Gå til innhold

Skal ansette vaskehjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går hadde min samboer og jeg en heftig rengjøring, og var rimelig møkk lei etterpå. Når vi var ferdige kom vi imidlertid over et oppslag oppi veien her om at noen ønsket vaskeoppdrag. Virket typisk som ei utenlandsk dame som har giftet seg med en nordmann.

Vi heiv oss på, sendte en mail, og fikk prisforslag 200kr/t, helt greit for meg! Vi bestemte oss for å gå for dette hver 14.dag og hun kommer hit for en introduksjon senere i uka.

Jeg er imidlertid litt skeptisk til å gi bort en nøkkel på fast basis og lurer litt på hvordan dere andre har løst dette. Tenkte først på å sette opp en boks med kodelås utenfor døra, helt til det plutselig slo meg at hun da må igjennom ytterdøra først... Forslag?

Jeg lurer også på om jeg bør ordne med en kontrakt eller noe, men vet ikke hva som er vanlig/lurt... Hva gjør du, eller hva ville du gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nokon vi kjenner fortalte at dei hadde skaffa seg ein liten safe-type-ting som er plassert (truleg montert godt fast?) utanfor døra. Der er det ei kode vedkommande skal slå inn for å ta ut nøkkelen.

Trur denne innretninga kom frå Claes Ohlsson. Kanskje du kunne ringje dit, eller sjekke nettsidene.

Skrevet

Jeg må bare føye til noe; en bekjents onkel og hans frue hadde en utenlands vaskehjelp, type polsk ellernoe (nå dømmer jeg ikke, for all del) en god stund, hun hentet bare nøkkelen utenfor huset, om der var på en krok eller noe, når hun skulle vaske. Helt til han kom hjem til tomt hus. Naboer hadde sett en større bil, noen til og vaskehjelpen tidligere på dagen. Just tellin' :sjenert:

Skrevet

Min far og stemor legger bare ut en nøkkel når vaskehjelpen kommer til dem. Hun har bare vært ærlig mot dem. Koselig ung dame, tror hun er rett rundt 25 år? Er fra Italia. Har vasket hos min far i sikkert nesten to år nå. De legger bare pengene fram til henne (ja, det er svart....).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...