AnonymBruker Skrevet 7. september 2010 #1 Skrevet 7. september 2010 For en mnd siden slo jeg opp med typen. Han elsker meg enda over alt på jord. Men det virker ikke som om han kommer seg over meg i det hele tatt. Det blir bare værre og værre for han, han har ingen venner så han kommer seg ikke ut eller noe. Sitter bare inne hele tiden. Eneste han prater med er meg, og vi har gjevnlig kontakt... Daglig. Og jeg ser han ca 2 dager i uken. Han gråter hver dag, klarer ikke spise noe særlig, og sover nesten ingenting. Sover i t-shorter jeg har lånt og han er helt ødelagt. Legger ut bilder av meg på facebook, har msn nick om hvor fælt han har det og oppfører seg litt som en fjortiss.. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, for jeg vil at han skal ha det bra jeg. Og han har det ikke bra uten meg, men jeg kan ikke ta han tilbake heller... Jeg veit at noen bruker kjempelang tid på å komme over en person. Men når det overhode ikke har blitt bedre, bare værre på 1mnd blir jeg bekymra :(
AnonymBruker Skrevet 7. september 2010 #2 Skrevet 7. september 2010 Min x var også slik.. Lite gøy.. Men 5 måneder etter bruddet fant han seg ei ny, de kjøpte leilighet i sammen, og er enda i sammen Han kommer nok over det
Violet Hill Skrevet 7. september 2010 #3 Skrevet 7. september 2010 Skjønner godt at du blir bekymret, men husk at en måned ikke er lang tid hvis det er snakk om en person man har virkelig sterke følelser for. Du skriver at dere har kontakt daglig, og at dere treffes to ganger i uken. Kanskje det hadde vært lettere for han å komme seg videre hvis dere brøt, eventuelt trappet ned, kontakten en periode? Det vil nok være virkelig kjipt en stund, men det er mulig det må til. Sånn som det er nå blir han jo stadig minnet på hva han har mistet.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2010 #4 Skrevet 7. september 2010 Skjønner godt at du blir bekymret, men husk at en måned ikke er lang tid hvis det er snakk om en person man har virkelig sterke følelser for. Du skriver at dere har kontakt daglig, og at dere treffes to ganger i uken. Kanskje det hadde vært lettere for han å komme seg videre hvis dere brøt, eventuelt trappet ned, kontakten en periode? Det vil nok være virkelig kjipt en stund, men det er mulig det må til. Sånn som det er nå blir han jo stadig minnet på hva han har mistet. tror ikke det ville gått, nettopp fordi han ikke har noen andre.. Jeg drar han med meg ut på fest så han får møtt andre mennesker og vært sosial.. Han har ingen andre enn meg og jeg er redd for hva han kan finne på å gjøre hvis han mister meg helt.. Har vurdert å bryte kontakten, men jeg tror det rett og slett ville klikka for han.....
Gjest Airi Chikako Skrevet 7. september 2010 #5 Skrevet 7. september 2010 Samme gjalt typen til ei nær venninne av meg; han oppdaterte på facebook hvor mye han savnet henne, sendte meldinger om at han hadde funnet en av t-skjortene hennes i leiligheten og satt og holdt rundt den, redigerte bilder av dem på photoshop som han sendte henne og det var ikke måte på. Nå, et halvt år senere, er han sammen med ei ny ei. Noen tar det visst bare litt tid for, og de kan oppføre seg ganske creepy i prosessen...
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2010 #6 Skrevet 7. september 2010 Min eks var også slik. Hvem er det nå som har samboer og nytt barn? Jo han! Jeg sitter her..fortsatt alene. Og av og til ensom. Så noen liker nok å være litt dramaqueen..
Gjest Bella_ Skrevet 7. september 2010 #7 Skrevet 7. september 2010 veldig lurt av deg i tilleg å ha kontakt med han hver dag og møte han i tillegg.Hmmm ikke rart gutten har det vannskelig.
Gjest Yes Skrevet 7. september 2010 #8 Skrevet 7. september 2010 veldig lurt av deg i tilleg å ha kontakt med han hver dag og møte han i tillegg.Hmmm ikke rart gutten har det vannskelig. Gratulerer! Du får kaktusen for å være en smule ufølsom! Må være helt forferdelig å måtte føle at man har ansvar for eksens vel og ve..Om det er slik at han er heeelt alene,uten venner,nettverk via jobb/skole og familie så føles det nok veldig trasig. Jeg ville ha prøvd å trappe ned på kontakten. Du har jo ditt eget liv du også. Og om du skulle møte en ny flamme så vil nok den flammen sette pris på at man er ferdig med gamle forhold.
Gjest BMI Skrevet 7. september 2010 #9 Skrevet 7. september 2010 For en mnd siden slo jeg opp med typen. Han elsker meg enda over alt på jord. Men det virker ikke som om han kommer seg over meg i det hele tatt. Det blir bare værre og værre for han, han har ingen venner så han kommer seg ikke ut eller noe. Sitter bare inne hele tiden. Eneste han prater med er meg, og vi har gjevnlig kontakt... Daglig. Og jeg ser han ca 2 dager i uken. Han gråter hver dag, klarer ikke spise noe særlig, og sover nesten ingenting. Sover i t-shorter jeg har lånt og han er helt ødelagt. Legger ut bilder av meg på facebook, har msn nick om hvor fælt han har det og oppfører seg litt som en fjortiss.. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, for jeg vil at han skal ha det bra jeg. Og han har det ikke bra uten meg, men jeg kan ikke ta han tilbake heller... Jeg veit at noen bruker kjempelang tid på å komme over en person. Men når det overhode ikke har blitt bedre, bare værre på 1mnd blir jeg bekymra :( Å kalle en måned for aldri syntes jeg var å ta litt hardt i. Jeg syntes derimot at du bør prøve å redusere kontakten mellom dere framover
I Grosny Skrevet 7. september 2010 #10 Skrevet 7. september 2010 Har han absolutt ingen venner? Ingen søsken, tanter eller foreldre? Hvis foreldrene er i live, så ville jeg ringt til dem. Så lenge du følger opp gutten, så langpiner dere den kjærlighetssorgen.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2010 #11 Skrevet 8. september 2010 Har han absolutt ingen venner? Ingen søsken, tanter eller foreldre? Hvis foreldrene er i live, så ville jeg ringt til dem. Så lenge du følger opp gutten, så langpiner dere den kjærlighetssorgen. Nei han har ingen venner. eneste "vennene" han har er mine venner, men de er ikke den type venn man finner på noe med sånn i hverdagen.. Mer drikke-kamerater da.. Han mistet alle vennene sine da vi ble sammen for 2år siden, fordi han bare ville være med meg og ingen andrè. Far bryr seg ikke, han er alenebarn og har en tante som bor på andre siden av jorda. Jeg vil jo gjerne minske/fjerne kontakten med han, men da er han totalt aleine. Veit det ville vært enklere for han da, men jeg er redd for hva han ville gjort hvis han ikke hadde NOEN å prate med, i det hele tatt... Har anbefalt psykolog, men det går ikke. Jeg er den eneste han klarer å prate med ting om, og da blir ting veldig vannskelig...
AnonymBruker Skrevet 8. september 2010 #12 Skrevet 8. september 2010 Vi hadde riktignok ingen kontakt etter bruddet, men min eks slet på samme måten, han hadde heller ikke mange rundt seg. Jeg hadde dårlig samvittighet fordi det var jeg som gjorde det slutt og satte ham i den situasjonen, men det var ikke riktig av meg å fortsette et forhold uten å kunne gi 100% av meg selv. Han har det bra nå og er forlovet Jeg har måttet tåle mange bitre og vonde ord fra hans forlovede om hvor grusom jeg er som såret ham den gangen, men fakta er at de har funnet hverandre og er lykkelige sammen, mye lykkeligere enn vi noen gang var eller kunne ha blitt. Jeg har også vært på den andre siden og opplevd at den jeg elsket kuttet meg ut på dagen. Det er grusomt, men jeg ser nå at jeg hadde godt av å få den smellen slik at jeg lærte å reise meg igjen. Jeg vil egentlig råde deg til å kutte kontakten med ham, men jeg skjønner at det er en veldig vanskelig situasjon når han ikke har noen andre. Det er bare en måned siden det ble slutt, og jeg vil tro at han kommer til å komme ut av situasjonen som et sterkere menneske om han er nødt til å ta ansvar for sitt eget liv, enn om du hele tiden er der og hjelper til.
Piper Skrevet 8. september 2010 #13 Skrevet 8. september 2010 Om du slutter å snakke med han hver dag, men tar han emd deg ut av og til, burde det være godt nok. Brutalt å si, men det er faktisk ikke ditt ansvar å sørge for han ve og vel, han må ta et tak selv også. En måned er ikke lang tid, og sorgen er forskjellig fra person til person. Noen takler det greit i begynnelsen, men får reaksjoner senere, og andre takler det ikke greit i begynnelsen og bruker lang tid på å komme over den personen. Men ejg tror det ville vært lettere for han å komme over deg, om dere ikke snakket sammen hver eneste dag. Og gjør han noe, er det helt og holdent hans ansvar. Du er ikke ansvarlig for hva han velger å gjøre.
Ava Mae Skrevet 8. september 2010 #14 Skrevet 8. september 2010 (endret) Nå høres jeg sikkert voldsomt kynisk ut, men det er tross alt ikke din jobb å hjelpe han over forholdet deres. Det er ikke din jobb å sosialisere han, få han til å prate med noen osv. Han er nødt til å bestemme seg for å komme over dette på egenhånd og enn så lenge har han tydeligvis ikke kommet seg dit. Jeg må også si meg enig i at det slettes ikke hjelper om dere har daglig kontakt og møtes flere ganger i uka. Du gjør det kanskje for å være snill og få han ut blandt folk samt bøte på din egen samvittighet siden bruddet er "din skyld", men tro meg det gjør bare vondt værre for på den måten får han hvertfall ikke mulighet til å få litt distanse til deg og bruddet. La han gå og fortsett livene deres hver for dere. Han er ikke den første som har hatt en vond kjærlighetssorg som føles som om han definitivt aldri kommer til å komme over, og han er slettes ikke den siste heller. Jeg har en eks som fremdeles henger etter 10 år etter bruddet, men det er hans valg og ikke mitt... Endret 8. september 2010 av Ava Mae
AnonymBruker Skrevet 8. september 2010 #15 Skrevet 8. september 2010 Du må si til han i klartekst: 1) Det blir ikke oss igjen 2) Jeg kan ikke være personen som hjelper deg igjennom dette 3) Du MÅ ta ansvar for ditt eget liv og ringe noen andre Deretter må du trappe ned kontakten ganske så konsekvent, f.eks med halvparten så mye per uke neste uke, og halvparten av det uken etter igjen, etc. Å la han trenge deg er også en måte for deg å lette din egen samvittighet over å ha dumpet han på. Slutt med det.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2010 #16 Skrevet 8. september 2010 Ja, jeg veit ikke.. er litt synd at en på 26 kan oppføre seg sånn her.. Han har vært gift før, og han kom seg over hu med en gang. Men meg er det litt andeledes, selv om vi ikke har vært forlovet en gang. Syntes dette er så vannskelig jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå