AnonymBruker Skrevet 7. september 2010 #1 Skrevet 7. september 2010 Har selv ikke byttet ut dvd med blu-ray ennå, sikkert mest for dvd er fortsatt billigere og også lettere tilgjengelig føler jeg. Men hva er vitsen å ha to filmformat? Hvorfor ikke bare fjerne dvd å tvinge folk over til blu-ray?
fruBeist Skrevet 7. september 2010 #2 Skrevet 7. september 2010 Hvorfor skal folk som er helt fornøyd med sin dvd-spiller måtte kjøpe en helt ny maskin?
ToveM Skrevet 11. september 2010 #3 Skrevet 11. september 2010 nå kan en jo fint spille vanlige dvd på en bluray spiller. Det kan i alle fall vi på vår.
Kråkesaks Skrevet 11. september 2010 #4 Skrevet 11. september 2010 Vi ser masse dvd og ser ingen grunn til å la være. Hvorfor skal noen nekte oss det?
AnonymBruker Skrevet 11. september 2010 #5 Skrevet 11. september 2010 Hvorfor ikke laste ned i steden for fysisk format?
MissStiles Skrevet 11. september 2010 #6 Skrevet 11. september 2010 Jeg har DVDer og kommer ikke til å bytte til blueray filmer. Selvom jeg har en PS3 maskin som jeg kan se disse filmene på.
tineline Skrevet 12. september 2010 #7 Skrevet 12. september 2010 Er ikke blu-ray et format laget av sony? De prøvde seg jo også med minidisc. Liker ikke tanken på at noen skal tvinges fra et generelt format til et merkeformat.
Zzyzx Skrevet 13. september 2010 #8 Skrevet 13. september 2010 Har selv ikke byttet ut dvd med blu-ray ennå, sikkert mest for dvd er fortsatt billigere og også lettere tilgjengelig føler jeg. Men hva er vitsen å ha to filmformat? Hvorfor ikke bare fjerne dvd å tvinge folk over til blu-ray? Det skjer når det skjer på samme måte som da VHS ble faset ut av markedet. Det var nok mange som sa at de ikke kom til å gå over til DVD da også.
Gjest Bond Skrevet 17. september 2010 #9 Skrevet 17. september 2010 Jeg kjøper noen ting på blu-ray og andre på DVD. Er det mye fokus på spesialeffekter blir det blu-ray, er det ikke hovedpoenget med filmen kan jeg like så greit ha DVD.
LukaFrost Skrevet 17. september 2010 #10 Skrevet 17. september 2010 Hva er egentlig fordelen med blu-ray?
Gjest Bond Skrevet 17. september 2010 #11 Skrevet 17. september 2010 (endret) bluray - HD format, har plass for opp til 25(50)Gb dvd - ikke HD, plass opp til 4(8)Gb Så om man har stor nok tv som er full HD, da lønner det seg å ha bluray for å få mest mulig ut av det bildemessig. Synes jeg da. Har for eksempel sett BBCs Planet Earth DVD-boksen på bluray. Vanvittig fint! Endret 17. september 2010 av Bond
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå