Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svindlere tar kontakt med folk som legger ut ting på Finn.no, spesielt telefoner og annet elektrisk utstyr, og ber de sende tingene til Nigeria.

Vedkommede oppgir adressen:

"Emmanuel A.N

42, Awolowo Road

south west ikoyi

Lagos 23401

Nigeria"

Googler man denne adressen finner man andre som også har blitt forsøkt lurt.

Det som (i følge de jeg leste om) skjer er at kjøperen later som han har overført pengene, slik at selger blir lurt til å sende gjenstanden. Senere viser det seg at det ikke var dekning på kjøperens konto, slik at pengene faktisk aldri kom frem.

Dette skjedde meg selv nå nylig.. Burde jeg melde i fra noe sted om dette? Til Finn.no?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, hvorfor ikke si fra til finn.no? Det kan jo ikke skade.

Skrevet

Jeg forstår ikke helt hvordan noen kan gå på noe slikt, for enten er pengene på din konto eller så er de ikke det. Er ikke pengene disponibelt på din konto, har ikke kjøper betalt enda i mine øyner. Det holder ikke å si at man ahr sendt pengene,f or det kan jo hvem som helst si.

Eller får du pengene inn på din konto, og så forsvinner de bare igjen?

Skrevet

Jeg fatter ikke at folk i det hele ser på slike mailer. Jeg har fått flere slike selv, og så snart jeg ser hva det dreier seg om er det rett og slett bare å forkaste. Håper inderlig ikke at noen seriøst tror på slike kjøpere...

Skrevet

Nei, man skulle ikke tro noen gikk på dette.. Men det finnes jo en del uerfarne nettbrukere, kanskje spesielt eldre (eller svært unge), som muligens ikke gjennomskuer slikt like lett som vi som bruker nettet mye.

Det virker i hvertfall som denne svindleren har hatt en viss suksess, for flere av treffene som dukket opp da jeg søkte på denne adressen var noen år gamle. Hadde ikke dette fungert i det hele tatt, skulle man vel tro vedkommede hadde funnet noe annet å gjøre i løpet av tre, fire år...

Ganske provoserende å tenke på! :kjefte: Er det mulig å bli så samvittighetsløs og frekk??

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...