Havfrua Skrevet 7. september 2010 #1 Skrevet 7. september 2010 Er det bare vi som får dette nokså irriterende spørsmålet? Vi har en gutt fra før som akkurat har fyllt 3 år. Det er først nå vi begynner å bli klare for å få en til, og har så smått begynt prøvingen igjen. I lang tid har vi opplevd at både nære og fjerne spør oss veldig direkte om vi ikke skal ha en til snart og at det begynner å bli på tide. Syns dette er nokså ubehagelig, for jeg mener det er en veldig personlig sak som ingen har noe med før man annonserer at man er gravid. Syns også det er ubehagelig å lyve om dette og kjenner at jeg blir såååå irritert. Og på tide....i forhold til hva da? Er det en regel for hvor mange år det skal være mellom søsken???? God å få lufta seg litt kjenner jeg...
Gjest Spinell Skrevet 7. september 2010 #2 Skrevet 7. september 2010 Velger en noe annet enn "standard", finner visst folk det helt betimelig å komme med invaderende spørsmål! (Jeg er frivillig barnløs. Gjett hvor mange som har rett til å mene noe om at vi burde fått barn!) Standard avstand mellom søsken er tydeligvis 2-3 år, verken mer eller mindre. Kommer barna med under 2 års mellomrom er de alt for tett, og kommer de med mer enn 3 års mellomrom er det alt for lenge mellom dem. Alt dette i følge bekjente som har kortere eller lengre avstand mellom barna.
Duracella Skrevet 7. september 2010 #3 Skrevet 7. september 2010 Er så oppgidd over alt folk skal bry seg med. Først var det mas om vi skulle ha barn, og nå er det mas om når vi skal ha en til.
Dalmore Skrevet 14. september 2010 #4 Skrevet 14. september 2010 Jeg tror mange tenker at det liksom er litt mer "lov" å mase når dere har en fra før. Da vet man at dere kan få barn, at dere vil ha barn og at dere i "stimen", liksom. Det kan jo være forklaringen, selv om jeg er helt enig med deg i at det er utrolig teit å mase. En venninne oppsummerte sin mase-syklus omtrent som dette: Man er singel, og alle spør: "Nå skal du vel finne deg en mann snart?" Du får kjæreste, og alle spør: "Nå skal dere vel flytte sammen snart?" Dere flytter sammen, og alle spør: "Nå blir det vel forlovelse snart?" Dere gifter dere, og alle spør: "Nå blir det vel familieforøkelse snart?" Dere får ett barn, og alle spør: "Ja, dere skal vel ha en til snart?" Dere får barn nr to, og alle spør: "Alle gode ting er tre, dere gir dere vel ikke nå?" Dere får barn nr tre, og da sier alle: "Nei, NÅ skal dere vel ikke ha fler?" Folk maser, spør og graver på alle stadier, og det er akkurat like irriterende når man venter på forlovelse som når man venter på barn nummer to.
Havfrua Skrevet 14. september 2010 Forfatter #5 Skrevet 14. september 2010 Ja, det er så sant, så sant Dalmore.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå