Gå til innhold

Hvor mye teller utseendet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal så godt jeg kan, uten å virke overfladisk forsøke å få frem poenget mitt.

For et års tid siden hadde jeg et lengre forhold med en mann.

Han var kjekk, snill, osv. Men jeg savnet noe. At han tok mer ansvar, og at han jobbet og tok seg av regningene sine.

Dette gjorde han ikke, og forholdet tok slutt etter en stund (pluss flere grunner).

Så treffer jeg en gammel kamerat i helgen.

Han er en skikkelig autoritær mann blitt, og har den jobben, er utrolig ansvarsfull, snill som et lam, og personlighetsmessig ville han vært mange jenters drøm.

Han er rolig, behersket osv.

Ulempen? Han har tapt seg i utseendet.

Jeg vet han liker meg, og jo eldre jeg blir jo mer tenker jeg over at jeg vil ha en som alltid ville stille opp for eventuelle barn, tatt ansvar i et forhold, osv.

Alt for mange av dem som ikke gjør det, syns jeg da.

Men det plager meg dette med utseendet hans.

Jeg er tiltrukket av han, men ikke av utseendet hans. Jeg er tiltrukket av "sjelen" hans.

Uff, nei jeg vet ikke... :sjenert:

Noen som har det som meg? Er det overfladisk å i det hele tatt tenke over dtete med utseendet. Han er langti fra en turn-off, men heller ingen kjekkass for å si det sånn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg må nok innrømme at jeg aldri kunne vært med ei dame som jeg ikke hadde funnet tiltrekkende.. Syns det betyr en del:)

Skrevet

Nei, det er ikke rart eller overfladisk om du ikke tenner på utseendet hans.

Men det som faktisk er rart er at du tenner på at han er autoritær?? Gjør du det?

Skrevet

Jeg ville aldri vært sammen med en mann jeg ikke finner tiltrekkende. Han trenger på ingen måte være filmstjerne pen for å være tiltrekkende for meg, det kan være mange forskjellige ting som avgjør om jeg syntes noen er pene.. Men jeg må like personligheten dems for å syntes noen er tiltrekkende, utseende messig..Vanskelig å forklare helt, men.. Hvis du skal være sammen med han er det jo en fordel om du tenner på han, om du ønsker å ha ett godt sexliv sammen med han :)

Skrevet

Det er helt legitimt å ikke tenne på en persons utseende. Det kan du ikke styre;)

Men om du faktisk er betatt/begynnende forelsket så er det jo mulig at du foranderer mening om hans utseende. For meg, i vert fall, blir en person finere/styggere alt etter personligheten.

Skrevet

Jeg har gått inn i slike forhold et par ganger, og resultatet er at vi har levd sammen utrolig godt, "matchet" hverandre og respektert hverandre, støttet hverandre og alt det der.

Som jo i utganspunktet er en utrolig fin ting, jeg ønsker meg jo en slik mann :P

Men det har begge gangene endt opp likt, jeg savner det "lille ekstra," blir veldig glad i fyren, men mest på en vennskapslig måte.

Jeg tenner ikke på han da han ikke utseendemessig sett er "min type," og jeg klarer ikke kose meg med han på den måten, ikke i lengden, selv om vi har hatt noen fine stunder og :) men det funket ikke i lengden når ikke det var noe mer der fra min side.

Det har endt med brudd (selvfølgelig) men heldigvis har jeg og sistemann fortsatt et veldig godt vennskap :)

Skulle bare ønske jeg fant en mann jeg tiltrekkes av som er slik en solid og trygg mann :P

Tryggheten var veldig god og ha, men jeg bestemte meg til slutt for å satse på en jeg ble skikkelig glad i på alle måter, utseendemessig og ellers, selv om han ikke hadde alle de gode egenskapene jeg har likt hos andre, men vært en kjempefyr på andre måter :)

Desverre, får jeg nesten si, ettersom jeg ble dumpet og sitter alene med ungen hans :P

Skrevet

Enig i at utseende endrer seg etter personligheten. En skikkelig kjekk fyr kan blir stygg så fort han åpner munnen, mens en mindre pen person kan bli sinnssykt tiltrekkende pga. sjarm. Men - jeg har vært i et forhold der jeg ikke syntes han var spesielt pen, og dette var nok noe av det som ødelagte forholdet. Som gjest_c savnet jeg det lille ekstra.

Jeg skal ikke si hva du skal gjøre eller hva som er riktig, det må du finne ut selv :)

Lykke til!

Skrevet

Når jeg ser tilbake nå, synes jeg ikke eksene mine er spesielt pene. Men det syntes jeg da jeg var sammen med dem. Mange typisk kjekke har ikke bra personlighet, da blir de automatisk mindre attraktive/kjekke også. Mens en som ikke er så pen, kan ha en fantastisk personlighet som gjør at også utseendet blir penere på et vis. Vanskelig å forklare...

Utseendet har mye å si for meg (ikke dermed sagt at han skal være ekstremt deilig, men han må ha et utseende som jeg synes er tiltrekkende og jeg må tenne på han).

Selv om personlighet er viktigst.

Skrevet

Jeg skal så godt jeg kan, uten å virke overfladisk forsøke å få frem poenget mitt.

For et års tid siden hadde jeg et lengre forhold med en mann.

Han var kjekk, snill, osv. Men jeg savnet noe. At han tok mer ansvar, og at han jobbet og tok seg av regningene sine.

Dette gjorde han ikke, og forholdet tok slutt etter en stund (pluss flere grunner).

Så treffer jeg en gammel kamerat i helgen.

Han er en skikkelig autoritær mann blitt, og har den jobben, er utrolig ansvarsfull, snill som et lam, og personlighetsmessig ville han vært mange jenters drøm.

Han er rolig, behersket osv.

Ulempen? Han har tapt seg i utseendet.

Jeg vet han liker meg, og jo eldre jeg blir jo mer tenker jeg over at jeg vil ha en som alltid ville stille opp for eventuelle barn, tatt ansvar i et forhold, osv.

Alt for mange av dem som ikke gjør det, syns jeg da.

Men det plager meg dette med utseendet hans.

Jeg er tiltrukket av han, men ikke av utseendet hans. Jeg er tiltrukket av "sjelen" hans.

Uff, nei jeg vet ikke... :sjenert:

Noen som har det som meg? Er det overfladisk å i det hele tatt tenke over dtete med utseendet. Han er langti fra en turn-off, men heller ingen kjekkass for å si det sånn.

Det betyr nok bare rett og slett at du ikke er tiltrukket, og bare vil ha trygghet. Glem det.

Skrevet

Er du virkelig tiltrukket av ham? Synes det høres ut som du tenker fornuft, ikke følelser her?

Hvis jeg virkelig liker en mann, liker jeg automatisk også hans utseende. Enten stemmer kjemien, eller så stemmer den ikke.

Skrevet

Nei, det er ikke rart eller overfladisk om du ikke tenner på utseendet hans.

Men det som faktisk er rart er at du tenner på at han er autoritær?? Gjør du det?

Njaaaeii. Vil heller si jeg lker tryggheten han kan tilby. Jeg tenker da ikke økonomisk trygghet, men at han som person er rolig og veldig trygg rett og slett.

Til alle: Jeg tenner på han på en måte, samtidig ikke. Jeg snakker litt med kløyv tunge her, men jeg vet f.eks at jeg ville blitt tent av han seksuelt, men da ikke pga selve utseendet osv, men mer mtp hvordan han er seksuelt sett (vi har hatt sex før i "gamle dager").

Skrevet

Er du virkelig tiltrukket av ham? Synes det høres ut som du tenker fornuft, ikke følelser her?

Hvis jeg virkelig liker en mann, liker jeg automatisk også hans utseende. Enten stemmer kjemien, eller så stemmer den ikke.

Jeg tenker absolutt veldig fornuftig ja.

Jeg prøver denne "taktikken" å være "hodeforelsket", og ikke bare "hjerteforelsket".

Jeg er mest tiltrukket av han som person. Altså hvordan han er, hvordan han tenker, hans moral, osv. Utseendet er helt ok, og ingen turn-off, men heller ikke helt min type altså. Sikkert noen som syntes han er kjekk, men jeg syns ikke det nå lenger.

Tidligere i andre forhold har jeg vært i forhold med menn som ikke gir noen form for trygghet, drikker seg dritings hver helg, har haugevis av ekser, slutter i jobber og forblir arbeidsløse, osv. Er dritt lei slikt, og ønsker så en stabil, rolig og skikkelig mann. :forvirret:

Skrevet

Jeg har gått inn i slike forhold et par ganger, og resultatet er at vi har levd sammen utrolig godt, "matchet" hverandre og respektert hverandre, støttet hverandre og alt det der.

Som jo i utganspunktet er en utrolig fin ting, jeg ønsker meg jo en slik mann :P

Men det har begge gangene endt opp likt, jeg savner det "lille ekstra," blir veldig glad i fyren, men mest på en vennskapslig måte.

Jeg tenner ikke på han da han ikke utseendemessig sett er "min type," og jeg klarer ikke kose meg med han på den måten, ikke i lengden, selv om vi har hatt noen fine stunder og :) men det funket ikke i lengden når ikke det var noe mer der fra min side.

Det har endt med brudd (selvfølgelig) men heldigvis har jeg og sistemann fortsatt et veldig godt vennskap :)

Skulle bare ønske jeg fant en mann jeg tiltrekkes av som er slik en solid og trygg mann :P

Tryggheten var veldig god og ha, men jeg bestemte meg til slutt for å satse på en jeg ble skikkelig glad i på alle måter, utseendemessig og ellers, selv om han ikke hadde alle de gode egenskapene jeg har likt hos andre, men vært en kjempefyr på andre måter :)

Desverre, får jeg nesten si, ettersom jeg ble dumpet og sitter alene med ungen hans :P

Aha. God erfaring å lese. :)

Dette er vel det jeg frykter. At jeg savner det lille ekstra etter kort tid.

Jeg vet at de jeg virkelig har vært tiltrukket av før, de har man jo nesten ville "spist opp" utseendetmessig, man vil bare ta på de, klemme på de, kysse de.

Jeg vet ikke hvordan jeg hadde vært sånn rundt han.

Takk for innspill i fra deg og alle andre. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...