monkey Skrevet 6. september 2010 #1 Skrevet 6. september 2010 hei lang historie kort: min enmannsbolig er delt i to etasjes. den nedre etasjen er leid ut, mens jeg bor i øvreste etasje+ 1-/3 av den nedre delen. første år med leietager er med kontrakt,siden har vi ikke forlenget kontrakten. og han har bdd her ttalt i 6år. nå har jeg lyst å få tilbake leiligheten nede så mine barn kan komme tilbake med barnebarn bo sammen med meg,slik at jeg kan passe barnebarna mens de jobber. gjelder husleieloven da? det med at leietager må ha 3mnd oppsigelse??
Rødtoppen86 Skrevet 6. september 2010 #2 Skrevet 6. september 2010 Vet ikke helt hvordan det fungerer, men vet at du har lov å si opp leietaker siden du selv skal bruke leiligheten.
Shade Skrevet 6. september 2010 #3 Skrevet 6. september 2010 (endret) Må bare legge meg i støvet og beklage der, ble litt distrahert i heimen og leste innlegget ditt feil Ja du sier opp med tre måneders oppsigelse og begrunner det med at du skal bruke boligen selv. Endret 6. september 2010 av Shade
AnonymBruker Skrevet 9. september 2010 #4 Skrevet 9. september 2010 Må bare legge meg i støvet og beklage der, ble litt distrahert i heimen og leste innlegget ditt feil Ja du sier opp med tre måneders oppsigelse og begrunner det med at du skal bruke boligen selv. er det ikke 6mnd oppsigelsestid hvis man ikke har kontrakt? etter har jeg hørt...
einna Skrevet 9. september 2010 #5 Skrevet 9. september 2010 er det ikke 6mnd oppsigelsestid hvis man ikke har kontrakt? etter har jeg hørt... Nei, 3 mnd er standard. Har man ikke kontrakt gjelder "standardloven". Men jeg lurer på om det er kortere tid når leiligheten er del av huseiers område. TS - ta å google litt så finner du ut av det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå