Morea Skrevet 7. september 2010 #1 Skrevet 7. september 2010 Er det noen som vet om en butikk i Oslo og omegn som kan hjelpe med ikke bare å selge meg malingen, men også hjelpe meg med farge? Jeg skal male veggene i gang og på kjøkken og tenker meg noe i grålig farge, og litt forskjellig farge i de to rommene. Er så jæsklig vanskelig å se på de små lappene. Jotuns fargevelger hjelper litt men ikke helt....
Monkii Skrevet 7. september 2010 #2 Skrevet 7. september 2010 Da vil jeg i hvertfall IKKE anbefale Flügger.
Gjest Badabing Skrevet 7. september 2010 #3 Skrevet 7. september 2010 Jeg synes de er flinke på Malia. Fikk masse god hjelp til å velge tapet der i alle fall, og regner med de er like flinke på maling. Mye bedre enn på Byggmakker, Maxbo og lignende butikker i alle fall. Ellers kan du jo også kjøpe med deg prøvebokser hjem (små malingsbokser). Ofte er jo Jotuns Klassikere sikre tips, fordi de er velutprøvde.
Morea Skrevet 7. september 2010 Forfatter #4 Skrevet 7. september 2010 Takk for tips! Var innom den lokale sjappa i dag, og der sto den burugla bak disken. Ikke var hun særlig serviceminded og ikke så hun ut som en med estetisk sans. Det er slik som hun som jobbet på gamle VITA på Majorstuen og hadde sort øyenskygge langt over øyenbrynene. Spør ikke om sminketips da vettu. Jeg er ekstremt nøye nemlig, men leter gjerne etter ting som eksisterer bare i mitt eget hode, noen ganger finner jeg ikke det eksakte i alle fall. Så noen som har litt peil og kan vise meg at den og den fargen vil funke eller ikke ville være bra!
AnonymBruker Skrevet 8. september 2010 #5 Skrevet 8. september 2010 Takk for tips! Var innom den lokale sjappa i dag, og der sto den burugla bak disken. Ikke var hun særlig serviceminded og ikke så hun ut som en med estetisk sans. Det er slik som hun som jobbet på gamle VITA på Majorstuen og hadde sort øyenskygge langt over øyenbrynene. Spør ikke om sminketips da vettu. Jeg er ekstremt nøye nemlig, men leter gjerne etter ting som eksisterer bare i mitt eget hode, noen ganger finner jeg ikke det eksakte i alle fall. Så noen som har litt peil og kan vise meg at den og den fargen vil funke eller ikke ville være bra! Kan du ikke se om du finner 2-3 farger som du tror vil bli bra, og kjøpe halvlitersbokser av disse? Så kan du prøvemale selv og se hvordan det blir. Jeg fikk noen småplater som var til over hos en byggvare, malte opp dem og satte dem inntil veggen. Fikk et helt annet inntrykk enn på de små prøvene, og det endte med at jeg gikk for en annen farge enn jeg opprinnelig tenkte.
Grønt blad Skrevet 9. september 2010 #6 Skrevet 9. september 2010 Ta en kikk på hjemmesidene til Ifi (informasjonskontoret for farge og interiør. Der finner du bl.a. informasjon om Ffargesetting innvendig og fargelære.
Christiane_W Skrevet 9. september 2010 #7 Skrevet 9. september 2010 Jeg har god erfaring med Vinderen Farve & Interiør AS. Jeg har også vært fornøyd med servicen jeg har fått på Jernia på Skillebekk. Om du er villig til å bevege deg ut av byen er Malerstua på Slependen et godt alternativ.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå