Gå til innhold

Dubai

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lyst til å reise til Dubai, men vet ikke så mye om stedet.

Hvordan er prisene der? Har hørt at det er veldig dyrt, men det har vel blitt mye rimeligere de siste årene?

Hva må man regne med å betale for middag på en helt ok restaurant (altså ikke en stiv og så altfor "pen")?

Shopping?

Attraksjoner, aktiviteter, utflukter?

Tips om helt grei overnatting til en billig penge?

Har ikke så god råd nå, men vil reise. Vil ikke reise til et eller annet sted hvor det er lett å finne bilige billetter og overnatting bare fordi det er billig.

Dubai er høyest på reiseønskelista. Hva må man regne med å ut med for en uke på et ok overnattingsted, et par utflukter, ok måltider ute og litt annet?

I forhold til en uke på Kreta, i Oslo eller i Riga f.eks...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Kona og jeg har vært i Dubai et par ganger og du kan sjekke mitt reisebrev med bilder, linker og kart på min hjemmeside http://gardkarlsen.com/Dubai_UAE_trip_report.htm . Dubai har mange hoteller etterhvert og jeg tror prisene varierer litt etter når en drar - vi klarte å finne et 5 stjernes hotell til 800 kroner hvis jeg ikke tar feil så det var bra greier. En kan spise billig men med en gang man ønsker øl/vin til maten må man gå på hotell restauranter og da blir prisene høyere. Men jeg har skrevet litt om prisene i reisebrevet også. Dubai er fasinerende men jeg mener at det er mange andre plasser som er langt mer spennende enn Dubai. Lykke til men planleggingen - ta gjerne kontakt hvis du har noen spørsmål.

Skrevet

Takk for svar, gard! Har skumlest litt på begge reisebrevene dine derfra :)

Har hørt at det er uutholdelig varmt der nå, når er det best å reise dit mtp været?

Hvor lang tid tar det å reise dit?

Jeg har ikke tenkt så mye på hvordan det er der, og hva man kan gjøre mens man er der. Å med egne øyne se alle de spesielle bygningene i Dubai hadde nesten er verdt turen, synes jeg. Og så er det stranda og avslapning da...

Tips til billigere og nærmere sted som også er spennende? Litt utflukter, litt sightseeing og litt late dager med god mat og kos.

Selv tenker jeg litt på Dublin, Budapest, Dubrovnik, Amsterdam, London, Berlin og Praha.

Skrevet

Hei

Ja, det sies at det kan være ganske varmt der om sommeren...sjekk http://www.weatherbase.com for værstatistikk. Jeg tror nok at det topper seg i Juli/august.

Da vi reiste dit dro vi via Frankfurt og det tok ca 2 timer til Frankfurt og ca 6 timer fra Frankfurt til Dubai. Så er ganske kort tur egentlig.

Jada, noen av byggningene er utrolige og det var kjempekult å besøke verdens høyeste byggning: Burj Khalifa....se det som jeg har skrevet her: http://gardkarlsen.com/blog/?p=696

Hvis du har lyst på litt kortere turer så kan du sjekke ut klassiske destinasjoner i Europa som Roma, Paris, Roma, Berlin, London...alle har mye historie, flott byggninger, museer, shows, shopping etc. Jeg er spesielt svak for italia men det er litt på grunn av maten og vinen ;-)

Skrevet

Hei!

Jeg var i Dubai nå i august, og det ble sagt at det var den varmeste tiden da. Det var veldig varmt, men ikke uholdbart... Var tørr luft, så man ble ikke så klam og svett likevel.

Da vi reiste var det billig med reise og opphold pga lavsesong. Følg med på booking.com for gode tilbud på overnatting. Vi betalte kun 2600 kr for 9 netter på et 4-stjerners hotell. (ikke inkl. frokost).

Middager trenger ikke være så dyrt. Tror vi betalte max 200 kr for middag m/ drikke for 2. (Alkohol er ikke lov å selge utenom på hotellene, så det går lite penger til fest og fanteri, for å si det sånn!)

Severdigheter:

Burj Kalifa, verdens høyeste bygg, kosta det 160 kr pr pers å komme oppi. Fantastisk utsikt og flott byggverk,så det anbefales absolutt.

The Palm: Vi tok taxi ut til badeland der, og det var en opplevelse bare å kjøre ut dit. Badelandet var ikke det beste, men artig lell:) kosta vel 250 kr pr pers å komme inn der.

Ski Dubai, innendørs skianlegg, kan du se gratis på. Kosta en del å prøve, tror det var over 400 kr inkl utstyr. (Vi prøvde ikke dette, men det var stilig å se på:))

Mange anbefaler ørkentur med bl.a. kjøring i sanden og kamelriding, men siden det var så varmt turte vi ikke det...

Ellers så er jo alle byggene et syn i seg selv, og kjøpesentrene er fantastiske!

Anbefaler virkelig en tur dit!

Skrevet

Å reise i de månedene du har angitt er fint - ville unngått Dubai fra mai til september med mindre du er eksepsjonelt glad i varme. Det er mulig å få veldig flotte hoteller til en OK penge der nå - mye billigere enn tidligere. Leter du godt og er litt heldig, får du flotte 5-stjerners hoteller til 7-800 per natt. Dubai er et facinerende sted som absolutt kan anbefales. Har dere litt ekstra tid kan en biltur til for eksempel Oman være en god idé.

Skrevet

Norwegian tilbyr noen direkteruter, og noen med mellomlanding. Ta en titt innom sidene deres for å finne rimelige billetter. Dog hadde de nok vært billigere om du hadde vært tidligere ute med å bestille, men det er helt sikkert mulig å finne noe allikevel, særlig om du er litt fleksibel på reisedatoer og sånn.

God tur da! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...