Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min har noen venner fra utlandet på facebook. han sier ofte f.eks: Sorry love osv.. Er dette vanlig å si til mennesker fra utlandet. Jeg finner det veldig sårende da han aldri seir ett fint ord til meg... Er det noen som vet...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjæresten min har noen venner fra utlandet på facebook. han sier ofte f.eks: Sorry love osv.. Er dette vanlig å si til mennesker fra utlandet. Jeg finner det veldig sårende da han aldri seir ett fint ord til meg... Er det noen som vet...

I england, der jeg kommer fra, så sier man love når man mener vennen, eller kjære deg eller noe. Du kan si det til venner, familie, eller få det som kommentar fra kassedamen når hun roter bort kviteringen min etter jeg handlet.. Så jeg vil ikke tro at det er noe ille i det..

Men du sier han ikke sier noe slikt til deg, du kan jo prøve å si noe skjønt til han først? :)

Skrevet

Jeg tror ikke du har noe å bekymre deg for! På engelsk finnes det mange uttrykk som ser/høres merkelige ut på norsk. Jeg brevvekslet i min tid på engelsk og fikk ofte "love you" og "honny" osv, i brev. Men det betyr ikke at de virkelig elsker meg! Det er bare en måte å si ting på. Et uttrykk, som ikke trenger å bety noe.

Men at han ikke sier et fint ord til deg er kanskje en annen sak. Men igjen, det trenger ikke bety at han ikke elsker deg, eller er glad i deg. Ikke alle er like flinke til å snakke om følelser. Men jeg skjønner at det kan føles sårende.

Skrevet

I england, der jeg kommer fra, så sier man love når man mener vennen, eller kjære deg eller noe. Du kan si det til venner, familie, eller få det som kommentar fra kassedamen når hun roter bort kviteringen min etter jeg handlet.. Så jeg vil ikke tro at det er noe ille i det..

Men du sier han ikke sier noe slikt til deg, du kan jo prøve å si noe skjønt til han først? :)

Jeg har sagt fine ord til han mange ganger..

Vi har vært sammen i ett år, og ikke en gang klint EN gang :( Jeg får av og til en slags vennskaps-suss....

Skrevet

Jeg har sagt fine ord til han mange ganger..

Vi har vært sammen i ett år, og ikke en gang klint EN gang :( Jeg får av og til en slags vennskaps-suss....

Høh? Har du vært sammen med kjæresten din i ett år uten å ha klint med han engang? :klø:

Hvor gammel er du ?

Skrevet
:) Ja jeg vet dette høres ut som om vi er 12, men vi er i 40 årene :):sjenert::sjenert::sjenert:
Skrevet

Om du ikke har klina med kjæresten din etter et år, så får du virkelig ta og hoppe på han :jepp:

Skrevet

Hmm, dette kom vist litt ut av fokus på det jeg egentlig spurte om, men jeg la opp til det selv. MEN. Dette er en mann som ikke viser følelser på noen måte, og alt som omhandler love er fingeren i halsen. Når han da sier ok, love eller sorry love til personer han egentlig ikke helt kjenner en gang. DA blir jeg såret. Spørsmålet var/er Er det merkelig at jeg reagerer ???

Skrevet

Hmm, dette kom vist litt ut av fokus på det jeg egentlig spurte om, men jeg la opp til det selv. MEN. Dette er en mann som ikke viser følelser på noen måte, og alt som omhandler love er fingeren i halsen. Når han da sier ok, love eller sorry love til personer han egentlig ikke helt kjenner en gang. DA blir jeg såret. Spørsmålet var/er Er det merkelig at jeg reagerer ???

Nei, jeg synes ikke det er merkelig at du reagerer. Det at han snakker slik til andre, er kanskje ikke noe å bry seg om i seg selv, men det at han ikke viser følelser overfor deg, synes jeg høres trist ut ja.

Skrevet

Er du helt sikker på at dere er kjærester? :klø: En kjæreste er jo en man kysser, kliner og har sex med... :sjenert:

Skrevet

Ja det kan du si :tristbla:

Jeg tror du skal kutte ut den gutten, og slappe av alene et halvt år. Deretter kan du finne deg en ordentlig kjæreste som er romantisk, og elsker å kysse deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...