Gjest Huffsa Skrevet 7. september 2010 #1 Skrevet 7. september 2010 Hvordan kan man lage et vind og regntett (og snøtett) "hus" som kattene kan ha ute hvis jeg ikke får de inn før natten kommer og det er kaldt ute? Helst ikke treverk, og kommer ikke til å kjøpe et hundehus. Hva kan jeg bruke som det, og hva kan jeg legge inni? Høy og pledd kanskje?
Tabris Skrevet 7. september 2010 #2 Skrevet 7. september 2010 Vi har et kattehus stående ute. Jeg ønsket meg det til jul for et par år siden da vi skulle reise bort i jula og pus ville bli gående ute. Men det hjelper nok ikke deg da dette nettopp er et lite hundehus i tre. Vi la isopor under for å unngå trekk nedenfra, vendte utgangen bort fra vindretningen og la et ullpledd inni.
kazcade Skrevet 7. september 2010 #3 Skrevet 7. september 2010 Vanskelig når det ikke skal være treverk da. :klø: Mulig det går an å lage noe ala en putekasse med kattedør i, men det er sikkert andre som har bedre ideer der... Anbefaler å legge en plate med f.eks isopor i bunnen, det isolerer veldig godt, og hvis du dekker med pledd eller høy blir det lunt og behagelig. Her ble det kattehus av tre (ala mini-hundehus) med tak som er avtagbart for reingjøring. Innlagt varme i gulvet og greier (innlagt av en elektriker, hehe)
Gjest Huffsa Skrevet 7. september 2010 #4 Skrevet 7. september 2010 vil helst ikke ha i Tre, også vil jeg ikke kjøpe (da jeg veit huset vil bli pissa ned av nabo katta, dermed må jeg bytte det ut ganske ofte). Går det ann å ha en rein isopor-boks? eller er ikke det vanntett?
kazcade Skrevet 7. september 2010 #5 Skrevet 7. september 2010 vil helst ikke ha i Tre, også vil jeg ikke kjøpe (da jeg veit huset vil bli pissa ned av nabo katta, dermed må jeg bytte det ut ganske ofte). Går det ann å ha en rein isopor-boks? eller er ikke det vanntett? Isopor skulle vel være vanntett i seg selv bare du får limt/satt det sammen slik at det ikke blir noen sprekker i skjøtene. Kanskje det er lurt å feste f.eks en presenning rundt(kan sikkert kjøpe og klippe til slik at det passer.) Og så bør du vel ha noe med bittelitt tyngde enten på gulvet inni eller over slik at det ikke flyr sin vei. Har prøvd noen snarløsninger før der jeg har brukt plastkasse ala oppbevaringskasse og de var jo greie å vaske av, men ikke noe særlig hvis de ikke sto under tak litt unna vind og vær ettersom åpningen jo var så stor at regn og snø kom lett inn. Men pus hadde visst ingen motforestillinger....
Leo Skrevet 7. september 2010 #6 Skrevet 7. september 2010 Har du sett dette? Du får ikke mye materialer av noe slag for 1.000 kroner og siden det er lakkert metall, trekker det ikke til seg lukt og du kan enkelt og greit spyle det med hageslangen. I tillegg er det rovdyrsikkert! :gjeiper: Siden det veier nesten 20 kg. skal det litt til at det flyr sin vei også. Isopor tror jeg det skal godt gjøres å lime sammen slik at det holder og selv om det er vanntett, trekker det til seg lukt. I stedet for høy, ville jeg ha brukt halm. Det isolerer bedre enn høy og holder på varmen selv om den skulle bli fuktig. Til mine dyr har jeg dessuten strikket og tovet tykke pledd av billig ullgarn som brukes i bur og senger om vinteren. De er varme selv om de er våte og siden de allerede er krympet, kan de kokvaskes. Ikke er det noen løse tråder som dyrene kan finne på å tygge i seg og sette fast i tarmsystemet heller.
S_Dreams Skrevet 11. september 2010 #7 Skrevet 11. september 2010 Hva med å kjøpe kattedør i stedet? Da kan katten komme seg inn selv om du ikke er hjemme:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå