AnonymBruker Skrevet 6. september 2010 #1 Del Skrevet 6. september 2010 Det flytter ei ny jente inn i leiligheten jeg har et rom i på mandag, hun virker veldig hyggelig og grei så tror ikke det blir noen problemer, men tenker det er greit uansett med noen faste regler. En liten leilighet med to hybeler. Hun som har bodd her til nå har vært forferdelig (roter, vasker ikke opp, tar ting, har kjæresten boende osv) Mine forslag (med kommentar/forklaring i parantes) - Slå av lys i rom du ikke bruker (ganglys kan stå på om natten) - På hverdager skal det være stille etter kl 23.00 og i helger kl 24.00 med mindre annet er avtalt. Dvs at besøk og bråk bør unngåes (veldig lytt!) - Dette er ingen festplass, skal det festes skal det avtales i god tid. - Skal venner/kjærester tilbringe mye tid her (to netter i uka +) trekkes det for strøm, dusj osv. - Respekter hverandres rom og eiendeler, gjelder også mat. - Spør om du skal låne/kjøp tilbake. - Oppvask skal enten settes til sides (kun i kort tid) eller vaskes opp med en gang. - En dag i uka i ca 15 min skal f.eks gulv, trappeoppgang, vinduer, bad eller toalett vaskes. - Er søppla full; gå ut med den! - Ikke bruk vaskemaskinen før kl 08.00 eller etter kl 21 (høres ut som tredje verdenskrig) - Vis hensyn, skulle det være noe som ikke fungerer så si i fra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2010 #2 Del Skrevet 6. september 2010 Jeg synes reglene høres greie ut, men ville kanskje formulert vaskeforslaget annerledes. F eks at man har annenhver vaskeuke og definere hva som skal vaskes da. Det er i hvert fall det jeg er vant til fra ulike kollektiv Mange av reglene virker selvsagte, men det kan være lurt å være føre var i tilfelle det er en person som ikke har snøring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2010 #3 Del Skrevet 6. september 2010 TS: Ok, takk! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 6. september 2010 #4 Del Skrevet 6. september 2010 Jeg syns regelen om å måtte betale strøm og dusj for evt besøk er litt smålig. Selvfølgelig betaler man litt hvis en venninne er på besøk i fjorten dager, men hvis kjæresten overnatter i tre dager en uke syns det man må få lov til det. For det første er det viktig at man føler seg hjemme i sitt eget hjem, altså at man kan få ha kjæresten sin på overnatting. For det andre betaler man ikke mange kronene (eller ørene? :klø for en ekstra dusj, og stort annet av ekstra strøm bruker da vel ikke et besøk. Hvis du er romslig er samboeren som regel romslig tilbake! Ellers er jeg enig i at det er lurt med hver sin vaskeuke og faste oppgaver som skal utføres den uka. Oppgaver dere kommer frem til i fellesskap. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
johoo Skrevet 6. september 2010 #5 Del Skrevet 6. september 2010 Jeg synes også at reglene om at man må betale for dusj og strøm var litt drøyt. Om typen sover over innimellom så bruker ikke det mye mer strøm. Synes også dere bør ha hver sin uke for vasking. Men ellers, gode regler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2010 #6 Del Skrevet 6. september 2010 TS Joda jeg er enig i at det er litt drøyt, men jeg er så lei av at kjærester omtrent flytter inn her (og på andre hybler jeg har bodd i) og tar seg til rette. Leiligheten er beregnet på to, det er det som står i min leiekontrakt. La oss si at fyren er hos oss fire dager i uka, han skal bruke mikro/stekovn, dusj, do osv det betyr faktisk at forbruket har økt med en person... Det er noe annet om han ligger over en og annen gangen, selvfølgelig er ikke det noe problem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2010 #7 Del Skrevet 6. september 2010 Jeg skjønte ikke helt greia med at gulvene osv. skal vaskes i 15 minutter?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fluffe Skrevet 6. september 2010 #8 Del Skrevet 6. september 2010 - En dag i uka i ca 15 min skal f.eks gulv, trappeoppgang, vinduer, bad eller toalett vaskes. Eh?? Syntes også litt smålig med strøm greia hvis man har besøk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2010 #9 Del Skrevet 6. september 2010 må vel skrive om den litt! Det jeg mener er at vi setter av 15 min i uka til felles gjøremål som feks vasking osv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fluffe Skrevet 6. september 2010 #10 Del Skrevet 6. september 2010 må vel skrive om den litt! Det jeg mener er at vi setter av 15 min i uka til felles gjøremål som feks vasking osv Syntes ikke man skal legge inn tid i det heletatt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2010 #11 Del Skrevet 6. september 2010 TS ikke vaske? Om dette går av seg selv er det jo ikke noe problem, men skulle det nå ikke gjøre det så er det greit med en felles avtale på forhpnd tenker jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fluffe Skrevet 6. september 2010 #12 Del Skrevet 6. september 2010 TS ikke vaske? Om dette går av seg selv er det jo ikke noe problem, men skulle det nå ikke gjøre det så er det greit med en felles avtale på forhpnd tenker jeg nei ikke sette av en vis tid.Dere er nok voksene nok til å forstå hvor lang tid dere bruker på å vaske Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2010 #13 Del Skrevet 6. september 2010 Altså, man vasker til man er ferdig, ikke til det har gått en viss tid. I mitt kollektiv hadde vi rullerende oppgaver, og det man hadde som oppgave den uken skulle være gjort senest søndag kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2010 #14 Del Skrevet 7. september 2010 TS Joda, men ikke alle 19 åringer klarer dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå