Gå til innhold

Dr.Baddakys fiskeolje vs vanlig tran

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte Dr.Baddakys fiskeolje i kapsler til dachsen min nå nylig.

En boks med 100 kapsler kostet 220,-, noe jeg syns var ganske dyrt!

Tenkte da på om det egentlig hadde vært det samme med vanlige trankapsler som er beregnet til mennesker...? Det er også rimeligere enn Dr.Baddakys, og dersom det er noenlunde samme innhold (kapslene i denne boksen var like store som tranpiller), er det jo like greit å kjøpe den istedet... Eller?

Videoannonse
Annonse
Gjest BabyBlue
Skrevet

Dyr skal ikke ha vanlig tran etter hva jeg har hørt. Er ikke bra for de.

Skrevet

Er vel på grunn av innholdet av A-vitaminer(?) som ikke hund/katt tåler (pga leveren) som er i den vanlige tranen.

Skrevet

Nei, du kan ikke kjøpe trankapsler for mennesker i stedet. De innholder A- og D-vitaminer som hunder (Og katter) ikke skal ha for mye av fordi de lagres i kroppen.

Vil du bruke Dr. Baddakys, kan du kjøpe litersflaskene. (Sjekk holdbarheten!). De tror jeg nesten bare jeg har sett hos veterinærer, men da får du mye mer olje for pengene. Det finnes også andre gode fiskeoljer beregnet på hund, som er rimeligere. Jeg bruker ca. en liter fiskeolje i året til en liten hund og en katt og når et årsforbruk av Dr. Baddakys koster ca. 450 kroner, synes jeg det er til å leve med og jeg tviler på at det hadde kostet noe særlig mindre hvis jeg skulle kjøpt trankapsler beregnet på mennesker.

Gjest BabyBlue
Skrevet

Men trenger virkelig hunden det? Katten min får royal canin, og har alt av næringsstoffer den trenger pga. forets kvalitet. Tror ikke dette blir anbefalt med mindre hunden har dårlig helse fra før av.

Skrevet

Jo, det er anbefalt å gi fiskeolje som kosttilskudd også for friske hunder. Tørrfôret vi kjøper i dyre dommmer både til hund og katt har nemlig en del mangler og en av dem er at de gjennomgående bl.a. inneholder for lite omega-3. Fettsyrene i fiskeoljen har bl.a. positiv effekt på hud/pels, tredeputer og ledd.

Gjest BabyBlue
Skrevet

Ok =)

Har hørt så mye frem og tilbake med disse fiskeoljene at det ikke er lett å si hva som er til det beste for dyra :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...