Gå til innhold

Hvor mye skal man tolerere?

Anbefalte innlegg

Gjest meg_er_meg
Skrevet

Jeg trenger sårt noen gode råd!

jeg har skjønt at eksen til min kjære og han har ofte kontakt. dette har visst gått litt opp og ned. de har snakket sånn av og til på telefon men så ble det stille nå i dte siste har det plutselig tatt helt av føler jeg. etter som jeg har registrert har hun ringt og ringt flere ganger. og han har holdt det hemmelig, det er først nå han har turt å ta telefonen når jeg er tilstede.

til min store anger (eller angrer heller ikke) så har jeg holdt litt oversikt over meldingene hans og der stod det en melding som jeg tolket at hun hadde sendt et "fint" bilde av seg selv, så hun ønsket et tilbake:/ jeg ser på andre meldinger at det er typisk sånne meldinger som betyr FLØRT eller noe i den duren.

sjøl føler jeg meg nesten syk av sjalu når jeg ser sånt som det og bare tanken av at de prater nesten hver dag på telefonen gjør meg sint.

Hvor mye skal jeg tolerere egnetlig? når skal jeg si fra om dette at jeg ikke føler dette er OK og hva skal man si? og hva er GREIT egentlig?

jeg kan ikke nekte han å snakke med henne heller. Han har begynt å bli åpen om at de prater sammen så stoler på han men samtidig så fikser jeg ikke at de prater så mye og skriver så mye meldinger. :/

Setter stor pris på ålreite svar :) trenger sårt noen gode råd om dagen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trenger sårt noen gode råd!

jeg har skjønt at eksen til min kjære og han har ofte kontakt. dette har visst gått litt opp og ned. de har snakket sånn av og til på telefon men så ble det stille nå i dte siste har det plutselig tatt helt av føler jeg. etter som jeg har registrert har hun ringt og ringt flere ganger. og han har holdt det hemmelig, det er først nå han har turt å ta telefonen når jeg er tilstede.

til min store anger (eller angrer heller ikke) så har jeg holdt litt oversikt over meldingene hans og der stod det en melding som jeg tolket at hun hadde sendt et "fint" bilde av seg selv, så hun ønsket et tilbake:/ jeg ser på andre meldinger at det er typisk sånne meldinger som betyr FLØRT eller noe i den duren.

sjøl føler jeg meg nesten syk av sjalu når jeg ser sånt som det og bare tanken av at de prater nesten hver dag på telefonen gjør meg sint.

Hvor mye skal jeg tolerere egnetlig? når skal jeg si fra om dette at jeg ikke føler dette er OK og hva skal man si? og hva er GREIT egentlig?

jeg kan ikke nekte han å snakke med henne heller. Han har begynt å bli åpen om at de prater sammen så stoler på han men samtidig så fikser jeg ikke at de prater så mye og skriver så mye meldinger. :/

Setter stor pris på ålreite svar :) trenger sårt noen gode råd om dagen!

synes du er svært så tolerang jeg da. Jeg hadde ikke godtatt at de snakket sammen så ofte, fordi jeg vet hvor lett det er å havne i samme seng igjen når man først har hatt sex.

Skrevet

Det er en grunn til at hun er eksen hans, og ikke fortsatt kjæresten hans. Men at han har holdt henne skjult og flørter med henne, OG at du snoker og holder oversikt over meldingene hans, gjør at dere har et problem. Og må snakke sammen.

Skrevet

jeg vet hvor lett det er å havne i samme seng igjen når man først har hatt sex.

Hva er det for noe sprøyt? Mulig det er sånn for noen... Folk flest har ons og mange er venner med folk de har pult med eller uten forhold.

Gjest meg_er_meg
Skrevet

Problemet er at han sletter alltid nesten hva han har skrevet. og bilde av henne er slettet(er det positivt?) jeg har aldri sett at han har skrevet noe som er flørtene tilbake.

jeg vet retten og sletten ikke hvor mye jeg skal tolerere at de snakker sammen? g jeg kan j ikke avsløre meg at jeg har sett på meldingene hans ! DA er dt faktisk over tror jeg for det er totalt brudd på tilliten etter hva jeg har skjønt på han. :/

skriv gjerne noen fremgangsmåter jeg kan gå frem på å ta dette opp! eller om jeg bare skal la det være og bare holde litt oversikt og hvis jeg ser ne veldig mistenksomt så tar jeg det?

Skrevet

jeg vet retten og sletten ikke hvor mye jeg skal tolerere at de snakker sammen? g jeg kan j ikke avsløre meg at jeg har sett på meldingene hans ! DA er dt faktisk over tror jeg for det er totalt brudd på tilliten etter hva jeg har skjønt på han. :/

Fy faen, så respektløst av deg å snoke på mobilen hans!!

Les det du skriver! Skal du la være å si noe, men fortsette å "holde oversikt"... Ærlig talt, hva slags forhold er det du er i? Du må skjønne at sånt piss ikke vil funke.

Skrevet
Fy faen, så respektløst av deg å snoke på mobilen hans!!

Les det du skriver! Skal du la være å si noe, men fortsette å "holde oversikt"... Ærlig talt, hva slags forhold er det du er i? Du må skjønne at sånt piss ikke vil funke.

Ja, det må jeg jo si er mye mer respektløst enn å holde på sånn han gjør...

Hva gjør man ikke når magefølelsen skurrer.. Hvor lett er det ikke for han å bare juge om man spør pent hva som foregår?

Hva da?

Skal man finne sannheten må man jo finne bevisene når ikke han gir de selv..

Sundt forhold? Nei. Men man vil jo helst vite sannheten.

Skrevet

Hans utsagn om at "det er over hvis du snoker" forteller meg at han har funnet den perfekte måte å "oppdra" deg på. Så kan han fortsette å gjøre som han gjør, som han VET ikke er ok. Ja han har noe på gang med sin ex, det være seg at de ikke er ferdige med hverandre. Eller at de opprettholder den seksuelle spenningen.

Dropp fyren, han er en liten falsk faen.

Gjest meg_er_meg
Skrevet

Wow ! var mye ulike meninger her. :)

jeg vet det er respektløst men det er faktisk den eneste måten å finne ut ting på. det er ingen mann som innrømmer når du spør om det det foregår noe mellom han og eksen. du får såklart et Nei så klart. det er over, been there done that osv osv.

Han har ikke sagt direkte at det er over hvis jeg snoker men føles ut som om det er det han mener. aldri snakket om akkurat titting på smser osv. men om han ikke har noe å skjule skal det jo ikke være noe problem eller hur? (ja vet jeg burdte spørre om å se istedet for å bare snoke)

Vet det er mye meninger her og noen blir sure av tanken. trodde aldri sjøl at jeg skulle begynne å snoke men når du først har gjort det en gang og funnet små ting som kan utarte seg til noe værre er det VANSKELIG å holde seg unna..

Skrevet

Hvorfor er det alltid positive støttende svar når det er JENTA som snoker på kjæresten, og negative svar når det er gutten som noker? Hyklere

Gjest Meg_er_meg
Skrevet

Hvorfor er det alltid positive støttende svar når det er JENTA som snoker på kjæresten, og negative svar når det er gutten som noker? Hyklere

er ikke alltid postivit når jenta snoker eller omvendt. men om jeg skal snakke for meg selv så hadde jeg grunn til å begynne å titte. og etter alt jeg har sett på smsene så søker jeg derfor råd fra utenforstående om hva jeg skal gjøre i en slik situasjon jeg har beskrevet.

er ikke ute etter en synder her, for jeg vet at å snoke ikke er fair ovenfor partnern. men om man har grunn til å lure på hva som foregår og ikke får noe svar ut av typen eller dama så må man jo ty til andre måter å finne det ut på :/ eller er jeg helt på jordet?

Skrevet

Jeg skjønner godt at du snoker jeg,selv om at det er råttent gjort.Du leter etter bekreftelser på misstankene dine, og om du ikke gjør det,så får du heller ikke vite noe på annet vis.Du fortjener å vite om det snikes på noen måte bak din rygg,og om alt dette er uskyldig så har han vel heller ikke noen problemer med å si noe eller snake med deg om det.Involvere deg i det.

Skrevet

men om han ikke har noe å skjule skal det jo ikke være noe problem eller hur?

Jo! Mobilen er privat. På lik linje med brev og dagbøker mener nå jeg...

Hva er forholdet deres verdt hvis det ikke er noe tillit og kommunikasjon mellom dere? Føler man at man må snoke, er det noe riv ruskende galt. Jeg ville aldri snoket på min kjæres mobil uansett hvilke grufulle mistanker jeg hadde.

Skrevet (endret)

Har man intet å sjule, er det ikke gale å ha en "åpen" sms inbox.. Men det er greit å spørre før man ser da... Men på en annen side er det lettere å få tilgivelse enn tilatelse (dessverre)...

Jeg har snoket èn gang, men sa det etterpå. Han ble selvsagt sint, men etter en prat om det er det blitt enighet om at jeg fått lov å ta en titt hvis jeg ønsket det (og selvfølgelig gjensidig). Men det ble en bekreftelse på at det ikke er noen ugler i mosen, så jeg spør heller hvem typen får melding av eller sender til (nå bare av nysgjerrighet for om det er noen han må hilse til :P ).

Dessverre høres det ut som han har noe å sjule, hvis han ikke har fortalt om dette med xen før nå... Ikke bra.. Ta deg en grundig prat med han og si du har gjort det du har gjort. Si du fant litt uforklarlige ting der. Alle har lov å ha mistanker, men ikke titt mer på meldingene hans før du har fått et evt. klarsignal.

Og om du spør hvem som ringer og hvem som sender melding, vil jeg ikke karakterie sere det som så tillitsbrudd type snoking. Det kan jo være bare av ren nysgjerrighet?..

Endret av Lotte Liten
Skrevet

Har man intet å sjule, er det ikke gale å ha en "åpen" sms inbox.. Men det er greit å spørre før man ser da... Men på en annen side er det lettere å få tilgivelse enn tilatelse (dessverre)...

Hva slags hensikt har det å lese andres meldinger..?

Folk er visst veldig forskjellige på det området. Jeg synes at de som vil holde innboksen privat, må få gjøre det. Så er det jo opp til de som ikke er så private av seg, å dele fritt fra sin innboks.

Dette handler om prinsipper og respekt. Ikke om at noen har noe å skjule (selv om det finnes noen som har ugler i mosen, har ikke alle det)...

Skrevet

Hva slags hensikt har det å lese andres meldinger..?

Folk er visst veldig forskjellige på det området. Jeg synes at de som vil holde innboksen privat, må få gjøre det. Så er det jo opp til de som ikke er så private av seg, å dele fritt fra sin innboks.

Dette handler om prinsipper og respekt. Ikke om at noen har noe å skjule (selv om det finnes noen som har ugler i mosen, har ikke alle det)...

Ja, de som vil holde innboksen sin privat må få gjøre det. Derfor er det greit å diskutere det (ja, riktignok før man tar en titt).

Alle har ikke ugler i mosen nei, men det er de av dem som har det også. Og de vil som regel ikke dele det med sin kjære.. Hvorfor? Det er det sikkert en egen forklaring på fra dem det gjelder...

Men det går vel litt på respekt dèt også?.. Det å ikke være åpen i et forhold? Jeg synes hvertfall det...

Det er ingen forhold som fungerer på lang sikt, uten en åpen dialog. Dialog om hva det enn måtte være som plager den andre parten, mener nå jeg...

Gjest Meg_er_meg
Skrevet

MEN når man NEKTER eller sier til kjæresten sin at innboksen den er bare privat og sånn er det bare så får jeg litt stygg følelse på at det er noe han skjuler. det trenger abslutt ikke å være at han er utro på noen måte men heller det at han godtar at eksen sender meldinger med bilder og noe flørtelignende smser, Men ikke vil at jeg skal vite at hu gjør det, enten for å skåne meg på en eller annen måte eller for at han vet at jeg blir gæærn og han ikke gidder å høre på at jeg syns det er respektløst av en eks å fortsette å flørte med en som er opptatt.

Tror heller ikke at han ER utro men jeg syns det er fryktlig ubehaglig at han skal sitte å motta sånne typer meldinger og at de snakker på telefon nesten daglig.

Skrevet

Det eneste fornuftige er å snakke med han.

Hvis du snoker og finner noe du ikke liker, hva gjør du da? Konfronterer han og lar han vite at du har snoket?

Hvis du ikke finner noe du ikke liker er det forresten ikke dermed sagt at ikke driver på med noe kødd. Snoking er ikke en pålitelig kilde...

Jeg synes du kan snakke litt med han generelt om kontakt med ekser... Se hans syn på det, si hva du mener osv. Men slutt for all del å snoke!

Skrevet

MEN når man NEKTER eller sier til kjæresten sin at innboksen den er bare privat og sånn er det bare så får jeg litt stygg følelse på at det er noe han skjuler. det trenger abslutt ikke å være at han er utro på noen måte men heller det at han godtar at eksen sender meldinger med bilder og noe flørtelignende smser, Men ikke vil at jeg skal vite at hu gjør det, enten for å skåne meg på en eller annen måte eller for at han vet at jeg blir gæærn og han ikke gidder å høre på at jeg syns det er respektløst av en eks å fortsette å flørte med en som er opptatt.

Tror heller ikke at han ER utro men jeg syns det er fryktlig ubehaglig at han skal sitte å motta sånne typer meldinger og at de snakker på telefon nesten daglig.

Synes du skal konfrontere han med det... Fortelle han om dine grenser ved dette å ha så god kontakt med eksen... Jeg hadde ikke godtatt det... Greit nok at de snakker sammen når de møtes eller om det skulle være noe, ingen kan nekte noe sånn. Men da synes jeg at partneren også kan bli inkludert i hva som skjer, i det minste få en forklaring på hvorfor det er så god kontakt.. Synes ikke det er riktig å holde sin kjære på avstand/utelukket fra "eksen-temaet"...

Gjest Meg_er_meg
Skrevet

Det eneste fornuftige er å snakke med han.

Hvis du snoker og finner noe du ikke liker, hva gjør du da? Konfronterer han og lar han vite at du har snoket?

Hvis du ikke finner noe du ikke liker er det forresten ikke dermed sagt at ikke driver på med noe kødd. Snoking er ikke en pålitelig kilde...

Jeg synes du kan snakke litt med han generelt om kontakt med ekser... Se hans syn på det, si hva du mener osv. Men slutt for all del å snoke!

ok Takk for et fornuftig svar. jeg får vel bare slutte å snoke og stole på det han sier at han er ferdig med henne som noe mer enn en venn. og det har han sagt til henne også.

Men han syns det er HELT OK å ha kontakt med ekser. han bryr seg ikke, han finnes ikke sjalu en gang. anyways hadde jeg funnet noe på innboksen som var så drøyt at jeg hadde tatt det opp med han, hadde jeg ikke latt forholdet fortsette tror jeg.

men om det hadde vært den måten jeg hadde funnet ut noe på så hadde jeg ikke angra på de,t for det hadde kanksje vært den eneste måten jeg hadde funnet det ut på. de har ikke noen fellesvenner som kunne avslørt det.

men sakl ta rådet og kutte ut snoking og heller spørre og spørre om han ha vært helt ærlig eller om han har noe å skjule. så får vi håpe det ordner seg derfra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...