AnonymBruker Skrevet 6. september 2010 #1 Skrevet 6. september 2010 Jeg trodde sushi var rå fisk. Men vegetarianere spiser jo ikke fisk. Hva består en vegetarsushi av da? Har også hørt at noen har sagt at sushi ikke er fisk. Men hva er det da og hvortor tror mange at det er fisk da?
pulverheksa Skrevet 7. september 2010 #2 Skrevet 7. september 2010 Sushi er syrlig ris, og så kan den fylles med forskjellig fyll og får navn etter det. Det vanligste fyllet er fisk, jeg tror det er derfor mange antar at sushi er rå fisk. Vegatar sushi lager jeg med avocado, agurk, paprika osv.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2010 #3 Skrevet 7. september 2010 Det må vel være rå tang og tare det da.
Pingting Skrevet 7. september 2010 #4 Skrevet 7. september 2010 Tradisjonelt er sushi ris og rå fisk, enten små risballer laget av kortkornet ris + riseddik og sukker med en skive fisk på toppen, eller den samme risblandingen rullet rundt fisk og grønnsaker sammen med et flak med sjøtang. Etterhvert har det kommet en masse ulike varianter. Fortsatt er det rå fisk som er vanlig, men du kan også finne sushi med kokt/stekt/frutyrstekt fisk og annen sjømat, kjøtt, grønnsaker og andre ulike tilberedte produkter (f.eks. omelett eller tofu). Vanlig vegetaralternativer er: Avocado Agurk Ovnsbakte grønnsaker som paprika, squash, aubergine etc. Gulrot Tofu Tamagoyaki/omelett Frityrstekte tempuragrønnsaker eller tofu Sopp Ost (gjerne kremost + andre grønnsaker) Eh, dette ledet meg til å lure på noe. Spiser de fleste vegetarianere fiskerogn? De spiser jo vanlige egg, og rogn er fiskeegg... *nysgjerrig* :klø:
Gjest Elfrida Skrevet 7. september 2010 #5 Skrevet 7. september 2010 Kanskje hvis rognene var høstet etter at fisken la dem, men det er jo ikke tilfelle, fisken må jo slaktes først.
Pingting Skrevet 7. september 2010 #6 Skrevet 7. september 2010 Kanskje hvis rognene var høstet etter at fisken la dem, men det er jo ikke tilfelle, fisken må jo slaktes først. Åja, selvfølgelig. Godt poeng - jeg er visst litt korttenkt i dag
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå