Gå til innhold

Julegave til svigers


Lista

Anbefalte innlegg

Hei!

Hva gir man til svigers? Jeg er student, så det er ikke snakk om store summer her. Maks 200 kr. Hans foreldre er skilt, og begge er gift på nytt, så det blir to gaver. Noen forslag? :) I fjor ga jeg vin, men tenkte å være litt mer kreativ i år. Alt mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I fjor ga jeg vinflaske og flaskenisse, hvis du har hørt om det? Det er sånn tovet nisse som man har over flasken, veldig koselig og dekorativt. De ble kjempeglade for det. Men det passer kanskje ikke helt for deg, siden du ga dem vin i fjor..

Hva med konfekt? Eller du kan strikke dem votter, hvis du har tid og energi til det? Eller en ting som begge kan ha glede av sammen, for eksempel en film eller tv-serie, hvis du vet hva de liker... Det beste er jo å finne noe personlig, så du får snoke litt rundt om hva slags stil de har og hva de liker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du/dere lyst til å lage gavene selv? I så fall kan du

-strikke noe. Skjerf, votter, sokker, tøfler, grytekluter

-lage karameller, drops, konfekt

Har dere barn? I så fall kan dere ta juletrekuler, og skrive på navnet til hver av dere på hver sin kule, samt resten av familien sine navn. Tror det kan være utrolig søtt. Bare fant på det nå, hehe.

Om du skal kjøpe noe:

-Klær/tilbehør

-kinobilletter

-noen blader de liker? illustrert vitenskap, kk, ol og ha en liten gavekurv sammen med noe godt å spise?

Får tenke litt mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de noen hobbyer?

Når du har vært hos dem, har du noen gang tenkt 'åh, en sånn skulle de ha hatt!'

Ta en titt i andre tråder om hva folk har fått/gitt til jul, så får du kanskje noen tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg har et relativt enkelt tips. Du kan kjøpe f.eks en toffife-eske eller after eight. Du tar å legger all den gode sjokoladen til siden og så river du eska fra hverandre i sømmene (ikke helt altså, du bare løsner den fra sømmene) og så tegner du rundt eska på et dekorert papir (kjøp på en scrapbookingbutikk..) og fester den der hvor det var festet på originalen.

Så dekorerer du eska slik du vil!

Jeg har bilder av noen som jeg har laget, hvis du vil ha bilder?

Send meg en PM :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Kan du strikke? Hjemmelagde sitteunderlag var populære gaver under treet i fjor der jeg var. Laget til både egne foreldre, bror+svigerrinne og brors svigerforeldre. Har mønster, om det er aktuelt! Noe de kan bruke, og så er det ikke så dyrt heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tidligere år laget fotobok, hjemmelaget konfekt i en fin eske, "hjemmelagde" nøtter med forskjellig krydder i fin emballasje. Veldig populære gaver. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes et nytt og delikat pledd er fint å gi bort og fint å få. Kid har tilbud på en mink-aktig utgave nå, til kr 199,-.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes et nytt og delikat pledd er fint å gi bort og fint å få. Kid har tilbud på en mink-aktig utgave nå, til kr 199,-.

Chinchilla-pleddene til Kid er helt fantastiske! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som svigermor ville jeg ønsket meg noe som ikke er altfor dyrt fra en student. En flaske vin går aldri av moten, men det er kanskje kjedelig å gi hvert år. Det finnes andre ting som er fint å få i gave og som ikke koster så mye.

Kubbelys og servietter.

En cd med musikk du gjerne har lastet ned selv, en roman gjerne fra antikvariat.

Er de glad i naturen eller dyr, eller har andre interesser kan en dvd f.eks. naturfilm være ok. Kjøkkenhåndkler kan være søte og fine og er alltid noe man har bruk for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du strikke? Hjemmelagde sitteunderlag var populære gaver under treet i fjor der jeg var. Laget til både egne foreldre, bror+svigerrinne og brors svigerforeldre. Har mønster, om det er aktuelt! Noe de kan bruke, og så er det ikke så dyrt heller :)

Kan ikke jeg få den oppskriften da?

Jeg har fått et av en venninne og jeg bruker det ofte.

Endret av Villbringebær
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villbringebær, den kan du selvsagt få. Ikke så veldig hemmelig, og veldig lett å lage... http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=0&d_id=506&lang=no

Du må strekke litt i det når det kommer ut fra maskina, men pass på å strekke jevnt over hele, og ikke dra i kanten, da blir den lett litt "slapp". Legg det på gulvet og stryk utover fra midten. Og lager du flere, kan det være kjekt å sjekke at størrelsen blir sånn omtrent lik :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ms. Raggsokk

Gaver til mannens foreldre får mannen ta seg av. Enkelt og greit. Så tar jeg mine.

Sånn er det hos oss også. Men i år tror jeg at jeg må gjøre en innsats, siden han er bortreist på jobb. Jeg tror jeg skal gi dem hjemmelaget drops, et pent innrammet bilde av katten deres, og eventuelt noe til. De har liksom alt, så litt vanskelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hva gir man til svigers? Jeg er student, så det er ikke snakk om store summer her. Maks 200 kr. Hans foreldre er skilt, og begge er gift på nytt, så det blir to gaver. Noen forslag? :) I fjor ga jeg vin, men tenkte å være litt mer kreativ i år. Alt mottas med takk!

Spekemat/fjøl, kanskje?

Besteforeldrene mine er fryktelig vanskelige å kjøpe gave til, så de siste årene har det blitt spekemat, sild, pledd, akevitt, bok om akevitt, Lindt-sjokoladekuler, vin, juleøl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hjelper min samboer med gave til mine foreldre, mens jeg har fått en tradisjon med hans far. Ett år gav jeg han en kattekalender, som ble en veldig hit. Så hvert år etterpå har jeg gitt ham kattekalender, tror han blir skuffet hvis det ikke ligger under treet. Men jeg prøver å sørge for at det er forskjellige typer hvert år da, så det ikke blir SÅ forutsigbart :gjeiper:

Vin er jo en flott ting å gi, men skjønner at det kan bli kjedelig etterhvert.

Hva med å gi en juledekorasjon til hans mor? Jeg liker å gjøre det til min samboers mor, å gi noe som kan vare lenge. Feks så har Steninge Slott noen flotte juledekorasjoner i forskjellige fasonger og farger.

Du kan jo høre med din kjæreste om det er noe han vet faren trenger, kan jo være greit å overraske :)

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...