Gå til innhold

Knekkebrød

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har tips om hvordan holde knekkebrød sprø? Knekkebrød er best når pakken er nyåpnet synes jeg. Men jeg bruker ca 1 uke på en pakke, og på slutten av uka er knekkebrødene nesten myke, og da går de i bosset hos meg.

Nå åpner jeg pakken med største forsiktighet, slik at papiret ikke revner, men att jeg får en fin brettekant slik at minst mulig luft slipper inn, og jeg tar strikk rundt for å holde brettekanten på plass. Dette fungerer ganske bra, men det er alltid to /tre knekkebrød som blir kastet fordi de er halv-myke, og jeg liker ikke å kaste mat.

Er der f.eks noe knekkebrødbeholder i kjøkkenutstyrbutikker som holder dem sprø? Eller annet tips som gjør nytten?

Skrevet

Er det veldig fuktig hos deg? Hos meg holder knekkebrødene seg sprø i flere måneder. Jeg vil tro det hjelper å oppbevare de i en tett boks, f.eks kakeboks eller en slik plastboks en normalt oppbevarer mat i. Jeg har hvertfall hatt med knekkebrød på fuktige teltturer og da har de holdt seg fint når jeg oppbevarer de i tett boks :)

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Den aller enkleste måten å holde knekkebrødene sprø og gode på er så enkel som å oppbevare dem i skuffen på komfyren (den skuffen som er ment å oppbevare stekeplatene i).

Det går helt fint enten du har separat komfyr (ikke innebygd), eller du har en skuff rett under den innebygde stekovnen.

Endret av Lille-pus
Gjest Mahareth
Skrevet

Bytt knekkebrød. Jeg spiser rugsprø. De er pakket 10 og 10 i plast, og blir ikke myke på minst 2 uker etter at pakka er åpnet.

Skrevet

Da jeg holder meg unna vanlig brød spiser jeg tonnevis...eller ialle fall kilosvis :sjenert:, med knekkebrød, riskaker og sprøde maisbrød i året. Har aldri opplevd at det har blitt mykt, jeg, uansett hvor lenge det har gått etter at pakkene er åpnet?

Uansett, du lurte på knekkebrødholdere, og ja, det finnes. Vet iallefall at det selges på bla Jernia og andre butikker med kjøkkenutstyr. De jeg har sett er i plast.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...