar for noe nytt lenge. Om ikke annet, en bekreftelse på at h*n fortsatt er attraktiv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker som så at vedkommende har vært klar for noe nytt lenge. Om ikke annet, en bekreftelse på at h*n fortsatt er attraktiv

Jeg skjønner hva du sier, men erfaringen er at det ikke helt rimer. Jeg har en hypotese om at endel menn løper fra seg selv og inn på slike fora altfor fort, og drar med seg altfor fersk og ikke fordøyd forhistorie inn i nye forhold, og i endel sammenhenger blir middels gode nye partnere. Det er begrenset hvor morsomt det er å føle at den man er sammen med kommer rett inn med en målestokk og vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror mye handler om bekreftelse, de trenger å få bekreftet at de fortsatt "har draget".

Det beste er å legge det bak seg å gå videre, vet det ikke er lett men for din egen skyld så bruk energien på deg selv og husk at på slike sider så er det MYE folk jeg vil kalle "annensortering".

edit. for skrivefeil

Endret av Antoinette
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...