Gjest Gjest Skrevet 7. september 2010 #1 Skrevet 7. september 2010 Nei, damer, unger har ingen verdens ting på en fødestue å gjøre dersom de ikke skal fødes... Hva er dette for slags tull? En mor tar med seksåringen på fødselen og tvinger gutten inn i en voksenhendelse han er altfor sart for; i mangel av mann, så får denne kvinnen det lille barnet til å klippe navlestrengen! At hun kaller den nyfødte noe så banalt og grusomt som paradis paradou (kommer til å bli mobbet som bare faen) så mangler hun altså grunnleggende vurderingssans ift fødetraumet hun risikerer å utsette sønnen på seks for. http://www.klikk.no/foreldre/barnimagen/article606102.ece
Gjest nr. 98754 Skrevet 7. september 2010 #2 Skrevet 7. september 2010 http://www.klikk.no/foreldre/barnimagen/article606102.ece Sært.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2010 #3 Skrevet 7. september 2010 Litt spesielt, men jeg tror ikke han får noen alvorlige traumer av det.
Caramba Skrevet 7. september 2010 #4 Skrevet 7. september 2010 Jeg tror nok ikke jeg ville gjort det samme, men jeg synes mora var tøff og at det var en fin historie
Gjest BabyBlue Skrevet 7. september 2010 #5 Skrevet 7. september 2010 Hva er galt med det? Synes unger skal læres fra starten av at det å føde er noe naturlig og ikke skummelt i det hele tatt. For mange folk er det jo motbydelig og komplett tabu å snakke om fødsler. Hvis foreldrene har fortalt han fra starten av at det ikke er farlig i det hele tatt blir han neppe traumatisert. mange voksne menn klarer knapt nok å se på at kona føder fordi temaet har blitt så "skjermet". Denne lille gutten er nok enda mer "mann" den gangen hans barn skal bli født nettopp fordi han har denne erfaringen og blitt fortalt fra starten av at det å føde er noe helt ok og normalt.
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2010 #6 Skrevet 7. september 2010 Hva er galt med det? Synes unger skal læres fra starten av at det å føde er noe naturlig og ikke skummelt i det hele tatt. For mange folk er det jo motbydelig og komplett tabu å snakke om fødsler. Hvis foreldrene har fortalt han fra starten av at det ikke er farlig i det hele tatt blir han neppe traumatisert. mange voksne menn klarer knapt nok å se på at kona føder fordi temaet har blitt så "skjermet". Denne lille gutten er nok enda mer "mann" den gangen hans barn skal bli født nettopp fordi han har denne erfaringen og blitt fortalt fra starten av at det å føde er noe helt ok og normalt. Man skal alltid velge det som er til beste for sine barn, hva i all verden gavner det et lite barn å se mamma i smertehelvete og etterpå måtte klippe en blodig og ekkel navlestreng mellom mamma og babyen? Små barn skal ikke involveres i absolutt alt, dette er like ille som om gutten skulle se mamma dra ut blodige ob'er fra skjeden eller måtte tørke opp oppkastet hennes når hun er syk. enkelte ting skal faktisk barn skånes for, og klipping av navlestreng er en av dem. Dette gjorde ikke moren for sønnens del, men for sin egen. Og så det absolutt jævlige navnet på jentebabyen, paradise parado? herregud...
Gjest brutal_mann Skrevet 7. september 2010 #7 Skrevet 7. september 2010 Jah... Er jo forferdelig å la unger på 6 få et innblikk i livets virkelighet...
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2010 #8 Skrevet 7. september 2010 Jah... Er jo forferdelig å la unger på 6 få et innblikk i livets virkelighet... puling, slåssing og drap er også livets virkelighet. skal de få det det også?
Gjest Tigress Skrevet 7. september 2010 #9 Skrevet 7. september 2010 Det måtte da kunne gå an å finne noko helsepersonell til å kutte den strengen så ein slepp å bruke ufaglærte bornearbeidarar?
Gjest Enny Skrevet 7. september 2010 #10 Skrevet 7. september 2010 Det måtte da kunne gå an å finne noko helsepersonell til å kutte den strengen så ein slepp å bruke ufaglærte bornearbeidarar? Dagens! :D
AnonymBruker Skrevet 7. september 2010 #11 Skrevet 7. september 2010 Jeg må innrømme at jeg sliter med å forstå at noen vil utsette barna sine for muligheten for å oppleve noe så traumatisk som en fødsel som går galt. Selv om man er frisk og tidligere fødsel gikk fint, vet man aldri hva som skjer. Det synes jeg man skal skjerme barn for.
Meridian Skrevet 7. september 2010 #12 Skrevet 7. september 2010 Så lenge gutten ikke ble holdt der under tvang, ser jeg ikke noe galt i det. De har nok pratet med gutten på forhånd, så han ble nok med frivillig inn og kunne sikkert gå ut om han ikke likte det. &-åringer er ikke så små og "dumme" som mange vil ha det til. De forstår ganske mye. Pratet med to 6-åringer på bussen idag, og de visste ganske mye om litt av hvert Må være spesielt å få være med å se på sin brors/søsters fødsel.
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2010 #13 Skrevet 7. september 2010 Så lenge gutten ikke ble holdt der under tvang, ser jeg ikke noe galt i det. De har nok pratet med gutten på forhånd, så han ble nok med frivillig inn og kunne sikkert gå ut om han ikke likte det. åh kjære vene så naiv du er... trekk en parallell til seksuelle overgrep, og les setningen din: "Så lenge gutten ikke ble holdt der under tvang, ser jeg ikke noe galt i det. så han ble nok med frivillig inn og kunne sikkert gå ut om han ikke likte det." ser du poenget? En lite barn er ikke i stand til å se konsekvensene av slikt og vurdere situasjonen, og skal heller ikke bli satt i en slik posisjon at han må gjøre det. Dette var en fullstendig feil avgjørelse a barnemoren. Hva pokker tenkte hun på....
Kråkesaks Skrevet 7. september 2010 #14 Skrevet 7. september 2010 Tråden er ryddet. Het Potet, moderator.
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2010 #15 Skrevet 7. september 2010 (endret) Synes egentlig det virker som hovedproblemet ditt er navnet på ungen og ikke navlestrengen. Tenk å synke så lavt å å mobbe en nyføtt baby på et forum. Skamme seg skulle du. Fy. hovedpoenget . ikke problemet, som du åpenbart mistolker til - er vel at ts synes det er sykt sykt sykt å la en 6åring klippe navlestrengen, noe du umulig kan være uenig i? Isåfall er du totalt uegnet som omsorgsperson. Endret 7. september 2010 av Het Potet
Ava Mae Skrevet 7. september 2010 #16 Skrevet 7. september 2010 (endret) Jeg ser ikke noe galt i å ha med en 6 åring på fødselen så lenge barnet selv er godt forberedt på det som skal skje. Jeg tror slettes ikke han har tatt noen skade av det men fått med seg en enormt stor og spesiell opplevelse i livet. Endret 7. september 2010 av Het Potet
Kråkesaks Skrevet 7. september 2010 #17 Skrevet 7. september 2010 Tråden er ryddet. Het Potet, moderator.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2010 #18 Skrevet 7. september 2010 (endret) Og bare for å svare på innlegg da. Jeg har ikke mye peiling på 6-åringer, men nei, jeg hadde nok ikke latt en 6 åring gjøre det. Tenk om han gjør noe feil ? Endret 7. september 2010 av Het Potet
AnonymBruker Skrevet 7. september 2010 #19 Skrevet 7. september 2010 Og bare for å svare på innlegg da. Jeg har ikke mye peiling på 6-åringer, men nei, jeg hadde nok ikke latt en 6 åring gjøre det. Tenk om han gjør noe feil ? Han fikk nok assistanse. Tror ikke de ga ham saksa og sa værsågod.
Gjest Bianca28 Skrevet 7. september 2010 #20 Skrevet 7. september 2010 Nei, damer, unger har ingen verdens ting på en fødestue å gjøre dersom de ikke skal fødes... Hva er dette for slags tull? En mor tar med seksåringen på fødselen og tvinger gutten inn i en voksenhendelse han er altfor sart for; i mangel av mann, så får denne kvinnen det lille barnet til å klippe navlestrengen! At hun kaller den nyfødte noe så banalt og grusomt som paradis paradou (kommer til å bli mobbet som bare faen) så mangler hun altså grunnleggende vurderingssans ift fødetraumet hun risikerer å utsette sønnen på seks for. http://www.klikk.no/foreldre/barnimagen/article606102.ece Sykt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå