Gå til innhold

Hva spiser dere til lunsj?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva spiser dere til lunsj?

Her går det mye i enten kyllingsalat eller skyr + frukt. Begynner å bli litt lei av dette, trenger variasjon! Vil helst unngå karbohydrater i form av brød/knekkebrød (nedsatt glukosetoleranse).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Omelett, kan varieres i det uendelige. I går hadde jeg omelett med rester av tacokjøttdeig fra forrige middag.

Skrevet

Lunsj kan også være rester fra gårdsdagens middag. :)

Skrevet

Det kommer an på hva jeg hadde til frokost, og om jeg spiser middag den dagen. Er ikke alltid jeg spiser middag pga jobb. Vanligvis blir det en av følgende:

Couscous med grøntfor

Pitabrød fylt med grønnsaker og salami/pepperoni.

Grønnsakssuppe

Wok

Pytt-i-panne

Kyllingsalat

Fruktsalat

Smoothie

Yoghurt

Knekkebrød

Havregrøt

Spiser sjeldent brødskiver til lunsj.

Skrevet

Salat i mange varianter

Grovbrød og frukt/ yoghurt

Sushi

Tahimat/ wok

Skrevet

Jeg lager avogtil en slags "eggeform" til middag. Da legger jeg forskjellige grønnsaker i en ildfast form, pisker egg med vann og krydder og heller dette over grønnsakene og steker i ovnen (er jo en slags omelett, bare høyere og større).

Veldig godt å ta med seg til lunsj med en liten salat ved siden :)

Skrevet

Oftest 2 grove skiver med masse godt pålegg:)

Paprika, agurk etc

1 eple

et glass sjokoladesoya-melk

Skrevet

Jeg spiser som regel fiberrik med diverse pålegg, noen egg, en salat (litt grønt, champignon, tomat, purreløk, ost og balsamico) og ett glass melk + vann om jeg vil ha mer drikke.

Ev. noen grove brødskiver istedet for fiberrik fordi de har en sinnsykt god eggesalat i kantina på jobben som er himmelsk på brødskiver. :ler:

Dette er min lunsj når jeg er på jobb (spiser alltid i kantina, så er ikke så alvorlig mye å velge mellom når jeg ikke skal spise så fryktelig mye karbs). Om jeg ikke er på jobb kan det bli middagsrester, salater, omelett, noen knekkebrød, cottage cheese med nøtter/frø og frukt/grønnsaker.

Skrevet

brødskiver. Prøver å variere alt jeg klarer. Jeg spiser 2 til frokost og 2 til lunsj. Kantia her er uregelmessig og dyr.

Gjest scorpius
Skrevet

Jeg spiser som regel en frukt (gjerne et eple eller en banan) + 2 pakker med

med de små nøtteposene man får kjøpt i dagligvarebutikker, 7-eleven osv.

Skrevet

Har du med mat hjemmefra, og har du tilgang til kjøleskap og / eller mikrobølgeovn? Da vil jeg henge meg på de over her og si at all restemiddag, supper og omeletter er supre til lunsj :) Mye av dette kan også spises kaldt hvis du ikke har mulighet til å varme opp.

Vi har en flott kantine som serverer ulike supper og varmretter i tillegg til brødmat og salat, så det blir mye variert. Jeg elsker fisk, men har en samboer som ikke er spesielt begeistret for det, så jeg spiser mye fisk til lunsj. Ellers går det mye i salater, supper eller en lett middag (kjøtt med grønnsaker, jeg spiser lite poteter / pasta / ris til lunsj siden frokosten min stort sett består av brødskiver).

Skrevet

Ofte restene fra gårsdagens middag. Går også mye i eggeretter, slik som omeletter, stekt egg, eggerøre etc.

Mvh Yvonne :heiajente:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...