Gå til innhold

Håndarbeidsblader

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som kan anbefale blader om strikking (og kanskje hekling)? Jeg har planer om å gi bort et abonnement, men har dessverre veldig lite greie på hvilke blader som finnes og hvor bra de er.

Takk for hjelpen! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Eurodice
Skrevet

Er det noen som kan anbefale blader om strikking (og kanskje hekling)? Jeg har planer om å gi bort et abonnement, men har dessverre veldig lite greie på hvilke blader som finnes og hvor bra de er.

Før i tiden var det mange slike oppskrifter i bladet "Familien", samt matoppskrifter og annet.

Skrevet

Jeg synes vel egentlig ingen av de norske bladene er noe bra for tiden. Familien (og Allers tror jeg?) har oppskrifter, men de er ofte av typen "blondeduk" osv, så det spørs vel på hvem du skal gi abonnementet til :)

Jeg har vært borti svenske/danske/engelske blader som er ganske fine, men husker dessverre ikke navnet på noen av de..

Skrevet

Ta deg en tur på en litt større Narvesen kiosk eller bokhandel som selger blader og se hva de har. Det er masse å velge i om det ikke må være norsk - eller det kan være du får tips fra de som jobber der om hva som er og ikke.

Skrevet

Tusen takk for svar. Det er dessverre langt til nærmeste store Narvesen-kiosk her, så jeg kommer med litt mer info og håper det kommer flere tips. :)

Jeg er ute etter et "spesialblad", altså ikke et blad som har en og annen strikkeoppskrift i tillegg til annet, men som konsentrerer seg om kun strikking (og kanskje litt heklling). Helst noe litt lekkert og inspirerende. "Vanlige" ukeblader er ikke det jeg er ute etter.

Mottageren er en dame i 30-åra, som strikker og hekler veldig mye. Det går i alt fra barnetøy til sjal til brødkurver til vesker, om dere skjønner hva jeg mener. Blondeduker har jeg derimot ikke inntrykk av er så interessant. :)

Jeg tipper norsk/dansk/svensk, og kanskje engelsk, går bra.

Skrevet

Kanskje du kan sjekke hvilke blader de anbefaler på strikkebutikker (evnt på nettet)?

Skrevet

Kanskje du kan sjekke hvilke blader de anbefaler på strikkebutikker (evnt på nettet)?

Strikebutikker er et godt forslag, vi har en i området som skal være bra. Jeg kan forsøke der. :)

Tusen takk!

Skrevet

Du kan sjekke på interpress.no Masse info om alle slags blader. Hilsen ei som jobber med blader i en stor Narvesenkiosk

Skrevet

Tusen takk! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...