Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min far, en oppegående mann i femti-årene med fast, godt betalt jobb betaler ikke regningene som står i mitt navn, som likevel er hans. Han har overtatt en leilighet etter meg, og gikk med på å betale en måned av bredbåndpakken som sto i mitt navn, fordi det var en måned oppsigelse. Denne regningen er ikke betalt, og det er nesten en måned siden forfallsdato. Pratet med bredbåndselskapet nå nettopp, fordi jeg nå har fått en ny giro. Min far har ungått å sende inn papirer på ny kontrakt, og ergo er jeg juridisk ansvarlig for alt.

Min far har hjulpet meg en god del, og jeg får dårlig samvittighet når jeg kjenner irritasjon over dette. Men jeg har store utgifter å ta hånd om per måned, og dette gjør absolutt ikke saken bedre. Det er jo snakk om at han skal sende inn en kontrakt som han signerer, noe han ikke gjør. Kundeservice spurte om jeg ville stenge hele systemet av internett og tv, noe jeg takket nei til, siden det er min far. Nå angrer jeg litt på det. Dette er andre gang han lover han skal betale regningen samt sende inn kontrakten, slik at jeg slipper å være juridisk ansvarlig for evt. inkassoregninger.

Er litt irritert nå, kjenner jeg. Hva ville dere gjort? Stengt bredbåndet, eller vært mer tålmodig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sørg for deg selv. Betal utestående og si opp abonnementene både på TV og internett. Han er en voksen mann og har fått mulighet til å ordne opp. Når han ikke gjør det, må du ta konsekvensen av det og mer eller mindre tvinge han til å ta ansvar for økonomien sin.

Skrevet

Ja, skulle vel egentlig ha betalt resterende beløp. Men det er over 1400 kroner, og endel penger for meg. Han vet jeg har dårlig råd, så dette var kjipt gjort synes jeg.

Skrevet

Jeg skjønner det, men alternativet er at det går til inkasso. Og da blir det enda dyrere. Og så lenge du er juridisk ansvarlig, må du bare betale det.

Skrevet (endret)

Du kan si opp bredbåndet, og be bredbåndselskapet sende ett tilbud til din far, slik at han får mulighet til å fortsette det om han vil.

Betal regninga.

Har han postkassevegring? I så fall kan du besøke han, og hjelpe han med å legg inn regninger i nettbanken. Jeg vet at postkassevegring høres dumt ut, men det er en vanlig lett form for angst som mange får når de sliter økonomisk, og med regninger.

Endret av I Grosny
Skrevet (endret)

*dobbel*

Endret av Rosalie
Skrevet (endret)

Bare ring selskapet og si opp abonnementet. En voksen mann greier å løfte røret og bestille sitt eget. Mens du er på tråden med selskapet forklarer du at andre har overtatt leiligheten, men ikke fulgt opp forpliktelsene til å overføre abonnementet, slik at du får en nedbetalingsordning på det resterende. Kanskje de kan være litt fleksibel med oppsigelsesfrist, fordi de ønsker deg som fremtidig kunde? De gir jo ofte gode introduksjonstilbud, for å få kunder på kroken, så litt må det være verdt å beholde gode fornøyde kunder for fremtiden.

Edit:

Og abslutt ditt strømabb. nå, for svingende!

Endret av Kamikatze
Skrevet

Jeg tror ikke du kan få regningen over på ham, men si opp abonnementet, be om å få betale over flere avdrag og gi summen du skal betale til ham og be ham om å betale. Ikke ta ansvar for hans saker. Du angrer på det i ettertid. Selv om du føler at du skylder ham noe er det veldig feil fremgangsmåte, det ødelegger mer av forholdet dere imellom til at det er verdt å fortsette. :klemmer:

Jeg har som regel at jeg ikke hjelper noen, har brent meg før og gjør det ikke igjen. Er tre mennesker i verden jeg vil f.eks. låne penger til og hvis noen andre enn dem spør sier jeg nei. Har ikke råd til å være dumsnill....

Skrevet

Bare ring selskapet og si opp abonnementet. En voksen mann greier å løfte røret og bestille sitt eget. Mens du er på tråden med selskapet forklarer du at andre har overtatt leiligheten, men ikke fulgt opp forpliktelsene til å overføre abonnementet, slik at du får en nedbetalingsordning på det resterende. Kanskje de kan være litt fleksibel med oppsigelsesfrist, fordi de ønsker deg som fremtidig kunde? De gir jo ofte gode introduksjonstilbud, for å få kunder på kroken, så litt må det være verdt å beholde gode fornøyde kunder for fremtiden.

Edit:

Og abslutt ditt strømabb. nå, for svingende!

Enig med Kamikatze, og i tilleg synes jeg du skal sette deg ned med din far og hjelpe han med nettbanken, og dere kan bestille ett billigere bredbånd til han. Mens dere er i nettbanken kan han overføre penger til deg. Du kan jo også la være å betale, og heller hjelpe far med dette samtidig som du hjelper han med nettbanken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...