Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dersom man tar ut penger fra BSU (som man har satt inn samme året) - er man da nødt til å sette inn pengene i løpet av året for å beholde BSU-kontoen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du ikke har avsluttet kontoen, tror ikke du mister den. Men pengene må være de du satt inn i løpet av året.

Skrevet

Hmmm. Vet ikke om jeg forstår det riktig.

Jeg har til nå satt inn 4000 kr. på BSU (er student, og har rett på studielån, så jobber deltid). Trenger sårt disse 4000 kr. nå, men er usikker på om jeg må sette dem inn igjen innen 2010 for å spare videre i årene framover.

Skrevet

Hmmm. Vet ikke om jeg forstår det riktig.

Jeg har til nå satt inn 4000 kr. på BSU (er student, og har rett på studielån, så jobber deltid). Trenger sårt disse 4000 kr. nå, men er usikker på om jeg må sette dem inn igjen innen 2010 for å spare videre i årene framover.

Hvis de 4000,- er satt inn i år kan du ta de ut uten problemer. Du må ikke sette disse inn igjen før nyttår for å kunne spare videre fremover. Hvis deler av beløpet du tar ut har stått inne på BSU-kontoen over årskiftet vil det bli noe annet. Da må pengene gå til boligformål, hvis ikke bryter du forutsetningen for kontoen. Da må det du har fått i fradrag på skatten tilbakebetales + at du aldri vil ha mulighet til å spare mer på BSU.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...