Gjest maritalinn Skrevet 7. september 2010 #1 Skrevet 7. september 2010 Jeg har vært samboer i et halvt år, mannen er god, omtenksom og varm. Både han og jeg har barn fra før, som nå er flyttet sammen. Så mange er involvert. En dag vi ser på nyhetene, kommer et innkag om sexkjøp. Jeg spør, nesten på spøk, om han noen gang kunne gjort noe slikt. Han blir rar i fjeset, og nøler før han sier at han gjort det en gang, lenge før han traff meg. Jeg har fått sjokk, og vet ikke hvordan jeg skal takle dette. Jeg elsker han høyt, samtidig som det strider mot alt jeg står for. Jeg syns det er kvalmt og ekkelt å tenke på at han virkelig har gjort det. Det verste er at han gjorde det mens han hadde sin tidligere samboer og barn. Dette har jeg altså nettopp fått vite, og mitt forhold til han har endret seg fordi jeg nå ser han i eet nytt lys. Samtidig som jeg altså ikke kan orke tanken på å miste han. Er det noen som har opplevd noe som ligner? Han sier han tar totalt avstand fra dette nå,han angret veldig den gang han gjorde det. Han sier han gjorde det bare en gang, men jeg kan vel aldri være sikker på det. Trenger noen som kan støtte opp litt om tankene mine, jeg kan ikke snakke med noen andre om dette. samboeren min framstår (og er) en sympatisk, snill mann. Ingen kunne noen gang tenke at han kunne ha kjøpt sex. Men det er ikke noen prototyp på sexkunder.
Disturbed Skrevet 7. september 2010 #2 Skrevet 7. september 2010 Det skjedde for mange år siden, han nølte og var ubekvem da han fortalte deg det, en karakterbrist fra fortiden som han tydeligvis har jobbet seg opp fra, tar i dag avstand fra, angrer og aldri har gjort igjen... At du ikke liker tanken på at han har gjort slikt i fortiden sin, er vel på sett og vis forståelig; jeg ville nok ikke likt å høre det fra min samboer. Og jeg vet at han ikke hadde likt å høre det fra meg heller (så derfor er det et par ting han rett og slett ikke vet...). Men det er jo likevel ditt problem; at du ikke klarer å se på ham som før du fikk vite det. Han er jo faktisk den samme gamle, gode. Og han hadde gjort dette sexkjøpet uansett om du hadde fått vite det eller ikke, det har skjedd. Så han er ikke forandret, men du er det... Aner ikke hva du skal gjøre jeg. Selv hadde jeg nok prøvd å se forbi det, i og med at det er fortid og fjernt fra den han er blitt og som jeg er sammen med. Er liten vits i å begrave seg i hans fortid som du ikke hadde noe med og som ikke påvirker ham negativt den dag idag...
I Grosny Skrevet 7. september 2010 #3 Skrevet 7. september 2010 Din samboer forstår seg ikke på å juge. Det som gjør ting vindt for deg er jo ikke at han en gang har handlet kosehjelp, men det at han sier det. Du kan stole på han 100 %. Handle sex er ikke noe ond handling, dersom han stelte pent med sin leverandør. Hun fikk til smør på brødskiva, og hadde muligens samtidig en hyggelig dag på jobben med en trivelig kunde. Det at han kan ha støttet mafia og menneskehandel er forøvrig en stygg sak, men det er ikke sikkert det er verre enn mye av det Oljefondet driver med. Jeg er i mot prostitusjon, fordi det kan føre med seg menneskehandel og misbruk av kvinner. Risikoen for at det skjer er for stor. Men om din manns bruk hadde noe med slikt å gjøre kan jeg ikke vite.
Havbris Skrevet 7. september 2010 #4 Skrevet 7. september 2010 TS - hva er det som har forandret seg mht ditt syn på ham? Dette skjedde før du traff ham, det vil med andre ord si at han har vært den du kjenner så lenge dere har vært sammen. Jeg tror mange av oss kan ha ett og annet svin på skogen i vår fortid som vi ikke nødvendigvis er stolte over. Jeg vet om menn som har hatt sin seksuelle debut med en prostituert - første og eneste gangen - men det betyr jo ikke at han resten av sitt liv skal mått "sone" for dette? Legg det bak deg, ikke grav i det og nyt den mannen du elsker og lever sammen med.
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2010 #5 Skrevet 7. september 2010 Det hadde vært en sånn dealbreaker for meg at jeg hadde gjort slutt omgående. Jeg hadde mistet respekten for ham totalt og hadde ALDRI greid å ha sex med ham igjen. Jeg hadde sett for meg det hele hver eneste gang. Og det er ikke noe jeg orker å leve med.
Britt Banditt Skrevet 7. september 2010 #6 Skrevet 7. september 2010 Det hadde vært vanskelig for meg å takle, men han var i det minste ærlig med deg! Han hadde jo ikke trengt å fortelle deg det, og derfor vil jeg tro at han også forteller sannheten når han sier at han angrer og bare gjorde det en gang.
Poppsilopp Skrevet 7. september 2010 #7 Skrevet 7. september 2010 Jeg forstår at dette er litt vanskelig for deg å takle. Men dette er faktisk en del av fortiden. Han kan ikke endre det han har gjort, men han angrer. Det du skal prøve å tenke på er at han fortsatt er den samme som før han fortalte dette, og at han i tillegg er en svært ærlig mann. Det er absolutt ikke alle som hadde fortalt dette!
Bantering Spirit Skrevet 7. september 2010 #8 Skrevet 7. september 2010 Oisann, må si jeg hadde blitt veldig paff :/ selv om det hadde vært før min tid har han likevel vært utro mot noen som stolte på ham. Og uansett hvor mye han hadde angret på det i ettertid, og uansett hvor lenge siden det hadde vært så tror jeg ikke jeg hadde klart å slutte å tenke på det som noe skittent- selv om jeg ville :/ men for å si det sånn da, det hadde vært kjipt for meg, men helt jævlig for han som går rundt å angrer og tenker på det; og ikke minst føler at han er nødt til å være ærlig om det i hvert forhold han innleder i ettertid..
Gjest Den Dama Skrevet 8. september 2010 #9 Skrevet 8. september 2010 Uff, jeg er i akkurat sammen situasjon som deg nå. Har akkurat flyttet inn med han, og vi har begge barn.. Har vanskeligheter med å ikke tenke på det. Tenker på det hver dag, og har til og med mareritt om det. Typen min var også utro med dama si..hun vet ikke om det. Har skrevet om dette på tråden "typen min har kjøpt sex på guttetur i Praha" litt tidligere. Valgte alikevel å satse på han, og flytte inn..han er verdens beste gutt.., men dette har gjort meg forferdelig usikker, og ikke så rent lite sjalu.. Forferdelig for oss begge.. Vet fortsatt ikke hvordan jeg skal gripe det ann da jeg synes det er helt forkastelig..han sier han angrer, og er svært lei seg over det som har skjedd. Han sier han er 100%sikker på at han aldri vil gjøre det mot meg, men..som sagt..tørr jeg virkelig ta sjansen..? Stor klem til deg!
I Grosny Skrevet 8. september 2010 #10 Skrevet 8. september 2010 Uff, jeg er i akkurat sammen situasjon som deg nå. Har akkurat flyttet inn med han, og vi har begge barn.. Har vanskeligheter med å ikke tenke på det. Tenker på det hver dag, og har til og med mareritt om det. Typen min var også utro med dama si..hun vet ikke om det. Har skrevet om dette på tråden "typen min har kjøpt sex på guttetur i Praha" litt tidligere. Valgte alikevel å satse på han, og flytte inn..han er verdens beste gutt.., men dette har gjort meg forferdelig usikker, og ikke så rent lite sjalu.. Forferdelig for oss begge.. Vet fortsatt ikke hvordan jeg skal gripe det ann da jeg synes det er helt forkastelig..han sier han angrer, og er svært lei seg over det som har skjedd. Han sier han er 100%sikker på at han aldri vil gjøre det mot meg, men..som sagt..tørr jeg virkelig ta sjansen..? Stor klem til deg! Forslag til deg og trådstarter. Dump gutta deres, fortell hvorfor, og si klart i fra på neste date at dere er sterkt imot horebruk. Da garanterer jeg at deres neste mannfolk vil holde kjeft om sine horeeventyr, og de dere kaster ut vil aldri mer røpe slikt til sine tilkommende fruer. Problem løst, og alle kan leve i kjærlighet og lykke.
Gjest maritalinn Skrevet 8. september 2010 #11 Skrevet 8. september 2010 Uff, jeg er i akkurat sammen situasjon som deg nå. Har akkurat flyttet inn med han, og vi har begge barn.. Har vanskeligheter med å ikke tenke på det. Tenker på det hver dag, og har til og med mareritt om det. Typen min var også utro med dama si..hun vet ikke om det. Har skrevet om dette på tråden "typen min har kjøpt sex på guttetur i Praha" litt tidligere. Valgte alikevel å satse på han, og flytte inn..han er verdens beste gutt.., men dette har gjort meg forferdelig usikker, og ikke så rent lite sjalu.. Forferdelig for oss begge.. Vet fortsatt ikke hvordan jeg skal gripe det ann da jeg synes det er helt forkastelig..han sier han angrer, og er svært lei seg over det som har skjedd. Han sier han er 100%sikker på at han aldri vil gjøre det mot meg, men..som sagt..tørr jeg virkelig ta sjansen..? Stor klem til deg! Takk for klemmen, gir en tilbake! Det er vanskelig å gripe det an ja. På den ene siden syns jeg det er ekkelt og kvalmende og forferdelig gjort mot den han en gang var sammen med. På den andre siden elsker jeg han, har satset på han, det er barn involvert,ikke bare å bryte opp. Hvordan kan vi leve med å tenke på at de har gjort dette? Jeg vil alltid være litt usikker på han, selv om sier har tar total avstand fra det han har gjort. Og jeg vet at det er mange, mange menn som har gjort det samme. Det er skremmende mange, faktisk. Vet hvordan du har det. Kan jo heller ikke snakke med noen jeg kjenner om det. Det er vondt å vite at den du elsker så mye har gjort noe slikt, noe så simplet og avskyelig. Huff, føler meg splittet inni.
I Grosny Skrevet 8. september 2010 #12 Skrevet 8. september 2010 Takk for klemmen, gir en tilbake! Det er vanskelig å gripe det an ja. På den ene siden syns jeg det er ekkelt og kvalmende og forferdelig gjort mot den han en gang var sammen med. På den andre siden elsker jeg han, har satset på han, det er barn involvert,ikke bare å bryte opp. Hvordan kan vi leve med å tenke på at de har gjort dette? Jeg vil alltid være litt usikker på han, selv om sier har tar total avstand fra det han har gjort. Og jeg vet at det er mange, mange menn som har gjort det samme. Det er skremmende mange, faktisk. Vet hvordan du har det. Kan jo heller ikke snakke med noen jeg kjenner om det. Det er vondt å vite at den du elsker så mye har gjort noe slikt, noe så simplet og avskyelig. Huff, føler meg splittet inni. Er du kristen? I så fall bør du gå å snakke med en prest, og han vil hjelpe deg å tilgi. Simpelt og avskyelig? Tenk om den utroskapen var med ei dame som mishandlet han psykisk, og en naturlig forsvarsmekanisme i kroppen hans- formildende omstendighet som bagatelliserer dette. Kanskje dama hans var utro så det holdt. Kanskje han hadde bestemt seg for å bryte med henne, men ikke klarte det fort nok fordi han syntes synd på henne, og ønsket henne verdens beste mann. kanskje x-dama hadde sluttet å elske han fordi hun pulte en annen mann. Å kjøpe hore er ikke avskyelig i det hele tatt dersom det er en handel mellom to voksne mennesker som begge synes handelen er gledelig. Synes du det er ekkelt at han har pult proffdame? Som har vært bortpå mange?. Proffdamer bruker kondom. Og han har dusjet tusen ganger etter det. Problemet er at tankene dine har blitt skitne. Rens de.
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2010 #13 Skrevet 8. september 2010 Forslag til deg og trådstarter. Dump gutta deres, fortell hvorfor, og si klart i fra på neste date at dere er sterkt imot horebruk. Da garanterer jeg at deres neste mannfolk vil holde kjeft om sine horeeventyr, og de dere kaster ut vil aldri mer røpe slikt til sine tilkommende fruer. Problem løst, og alle kan leve i kjærlighet og lykke. Så, hvis dama di kommer og forteller deg at hun en gang har SOLGT sex... så er det helt ok, for det er a thing of the past? Jeg tror ikke det.. faktisk tror jeg de færreste menn ville svelget den og gått videre uten å gå i tenkeboksen.. Så da regner jeg med at du mener hun burde holdt kjeft og?
I Grosny Skrevet 8. september 2010 #14 Skrevet 8. september 2010 Så, hvis dama di kommer og forteller deg at hun en gang har SOLGT sex... så er det helt ok, for det er a thing of the past? Jeg tror ikke det.. faktisk tror jeg de færreste menn ville svelget den og gått videre uten å gå i tenkeboksen.. Så da regner jeg med at du mener hun burde holdt kjeft og? Hun burde ha holdt kjeft, fordi det kan drepe kjærligheten. Poenget mitt med å forsvare gutten er å få trådstarter til å innse at han ikke er ekkel. Alternativet er å dumpe gutten, eller leve et liv med dårlige følelser. Damene trenger å rense de vonde skitne tankene sine, de trenger iallfall ikke fyrop til de gutta som allerede har tråkket i søla. En kamerat av meg har vært hos hore flere ganger. De hadde vakker sex, hun tjente gode penger. Hun gjorde det hjemme uten hallik innblandet. Begge var lykkelige etterpå. Hun hadde hatt en fin dag på jobben og tjente 2000. Han bare smilte. Det finnes ikke noe stygt eller uetisk med denne handlingen på noen måte dersom man ikke er feilprogrammert av kvinnefronten eller religiøs fundamentalist.
Gjest maritalinn Skrevet 8. september 2010 #15 Skrevet 8. september 2010 Hun burde ha holdt kjeft, fordi det kan drepe kjærligheten. Poenget mitt med å forsvare gutten er å få trådstarter til å innse at han ikke er ekkel. Alternativet er å dumpe gutten, eller leve et liv med dårlige følelser. Damene trenger å rense de vonde skitne tankene sine, de trenger iallfall ikke fyrop til de gutta som allerede har tråkket i søla. En kamerat av meg har vært hos hore flere ganger. De hadde vakker sex, hun tjente gode penger. Hun gjorde det hjemme uten hallik innblandet. Begge var lykkelige etterpå. Hun hadde hatt en fin dag på jobben og tjente 2000. Han bare smilte. Det finnes ikke noe stygt eller uetisk med denne handlingen på noen måte dersom man ikke er feilprogrammert av kvinnefronten eller religiøs fundamentalist. [/quote Så det er helt etisk og greit å kjøpe sex når du er i et forhold? Nei, det er det ikke. Du skriver bare for å provosere, dine innlegg er helt bortkastet for meg,så du trenger ikke kommentere mer.
I Grosny Skrevet 8. september 2010 #16 Skrevet 8. september 2010 (endret) Det med å kjøpe sex når man er i forhold er ikke noe jeg ville ha gjort, (selv om jeg hadde veldig lyst en gang, på slutten av et råttent ekteskap) men hva slags forhold var det? Et forhold i sluttfasen er ofte temmelig havarert, og man ønsker seg bare vekk, men har ikke klart å gjennomføre bruddet ennå. Han hadde kanskje allerede bestemt seg for å bryte med dama, og med 2 promille i blodet så har fristelsen blitt større enn motforestillingene. Jeg beklager om jeg provoserer. Men de av mine venner som har handlet slik er bra folk. Men de har ikke vært gift på gjeldende tidspunkt. Endret 8. september 2010 av I Grosny
Gjest Sora Skrevet 8. september 2010 #17 Skrevet 8. september 2010 Min ekssamboer og faren til mine barn har kjøpt sex før jeg traff ham. Det betydde ingenting for meg. En sjømann som reiste verden rundt. Ung. Det hadde ingenting med meg å gjøre. SS
kristian82 Skrevet 8. september 2010 #18 Skrevet 8. september 2010 Jeg har vært samboer i et halvt år, mannen er god, omtenksom og varm. Både han og jeg har barn fra før, som nå er flyttet sammen. Så mange er involvert. En dag vi ser på nyhetene, kommer et innkag om sexkjøp. Jeg spør, nesten på spøk, om han noen gang kunne gjort noe slikt. Han blir rar i fjeset, og nøler før han sier at han gjort det en gang, lenge før han traff meg. Jeg har fått sjokk, og vet ikke hvordan jeg skal takle dette. Jeg elsker han høyt, samtidig som det strider mot alt jeg står for. Jeg syns det er kvalmt og ekkelt å tenke på at han virkelig har gjort det. Det verste er at han gjorde det mens han hadde sin tidligere samboer og barn. Dette har jeg altså nettopp fått vite, og mitt forhold til han har endret seg fordi jeg nå ser han i eet nytt lys. Samtidig som jeg altså ikke kan orke tanken på å miste han. Er det noen som har opplevd noe som ligner? Han sier han tar totalt avstand fra dette nå,han angret veldig den gang han gjorde det. Han sier han gjorde det bare en gang, men jeg kan vel aldri være sikker på det. Trenger noen som kan støtte opp litt om tankene mine, jeg kan ikke snakke med noen andre om dette. samboeren min framstår (og er) en sympatisk, snill mann. Ingen kunne noen gang tenke at han kunne ha kjøpt sex. Men det er ikke noen prototyp på sexkunder. En som var utro mot sin tidligere samboer med en prostituert er ikke - om han ikke er "frelst" på ny - noe å satse på spør du meg. At han klarte å gjøre dette i voksen alder sier jo sitt om menneskesyn, samvittighet og ikke minst villighet til å utsette andre for sykdommer. Hva fikk han til å gjøre dette mot sin tidligere samboer, og hva hindrer han fra å gjøre dette mot deg? Beste måten å spå fremtiden på er å se på fortiden, en ser fort hva et menneske er kapabel til på den måten. En kar som puler en hore og så drar hjem og leker med ungen sin og småprater med den intetanende samboeren sin er rett og slett skummel...at han virker sympatisk osv. gjør det nesten bare mer skummelt.
I Grosny Skrevet 8. september 2010 #19 Skrevet 8. september 2010 Maritalinn, er du fortsatt sint på meg, eller er det greit at jeg fortsetter å skrive her?
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2010 #20 Skrevet 8. september 2010 Hun burde ha holdt kjeft, fordi det kan drepe kjærligheten. Poenget mitt med å forsvare gutten er å få trådstarter til å innse at han ikke er ekkel. Alternativet er å dumpe gutten, eller leve et liv med dårlige følelser. Damene trenger å rense de vonde skitne tankene sine, de trenger iallfall ikke fyrop til de gutta som allerede har tråkket i søla. En kamerat av meg har vært hos hore flere ganger. De hadde vakker sex, hun tjente gode penger. Hun gjorde det hjemme uten hallik innblandet. Begge var lykkelige etterpå. Hun hadde hatt en fin dag på jobben og tjente 2000. Han bare smilte. Det finnes ikke noe stygt eller uetisk med denne handlingen på noen måte dersom man ikke er feilprogrammert av kvinnefronten eller religiøs fundamentalist. Så moralen er; Dersom man ikke er istand til å juge uten å bli avslørt, så bør man ikke kjøpe sex? Du prater tull her Grosny, hadde du oppdaga noe slikt om dama di, det være seg hun sa det eller det kom frem på annet vis. Så hadde du vaska pikken i syre og kasta henne på dør. Så sitt ikke her og forsvar horekunder! De er hjernedøde svin alle sammen og det vet du.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå