Gå til innhold

Vielse på fredag og fest på lørdag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det ser ut som vi skal gifte oss på tinghuset som kun har åpent man-fre og da blir ikke ting helt slik jeg hadde tenkt..

Har noen av dere vært i bryllup i tinghuset før? Hvordan gjorde dere/brudeparet det med vielse i forhold til middag/fest? Vi tenkte å be ca 60 gjester på middag og fest, men det er jo ikke plass til alle disse på tinghuset. I tillegg er det jo mest praktisk å ha middag og fest på lørdag.

Ville dere ha en lavere terskel på å takke nei til et bryllup dersom dere måtte reise et stykke og ikke fått komme i vielsen?

Alternativet er jo HEF, men de koster jo 3900 kr..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er slik at dere ikke ønsker at folk møter opp i vielsen så kan dere jo f.eks. skrive i invitasjonen at dere skal ha en intim vielse på tinghuset, og i den anledning inviterer til å feire den store begivenheten med middag/fest lørdag.

Personlig hadde jeg ikke takket nei til invitasjonen pga. at noen gifter seg i tinghuset -- man er jo allikevel invitert til å feire den store dagen sammen med brudeparet :)

Lykke til :)

Skrevet

Mulig jeg formulerte meg litt feil. Vi ønsker da altså ikke at folk ikke skal møte opp i vielsen, men vi innser at det rett og slett ikke er mulig da det kun er plass til 10-20 personer i lokalet og da må nok nærmeste familie og forlovere prioriteres. Helst skulle vi hatt vielsen et sted der alle kunne deltatt! :)

Skrevet

Broren min giftet seg i fjor på tinghuset. Den nærmeste familien ble med inn mens gjestene som ville stod utenfor døra(ute) og kastet ris på brudeparet. Deretter gikk det avsted til bryllupsfesten. Dette var på en fredag :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...