Gå til innhold

Noen som kan hjelpe meg med lesebret?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte en "spectra electronics readee" i dag. Trodde det bare var å kjøpe en bok og laste den rett ned på lesebrettet, men den gang ei. Skjønte jo etter vert at jeg trengte å laste det ned til et bibliotek på PCen først. Og lastet da ned "Adobe Digital Editions". Som selvfølgelig ikke støtta readee.

Fikk lasta boka over på readee, men det fungerer ikke optimalt. Hver gang jeg avslutter, må jeg begynne på nytt i boka. Søker meg frem til ei side, men der står det bare tittelen på boka, må begynne å bla, og da hopper den til side 1. De er det samme når jeg benytter bokmerke. Kan det ha noe med at biblioteket ikke støtta readee?

Vet noen om et bibliotek som støtter readee?

Trenger sårt litt hjelp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Adobe Digital Editions (ADE) er de som "eier" standarden for DRM (digital rights management) for e-bøker i epub-format. Det betyr at for å få brukt bøker med ADE DRM på brettet så må det autoriseres i ADE. Hvis ADE ikke støtter akkurat ditt brett så blir det et problem.

Det gjenstår egentlig bare to alternativer for å få brukt bøkene du kjøper:

1. Vente til ADE får støtte for ditt brett, men da ville jeg sendt en forespørsel om det til Adobe

2. Fjerne DRM på de kjøpte bøkene. Det er lovlig, så vidt jeg vet, men det kan kreve litt jobb og det er slettes ikke sikkert det vil fungere.

Hvis du er komfortabel med engelsk, så anbefaler jeg sterkt forumet til Mobile read.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...