Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Dette er kanskje et luksusproblem, men det utgjør tross alt de fleste dagene i måneden og dette blir jo til slutt livet, faktiskt.

Han har en fysisk anstrengene jobb og når vi kommer hjem vil han bare sitte i sofaen, se på tv, sove eller ha sex. Han sier han er sliten og at det blir stress med feks kino el.

Jeg kan godt finne på noe med noen andre, men har jo mest lyst til å finne på noe med han, men det blir eventuelt lagt til helgene og da er det jo begrenset for hva man rekker.

Er det noe jeg kan gjøre for å få han litt mer opp og gå på hverdagene?

Jeg gjør dessuten mest av husarbeid og middag osv, så når han slapper av i en time eller to eter jobb er jeg som regel i sving med klesvask og annet som må tas. Idet middagen er klar bruker jeg også de siste timene på dagen foran tv'en, men dette er for å holde han med selskap og 'komme ned' etter arbeidsdagen. Jeg har en utfordrende jobb som tar mye energi av meg også, men stikk motsatt fra han slapper jeg av hvis jeg finner på å gå en tur eller møte en vennine på cafè osv. Og jeg merker at jeg begynner å føle at alle hverdagene går tapt til ingenting når det eneste spennende som skjer er en eller annen serie vi følger med på..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt åpenbart to ulike behov. Foreslå å møtes på midten. En dag i uken skal dere gjøre noe annet enn å sitte i sofaen?

Jeg bor sammen med en tømrer, han er veltrent og kvitt, men ufattelig sliten etter jobb. Særlig om vinteren når de har jobbet ute, kaldt og mørkt. Jeg forstår jo også det.

Lykke til da,- ;))

Skrevet

Takker for det, jeg skal si i fra i kveld så får vi se hvordan det blir tatt i mot :)

Skrevet

Hvordan ble det mottatt? :)

Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor du ikke kan gjøre noe med venner i ukedagene, siden du vet at han er så sliten. Så kan dere to finne på noe sammen i helgene. Selv om du blir piggere av å møte folk etter en slitsom jobb, har jo ikke han det slik. Og derfor burde det egenlig være greit for deg å være med venner på ting og tang, så kan han få slappe av.

Eller dere kan bli enig om en dag i uken, slik en over la frem

Skrevet

Folk er ulikt skrudd sammen. De ekstroverte får energi av å være sammen med andre mennesker, de introverte får energi av å slappe av i eget selskap. Om dere har helt ulike behov er nok ikke løsningen å forandre hverandre, men heller å finne ut av hvordan dere best mulig lever med forskjellene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...