Gjest Awsome Skrevet 7. september 2010 #1 Skrevet 7. september 2010 (endret) Har store planer om å lage meg ein god salat til middag (muligens med biff som tilbehør :gjeiper: ) i morgen, men trenger litt tips til ting å putte i salaten. Liker å prøve nye kombinasjoner Til vanlig bruker eg ting valgt ut fra denne lista: isberg salat (eineste eg liker noe særlig) agurk tomat kvitløk rødløk (i tynne skiver) mais (sukkerfri) champinjong (heile, små) egg (hardkokt) grønn asparges (kokt) kvit asparges pasta ost (jarlsberg) feta ost tunfisk (i gele) bog skinke Det var de eg kom på, mulig eg har glemt noe.. + ein dæsj sitronsaft og kanskje bitte litt dressing. Så, noen som har noen gode tips? Edit: glemte paprika. Endret 7. september 2010 av Awsome
AnonymBruker Skrevet 7. september 2010 #2 Skrevet 7. september 2010 -salatbønner (kidneybøner) -quinoa -kylling -ananas -krutonger -squash -epler -paprika -avokado
Twink Skrevet 7. september 2010 #3 Skrevet 7. september 2010 Jegbruker avocado i, det er ihvertfall veldig godt, også til biff. Ellers er det godt med andre typer salat, pinjekjerner, macadamianøtter og spinat!
JollyJolly Skrevet 7. september 2010 #5 Skrevet 7. september 2010 Soltørkede tomater! Og oliven! Også er det supergodt med salat av masse solmodne tomater, fersk mozzarella og frisk basilikum! Litt hvit balsamico, god olivenolje og maldonsalt.
fruBeist Skrevet 7. september 2010 #6 Skrevet 7. september 2010 Oliven. Mozarella er og godt. Soltørka tomat. Reddiker, stangselleri i små biter, blomkål - rå. Vannmelon.
LilleLilah Skrevet 7. september 2010 #9 Skrevet 7. september 2010 Fetaost, oliven, soltørkede tomater, avocado og pesto. Fetaost og pesto har vi i nesten alle salater her i hjemmet.
Meridian Skrevet 7. september 2010 #10 Skrevet 7. september 2010 Til fisk pleier jeg å lage mangosalat til, det smaker himmelsk!!! Husker ikke oppskriften, men den fins på nettet. Til kjøtt pleier jeg å lage denne salaten: salat(varierer med salat-type) ruccola som er skjært opp små tomater i små biter augurk i tynne, små biter noen ganger vårløk, men da får jeg ofte dårlig ånde...
minipia Skrevet 8. september 2010 #11 Skrevet 8. september 2010 Til biff bruker jeg å lage en salat med forskjellige salatblader, avokado, rødløk, ristede pinjekjerner, cherry-tomater, ost (feta, vellagret edamer, parmesan, mozzarella eller hva jeg nå har i kjøleskapet)og sukkererter. Presser over litt lime, heller over litt god olje og krydrer med godt salt og kvernet pepper.
-Fisken- Skrevet 8. september 2010 #12 Skrevet 8. september 2010 I tillegg til det som er skrevet over, er jordbær og sukkererter veldig godt i. Av salattyper foretrekker jeg isberg, ruccola og spinat.
NullHull Skrevet 8. september 2010 #13 Skrevet 8. september 2010 minimais artisjokkhjerter (hermetiske) rosiner finsnittet hodekål/rødkål (da blir det litt mere "mat" i salaten liksom)og revne gulrøtter.
Annie19 Skrevet 8. september 2010 #14 Skrevet 8. september 2010 Salaten som eg "alltid" lagar består av: -Kylling -Kinakål eller hjertesalat, synst isbergssalat smakar sprøytemiddel -Kikerter -Fetaost -Oliven -Avocado -Agurk -Cherrytomar Brukar ei skei eller to med balsamico som dressing.
Gjest Gjest_Michelet Skrevet 8. september 2010 #15 Skrevet 8. september 2010 Honningmelon Annen type melon er også godt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå