AnonymBruker Skrevet 6. september 2010 #1 Skrevet 6. september 2010 Hvis ikke bidragspliktige betaler til Nav innkrevingsentral, vil da Nav betale meg et minstebidrag så lnege( barnebidrag) og hva er det på evt? Altså er det et standard beløp, eller er det det de har regnet ut at bidragspliktige skal betale?
AnonymBruker Skrevet 6. september 2010 #2 Skrevet 6. september 2010 Du vil motta bidragsforskudd som er utregnet etter faste takster. Hvor stort forskuddet er avhenger av din inntekt. De utbetaler aldri hele bidraget i forskudd. Maks bidragsforskudd er på ca 1200,- per mnd ved lav inntekt (veldig lav) Jeg mottar 860,- i forskudd og har inntekt på ca 160.000,-årlig.
Gjest yojo Skrevet 7. september 2010 #3 Skrevet 7. september 2010 Maks bidragsforskudd må være på mer enn 1200 kr, jeg får 1380 kr pr mnd. Nå har jeg vært student en periode, så inntekten min har jo ikke vært veldig høy... Anonym over, du burde sjekke det ut en gang til fant noe fra NAV her: http://www.nav.no/page?id=341
AnonymBruker Skrevet 7. september 2010 #4 Skrevet 7. september 2010 Du vil motta bidragsforskudd som er utregnet etter faste takster. Hvor stort forskuddet er avhenger av din inntekt. De utbetaler aldri hele bidraget i forskudd. Maks bidragsforskudd er på ca 1200,- per mnd ved lav inntekt (veldig lav) Jeg mottar 860,- i forskudd og har inntekt på ca 160.000,-årlig. TS her. Det var da veldig nedslående å lese dette! Håper virkelig far betaler når Nav krever det.
Bernardette Skrevet 7. september 2010 #5 Skrevet 7. september 2010 Hvis ikke bidragspliktige betaler til Nav innkrevingsentral, vil da Nav betale meg et minstebidrag så lnege( barnebidrag) og hva er det på evt? Altså er det et standard beløp, eller er det det de har regnet ut at bidragspliktige skal betale? Jeg snakket med NAV om dette for bare en uke eller to siden, og om jeg ikke husker heeelt feil her så sa de at minstesummen de betaler er ett tusen trehundre-og-noe. Dvs, hvis de finner ham og han har en veldig høy inntekt krever de mer av ham = jeg får mer av dem.
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2010 #6 Skrevet 7. september 2010 TS her. Det var da veldig nedslående å lese dette! Håper virkelig far betaler når Nav krever det. Burde du kanskje tenkt på før du fikk barn med fyren.
gompen Skrevet 30. september 2012 #8 Skrevet 30. september 2012 Det kommer an på barnets alder også, minstekravet øker etter aldersgrupper.... Jeg får 1480kr i minstebidrag, da far ikke betaler noe. Før fikk jeg 860.
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2012 #9 Skrevet 1. oktober 2012 Og husk at det er et tak på hva DU kan tjene også, og det er ikke i millionklassen. Så hvis du øker i inntekt, må du melde fra med en gang, ellers kan du få et saftig tilbakebetalingskrav. Hvis mor tjener over 400000 eller hva det var, har ikke barnet krav på noenting hvis far ikke betaler.
Gjest Tommy K Skrevet 6. januar 2013 #10 Skrevet 6. januar 2013 Hvis mor ikke betaler eller går inn på en privat avtale så må man sende inn alle papirer til nav. De regner ut hva du har krav på basert på mors/fars inntekt. Klarer disse å få ned lønnen sin på papiret så er det veldig lite du får. Havnet oppi denne situasjonen for noen år siden da mor flyttet sørover. Med aleneansvaret for to gutter og en jente i alderen 13-15 år, får jeg utbetalt noe slik som 3200.- totalt, Da kommer barnetrygden for 3+1 oppå dette. Med en inntekt på husstanden sier det seg selv at vi ikke akkurat har så mye til overs, så da blir det å jobbe både dag og kveld for å få endene til å møtes.. Har vært flere ganger på nav for å høre at dette virkelig stemmer, men blir møtt med en litt rar holdning når jeg kommer dit som enslig forsørger og er mann,, Aktive flotte barn har jeg, men skulle så gjerne kunne ha vært mere hjemme for å ta del i barna sine hverdager som skole, lekser, venner og treninger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå