Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når damas "nye kompis" har dårlig råd- pga han ikke tar seg en jobb. Og du tar han i å ha stjælt dine penger.

Hva er den beste måten å reagere på?

Jeg har litt problem med å snakke med dama om det pga hun har sakt så mye om at jeg er sjalu på hennes nye kompiss (Noe som jeg kan innrømme at jeg var.)

Så derfor har jeg ikke sagt noe til henne.

Men kompissen har jeg tatt på "fersk gjerning". Dvs jeg hadde penger i lommeboka og en seddel som jeg hadde skrevet noe på (Samme hva det stod der. Anyways) Så finne jeg ut en dag at det mangler noe penger. Og har glemt at jeg skribla på en seddel som jeg hadde tenkt å gi til søstern. Men jeg leter litt etter de pengene hjemme og spør dama om hun har sett de. Det har hun ikke.

Så skal jeg kjøpe røyk på kiosken sammen med den nye kompissen til dama. Han skulle ha snus. Anyways. Han tar opp den samme seddelen med min skrift på for å betale.

Så i tre sekunder er jeg helt paralysert. Så ville jeg eksplodere og banke fyren. Men jeg gjorde det ikke.

Det jeg lurer på nå er hva som er best å gjøre?

Noen innspill?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørre kameraten til dama din om han synes det er ok å stjele fra deg?

Skrevet

Spørre kameraten til dama din om han synes det er ok å stjele fra deg?

Problemet er jo at jeg sa ikke noe der og da som jeg kunne vist han at jeg hadde skrivd på seddelen... Så da blir det han sitt ord mot mitt- og jeg kommer til å ... Ja. Har ikke lyst til å ta hardt i han, men han provoserer meg no innmari...

Skrevet

Problemet er jo at jeg sa ikke noe der og da som jeg kunne vist han at jeg hadde skrivd på seddelen... Så da blir det han sitt ord mot mitt- og jeg kommer til å ... Ja. Har ikke lyst til å ta hardt i han, men han provoserer meg no innmari...

Tror du han er så frekk at han vil blånekte hvis du konfronterer ham da? Få med deg dama di og la henne se reaksjonen hans, hun kjenner deg vel såpass godt at hun vet du ikke dikter opp noe sånt? Hadde blitt ekstremt provosert hvis noen hadde stjålet så åpenlyst fra meg..

Skrevet

Tror du han er så frekk at han vil blånekte hvis du konfronterer ham da? Få med deg dama di og la henne se reaksjonen hans, hun kjenner deg vel såpass godt at hun vet du ikke dikter opp noe sånt? Hadde blitt ekstremt provosert hvis noen hadde stjålet så åpenlyst fra meg..

Ja, er ikke i tvil om at han kommer til å prøve å nekte.

Jeg har vært usikker på å informere dama -pga at dette liksom er mellom meg og han..

Pluss at dama har sakt hun er lei av å høre at jeg sier negative ting om han. Så da tenkte jeg i utgangspunktet å holde hun utenfor.

Men egentlig syns jeg hun burte vite om at han stjæler. (Det er snakk om en tusenlapp.)

Skrevet

Ja, er ikke i tvil om at han kommer til å prøve å nekte.

Jeg har vært usikker på å informere dama -pga at dette liksom er mellom meg og han..

Pluss at dama har sakt hun er lei av å høre at jeg sier negative ting om han. Så da tenkte jeg i utgangspunktet å holde hun utenfor.

Men egentlig syns jeg hun burte vite om at han stjæler. (Det er snakk om en tusenlapp.)

Kan jeg spørre om hvor gamle dere er?

For meg er det helt åpenlyst at dama di bør få vite hva slags "kamerat" hun har, uansett hva du har sagt om ham tidligere. Frekk som søren han der!

Skrevet

Det kan ikke være dama di som har gitt tusenlappen din til ham da?

Grunnen til at jeg spør om det er at hvis han skulle hatt sjansen til å ta penger fra lommeboka di, må du ha vært hjemme... jeg regner med at du tar med deg lommeboka når du går ut?

Og når du er hjemme, har du vel kontroll over hvor kompisen går?

Han går vel ikke og vandrer rundt i leiligheten på egen hånd når dere er der?

Jeg regner med at lommeboken ikke ligger og slenger i leiligheten, slik at alle har tilgang på den?

Gjest BabyBlue
Skrevet

Anmeld idioten. Tyver hører til på politistasjonen.

Skrevet

Du kan jo si at du ikke vil ha kameraten hennes der når han går å stjeler penger av deg, det er fair and square! Kanskje hun begynner å skjønne hva slags fyr han er når du forteller henne om 1000 lappen?

Hvis hun ikke stoler på deg og det du sier så er hun vel ikke noe å spare på vel? Og hvis det er sånne venner hun omgås med så er hun vel ikke så mye bedre selv?

Skrevet

Kan jeg spørre om hvor gamle dere er?

For meg er det helt åpenlyst at dama di bør få vite hva slags "kamerat" hun har, uansett hva du har sagt om ham tidligere. Frekk som søren han der!

Jeg er 24. Han er eldre enn meg- men vill heller plinke på piano enn å ta seg en skikkelig jobb.

Har lyst til å kjølhale han.

De pengene var til søstra mi for å kjøpe sko til sønnen sin.

Ikke til han. :pisk:

Så klart fikk søstra mi penger, men da har jo JEG mindre penger på grunn av han der... :sinna:

Skrevet

Det kan ikke være dama di som har gitt tusenlappen din til ham da?

Grunnen til at jeg spør om det er at hvis han skulle hatt sjansen til å ta penger fra lommeboka di, må du ha vært hjemme... jeg regner med at du tar med deg lommeboka når du går ut?

Og når du er hjemme, har du vel kontroll over hvor kompisen går?

Han går vel ikke og vandrer rundt i leiligheten på egen hånd når dere er der?

Jeg regner med at lommeboken ikke ligger og slenger i leiligheten, slik at alle har tilgang på den?

Visst det var dama som hadde gitt dem bort ville vel hun ha sakt det når jeg lette etter pengene?

Han vandrer rundt i leiligheten -og det er fler folk som bor sammen.

Men lommeboka ligger ikke å slenger. Jeg har den på en fast plass på mitt rom når jeg er hjemme. Tilgang, jo.Jeg låser ikke rommet. Men det har aldri vært noe problem med uærlige folk i vårt kollektiv.

Han bor jo ikke her- men kommer på besøk.

Skrevet

Anmeld idioten. Tyver hører til på politistasjonen.

Anmelde med hvilket bevis?

Skrevet

Du kan jo si at du ikke vil ha kameraten hennes der når han går å stjeler penger av deg, det er fair and square! Kanskje hun begynner å skjønne hva slags fyr han er når du forteller henne om 1000 lappen?

Hvis hun ikke stoler på deg og det du sier så er hun vel ikke noe å spare på vel? Og hvis det er sånne venner hun omgås med så er hun vel ikke så mye bedre selv?

Hun har jo bare kjent han siden august. Så jeg tror ikke hun vet hvordan han er.

Og hun er ikke en sånn person.Hun er en veldig ordentlig person som er kristen.

Når jeg har vist meg kritisk til han før -så har alle bare sagt at det er pga jeg er sjalu av meg. Så derfor tror jeg hun kommer til å bli kritisk før hun tror på meg.

Så jeg vet ikke hvordan jeg skal ta det opp.

Jeg er ikke noe flink med konflikter. Og jeg tror det blir en slaks "konflikt" før hun tror på meg.

Skrevet

Jeg hadde blitt fly forbanna og nekta idioten noen gang å sette sine bein hjemme hos meg mer. Hadde i tillegg anmeldt. Godtar ikke dama di det, så er det noe rart et sted. Hun kan da ikke syns det er greit at noen stjeler fra kjæresten sin.

Tror hun deg ikke når du sier det så stoler hun tydeligvis mer på han enn på deg og er ikke noe å samle på.

Skrevet

Takker for alle innspill.

Når jeg tenker på det så tror jeg at: Jeg kommer til å informere dama mi før jeg konfronterer han. Og jeg kommer til å si til han at jeg ser på de pengene som ett lån -som jeg forventer at han betaler tilbake.

Jeg har bestemt meg for at jeg ikke skal la han provosere meg til å ta hardt i han uansett hva han gjør. Jeg skal heve meg over han -og bare inistere på at han skylder meg dem pengene.

Og jeg tror dama mi kommer til å tro på meg- når hun skjønner at det er alvor og ikke bare meg som er en sjalu type- men at jeg vet hvordan han er fra min egen erfaring.

Tnx folkens :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...