Gå til innhold

Hvor viktig er jakten?

Krill

Anbefalte innlegg

Jeg driver og dater i ny og ne og det som alltid slår meg er det "spillet" jeg ofte føler pågår.

Man skal ikke ringe før det har gått så og så lang tid, ikke svare på sms før etter en halv time - minst. Ta initiativ til date annenhver gang.. Og helst late som at man ikke er så veldig keen.

(Vet at det ikke alltid er sånn, men noen ganger/ofte)

Hvor viktig er JAKTEN for dere menn?! Er det pirrende å ikke vite om dama er interessert? Liker dere å måte stå på litt for å få tak på noen? Er dette instinkt?

:gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor viktig er JAKTEN for dere menn?!

Det er nok helt individuelt. Men jeg syns hovedsaklig at det er et pes.

Er det pirrende å ikke vite om dama er interessert?

Nei. Det er pirrende å vite at hun er interessert - forutsatt at jeg også er interessert i henne. Ellers er det direkte slitsomt.

Liker dere å måte stå på litt for å få tak på noen?

Nei. Gjensidig interesse er klart best.

Er dette instinkt?

Det er nok heller et tegn på å ikke være voksen og moden.

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Finnes ikke viktig. Det som er viktig er at hun virker oppriktig snill. En undertone av tøseri og også et stort pluss. Ellers må hun oppføre seg som folk og kjemien må være naturlig.

Å telle dager og timer for når en skal og ikke skal svare og sende meldinger o.l. er tullete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo nok av fisk i havet så hvis dama spiller "hard to get" så driter jeg i henne! Gidder ikke å legge for mye energi ned.

Pleier vanligvis å invitere jenta ut et par ganger. Hvis hun sier hun er opptatt og skal gjøre noe annet begge gangene, da pleier jeg å si det rett ut! "synes du virker spennende, vil gjerne bli kjent med deg. Ta kontakt hvis du vil avtale å gjøre noe sammen en dag!"

Hører jeg ikke noe fra henne da så er det bare å gå til neste!

Er enig i at gjensidig interesse er best!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm!! Dette var gode nyheter! :goodbye:

Godt å høre at det ikke bare er jeg som synes spill er tullete.

Men trodde faktisk dere gutta likte det litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Digger jakten, men kun om jeg vet at det blir noe. Å jakte i en tom skog er ikke noe moro.

Kanskje man skulle kalt det fisking i stedet. Der spenningen og artigheta er fra det biter på til man får sveiva inn :lur:

Endret av tronder
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver og dater i ny og ne og det som alltid slår meg er det "spillet" jeg ofte føler pågår.

Man skal ikke ringe før det har gått så og så lang tid, ikke svare på sms før etter en halv time - minst. Ta initiativ til date annenhver gang.. Og helst late som at man ikke er så veldig keen.

(Vet at det ikke alltid er sånn, men noen ganger/ofte)

Hvor viktig er JAKTEN for dere menn?! Er det pirrende å ikke vite om dama er interessert? Liker dere å måte stå på litt for å få tak på noen? Er dette instinkt?

Dersom jeg er på markedet liker jeg å jakte på damer i den forstand at jeg liker å treffe damer, liker å like dem, liker at de liker meg og jeg liker at vi får hverandre.

Liker ikke spill! så den biten av det kan jeg godt være foruten. Mest mulig åpent og ærlig. Se meg inn i øya og si at du liker meg dersom du liker meg. Se meg inn i øya og si at du ikke vil ha meg dersom du ikke vil ha meg.

Jeg ber deg ut fordi jeg liker deg. Jeg sier noe fint om deg fordi du er fin. Dersom jeg sier at jeg har lyst å ringe deg i morgen så ringer jeg i morgen. Dersom det ikke blir meg og deg så skal jeg si det på en ærlig men hensynsfull og omtenksom måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm!! Dette var gode nyheter! :goodbye:

Godt å høre at det ikke bare er jeg som synes spill er tullete.

Men trodde faktisk dere gutta likte det litt..

Det finnes helt sikkert mange menn som liker jakten (og spillet). Særlig av de som er mye ute på byen, og de som er aktive på såkalte datingsider.

Når jeg som mann ser på dere kvinner som gruppe, så ser jeg bare skogen, men ikke de enkelte trær (individene). Kvinner har mange generelle fellestrekk som kjønn, men allikevel er alle mer eller mindre ulike som individer - alle med sine individuelle styrker og svakheter.

Poenget er altså at jeg ser på alle kvinner som like i utgangspunktet (med unntak for utseendet). Mitt syn er da basert på hva jeg vet og har erfart tidligere. For å kunne skille på individnivå, er det helt nødvendig å bli godt kjente først. Dette koster tid og krefter (for begge parter). Noe jeg personlig ikke gjør bare for moro skyld. Andre derimot gjør nettopp det. Fordi de syns det er spennende i seg.

Jeg vil anta at du som kvinne også ser på menn som en skog i utgangspunktet.

Og hvilke individer kommer du da lettest i kontakt med?

Jo, de som er mest pågående selvfølgelig. Og disse individene påvirker da i sterk grad hvordan du ser på skogen (alle menn).

Problemet er at de som er mest pågående som regel er dette fordi de liker å jakte og liker spillet. Disse individene vil da også være de som har størst sannsynlighet for å være utro senere.

1 av 10 mennesker er spenningssøkende. Dermed burde det egentlig være enkelt å unngå dem; hvis det altså ikke hadde vært for at det er akkurat disse som er mest pågående og aktive (utadvente og spenningssøkende).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom jeg er på markedet liker jeg å jakte på damer i den forstand at jeg liker å treffe damer, liker å like dem, liker at de liker meg og jeg liker at vi får hverandre.

Liker ikke spill! så den biten av det kan jeg godt være foruten. Mest mulig åpent og ærlig. Se meg inn i øya og si at du liker meg dersom du liker meg. Se meg inn i øya og si at du ikke vil ha meg dersom du ikke vil ha meg.

Jeg ber deg ut fordi jeg liker deg. Jeg sier noe fint om deg fordi du er fin. Dersom jeg sier at jeg har lyst å ringe deg i morgen så ringer jeg i morgen. Dersom det ikke blir meg og deg så skal jeg si det på en ærlig men hensynsfull og omtenksom måte.

JAAA!!! Sånn skal det være!! :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes helt sikkert mange menn som liker jakten (og spillet). Særlig av de som er mye ute på byen, og de som er aktive på såkalte datingsider.

Når jeg som mann ser på dere kvinner som gruppe, så ser jeg bare skogen, men ikke de enkelte trær (individene). Kvinner har mange generelle fellestrekk som kjønn, men allikevel er alle mer eller mindre ulike som individer - alle med sine individuelle styrker og svakheter.

Poenget er altså at jeg ser på alle kvinner som like i utgangspunktet (med unntak for utseendet). Mitt syn er da basert på hva jeg vet og har erfart tidligere. For å kunne skille på individnivå, er det helt nødvendig å bli godt kjente først. Dette koster tid og krefter (for begge parter). Noe jeg personlig ikke gjør bare for moro skyld. Andre derimot gjør nettopp det. Fordi de syns det er spennende i seg.

Jeg vil anta at du som kvinne også ser på menn som en skog i utgangspunktet.

Og hvilke individer kommer du da lettest i kontakt med?

Jo, de som er mest pågående selvfølgelig. Og disse individene påvirker da i sterk grad hvordan du ser på skogen (alle menn).

Problemet er at de som er mest pågående som regel er dette fordi de liker å jakte og liker spillet. Disse individene vil da også være de som har størst sannsynlighet for å være utro senere.

1 av 10 mennesker er spenningssøkende. Dermed burde det egentlig være enkelt å unngå dem; hvis det altså ikke hadde vært for at det er akkurat disse som er mest pågående og aktive (utadvente og spenningssøkende).

Du har litt rett i det med skogen, og også at menn som er PÅ er de som får plass hos meg. Samtidig så er jeg ikke desperat og tar absolutt ikke til takke med hva som helst. Jeg får ikke one night tilbud og gutter som kommer i kontakt med meg er stort sett seriøse og ordentlig.

Jeg har selvtillitt nok til å ikke bli på tuppa dersom "spillet" settes i gang, og ikke meldinger blir besvart f.eks. Da tenker jeg at: Greit - han er ikke into me.. Da dropper vi den, - likevel føler jeg at "spillet"fort er i gang dersom jeg treffer noen - selv om karen er "ordentlig"

Jeg er klar over at det tar tid å bli kjent og det er også noe jeg ønsker. Men jeg er ikke så god på å underveis "late" som jeg er opptatt eller ikke si hvis jeg liker noen.

Vet ikke om dere menn er bevist, men jeg er ganske sikker på at damer som dere liker blir mindre spennende hvis de er helt på hugget??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har litt rett i det med skogen, og også at menn som er PÅ er de som får plass hos meg. Samtidig så er jeg ikke desperat og tar absolutt ikke til takke med hva som helst. Jeg får ikke one night tilbud og gutter som kommer i kontakt med meg er stort sett seriøse og ordentlig.

Jeg har selvtillitt nok til å ikke bli på tuppa dersom "spillet" settes i gang, og ikke meldinger blir besvart f.eks. Da tenker jeg at: Greit - han er ikke into me.. Da dropper vi den, - likevel føler jeg at "spillet"fort er i gang dersom jeg treffer noen - selv om karen er "ordentlig"

Jeg er klar over at det tar tid å bli kjent og det er også noe jeg ønsker. Men jeg er ikke så god på å underveis "late" som jeg er opptatt eller ikke si hvis jeg liker noen.

Vet ikke om dere menn er bevist, men jeg er ganske sikker på at damer som dere liker blir mindre spennende hvis de er helt på hugget??

Mindre spennende? Hmmmmmmmm, ikke helt lett å si faktisk. Men går det for langt andre veien så er det i hvert fall IKKE positivt.

Jeg tror muligens at problemene blir størst når man ikke er helt i fase, altså ute av sync med hverandre på en eller flere måter. Da kan det sikkert oppleves som at den andre parten spiller et slags spill på bekostning av den som er mest interessert.

Når den ene har det travelt mens den andre er usikker og dermed forsiktig - da blir det mye surr og frustrasjon.

Man er nødt til å gå i samme tempo og retning. Får man ikke til det så er det bare å gi opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når den ene har det travelt mens den andre er usikker og dermed forsiktig - da blir det mye surr og frustrasjon.

Man er nødt til å gå i samme tempo og retning. Får man ikke til det så er det bare å gi opp.

Enig der, men når man ikke kjenner hverandre, så er det jo ikke så lett å vite hva den andre tenker. Ikke vet man om tempoet er ekte eller en del av "et spill" heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig der, men når man ikke kjenner hverandre, så er det jo ikke så lett å vite hva den andre tenker. Ikke vet man om tempoet er ekte eller en del av "et spill" heller..

Nei, det er helt sant det. Flott verden vi lever i :glare:

Eneste måten er å ta det litt med ro, bli kjente og se an utviklingen over tid.

Og er det da ingen positiv utvikling, så gir man opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jakten, som du sier her, er i stor grad aldersbestemt.

Som yngre vil man gjerne teste ut, utforske, tirre og prøve den rette vedkommende. En viss grad av mystikk er en viktig ingrediens i kurtisen, og for noen betyr den mer enn andre og forsåvidt i forskjellige aldersgrupper. Når man blir mer voksen så er det ganske greit å kalle en spade for en spade. Noen er jo da fortrolig med åpenhet og ærlighet og liker det sånn, mens andre fortsatt vil holde på mystikken så derfor kan det nok forekomme blant voksne også. Det er mulig avhengig av hvilke opplevelser man har tatt med seg tidligere i livet.

Personlig liker jeg mer mennesker som er rett på sak og åpne/ærlige.

Etter en date sier man kanskje : "det var hyggelig å treffe deg. Det var koselig" - deretter etterfulgt av en SMS : "takk for en fin kveld - du er en interessant person, kan vi treffes igjen ?"

Dette er tydelige signaler om at noen finner deg interressant og kan gjerne repliseres med : " Tusen takk, ja jeg vil gjerne treffe deg igjen" eller "tusen takk for hyggelig tilbakemelding, men jeg tror ikke vi passer sammen/jeg fant ikke den rette kjemien" etc.

Fremfor at det ikke finnes noen kontakt på lang tid etter en date ? What`s the point ??

Alle er ute etter å få vite hvilke signaler man sender, om de er positive eller negative. Det må jo være veldig greit å få tilbakemeldinger på dette, ikke sant ??

Jeg tolker "no response" som noe negativt i denne sammenhengen.

Hadde jeg vært interessert så ville jeg gi tydelige og hyggelige tilbakemeldinger som ikke kan misforstås. Jeg ville kommunisert enkelt og tydelig. Heller ikke anmasende, og hadde sett hvordan responsen ville vært tilbake.

Jakten blir derfor heller en måte å kommunisere tydelig på og hvordan man tolker signaler. Til slutt vil man jo få den responsen man ønsker - en enkel avklaring........

og deretter kommer fortsettelsen......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter første gang er det jo klart man gir relativ kjapp tilbakemelding på om det var et positivt eller negativt møte og om man vil mer.

Jeg tenker mer etterhvert egentlig.

Jeg har skrevet med gutter hver dag til vi møtes. Etter møtet starter "spillet" og det virker som at "nå skal ihvertfall ikke jeg vise at jeg er interessert.. Later som er jeg veeldig opptatt jeg.. "

Enda interessen egentlig er der.

Vet ikke om det er bevisst en gang?!

Endret av Krill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter første gang er det jo klart man gir relativ kjapp tilbakemelding på om det var et positivt eller negativt møte og om man vil mer.

Jeg tenker mer etterhvert egentlig.

Jeg har skrevet med gutter hver dag til vi møtes. Etter møtet starter "spillet" og det virker som at "nå skal ihvertfall ikke jeg vise at jeg er interessert.. Later som er jeg veeldig opptatt jeg.. "

Enda interessen egentlig er der.

Vet ikke om det er bevisst en gang?!

Aj javel. Jepp da starter du nok "leken" - bevisst eller ubevisst.

Tenker du aldri tanken på å være dønn ærlig ? Denne karen skal jeg vise min interesse for ? Vil ikke la ham slippe unna... ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aj javel. Jepp da starter du nok "leken" - bevisst eller ubevisst.

Tenker du aldri tanken på å være dønn ærlig ? Denne karen skal jeg vise min interesse for ? Vil ikke la ham slippe unna... ?

JEG starter leken? Neei! JEG har ikke noe problem med å være dønn ærlig! Jeg kan helt fint si: Jeg liker deg! Jeg følte meg vel med deg! Jeg har sansen for deg! Du virker som en utrolig fin fyr!

Virker da noen ganger som jeg gjør det for enkelt for de... Spenning borte? Jakten ferdig?

Eller for rask frem?!

Letteste måten å få taket på noen på er vel å spille hard to get?!

Me don`t like! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...