Gå til innhold

Dress eller to-delt sett i 1.klasse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til dere som har hatt førsteklassinger, hva har dere valgt og hvorfor? Dress eller bukse og jakke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg valgte dress i første klasse og to-delt i andre. Årsaken til dress i første er at ungene ennå ikke har forståelsen for når de må ta på buksen og når de kan la vær. Dessuten hadde de fast turdag i første samt at friminuttene ofte var lengre.

I andre klasse var forståelsen større ang det å skli på rumpa og krype rundt uten bukser på og friminuttene korte.

Det er lite hjelp å hente fra lærerne ang det å ta på seg rett tøy slik som de er vant med ifra barnehagen. Derfor så jeg på første klasse som et slags overgangsår når det gjalt å kle seg.

Skrevet

Fikk tips fra naboen om at hel dress var best fordi de akte mye i akebakken. Da slipper de snø oppunder jakka. I tillegg var gummi i rumpa greit for da gikk det fortere i akebakken. Var ikke nødvendig med de dyreste dressene siden de bla slitt av akingen. Alt dette forutsetter jo at det er en akebakke på skolen...

Skrevet

Er det ikke litt for fint å gå i dress i førsteklasse da? :gjeiper:

Skrevet

Fikk tips fra naboen om at hel dress var best fordi de akte mye i akebakken. Da slipper de snø oppunder jakka. I tillegg var gummi i rumpa greit for da gikk det fortere i akebakken. Var ikke nødvendig med de dyreste dressene siden de bla slitt av akingen. Alt dette forutsetter jo at det er en akebakke på skolen...

Vil ikke anbefale de som selges billig hos sportmann da, før januar var omme måtte jeg ut å kjøpe nye :(

Og hvis ikke det er akebakke....så aker de i snøhaugen etter brøytinga, fra en sten og ned...finner alltid en plass å ake.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...