Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge var dere kjærester før dere ble samboere? Og hvordan angrep dere dette? Tenker på ulike vaner i hverdagen, mine og dine ting etc...

Har ingen umiddelbare planer selv om å bli samboer (har vært sammen i 5 mnd), men vi har jo snakket om mange av de store temaene, og nå er jeg bare litt nysgjerrig på andres erfaringer rundt dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kjempe godt, 5 år. Og det gikk som smurt.

Skrevet (endret)

Det gikk med lynets hastighet. Ble kjærester i januar måned og giftet oss etter et halvt år (flyttet sammen etter 3 mnd) og neste år feirer vi at vi har vært gift i 20 år! Vi var litt over 30 begge to - tok sats og hoppet og landet veldig bra.

Endret av Havbris
Gjest Mahareth
Skrevet

Vi hadde bare vært sammen i 3 mnd, og til da hadde det vært et avstandsforhold. Vi tok alt som det kom, og satte oss ned og snakka om ting som var problematiske før vi krangla om det ;)

Skrevet

Hadde vært sammen i 6 mnd men omtrent bodd sammen en tid før vi offisielt bodde på samme adresse. Vi hadde ingenting gjennomdiskutert på forhånd men ting har virkelig gått på skinner. Det eneste vi har gjort klart er hva jeg betaler i husleie til han, og hvordan vi deler mat/husholdningsutgifter.

Han er enormt flink på husarbeid og siden jeg også gjør ganske mye har vi aldri kranglet om noe sånt. Vi liker å ha det ryddig begge to, og begge vet hva som må til for å ha det sånn vi vil ha det.

Skrevet

Etter ett år. Vi hadde flyttet sammen raskere om det ikke hadde vært for omstendighetene.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Vi møttes første gang på jobben, ble kjærester etter 8 dager og samboere etter ca. 10 dager, så kjente hverandre naturlig nok ikke særlig godt. Det har vært en spennende opplevelse, gått litt opp og ned, men mest opp, synes jeg! Holdt sammen i 4 år nå, og flere skal det bli! :)

Skrevet

Takk for tilbakemeldinger!

Som sagt har vi jo ikke vært sammen lenge, men har jo snakket om både det ene og det andre. Han er 40 og jeg drøyt 10 år yngre, og vi har fra første "date" hatt en trygghet og kjærlighet for hverandre. Av de fem mnd vi har vært sammen har vi tilbrakt store deler av tiden sammen, mest jeg hos han (mye pga datter og arbeidssituasjon), og jeg ser for meg mange år sammen. Samtidig er det litt "skummelt", dette mest fordi jeg nylig gikk ut av et lengre forhold og er litt redd for å bli såret. Ikke at jeg tror det er noen grunn til dette, vi er ærlige mot hverandre, trygge og veldig glade i hverandre, men det er vel noe med denne "tenk om..."-følelsen og all analysering vi jenter har lett for å gjøre...

Skrevet

Jeg og min kjære var sammen i fire år før vi flyttet sammen! Litt i lengste laget spør du meg, :P MEN igjen, så har vi aldri hatt noen problemer med hvem som eier hva. Vi spleiser aldri på noe, men kjøper hver for oss på en måte. Dersom det skulle bli slutt får han sofaen har har betalt for og jeg tv som jeg har betalt for osv. Fellesutgiftene deler vi på, og den som har penger "når det trenger" betaler, Vi har så å si like lønn så det blir egentlig ganske likt :) Samboerskap er fantastisk dersom det fungerer! lykke til!

Skrevet

Vi var kjent i 4 mnd før vi ble sammen. Etter to mnd som kjærester flytta jeg inn hos han :) Plutselig ble bare flere og flere av mine ting flyttet inn hos han :)

Nå nærmer vi oss ett år sammen og har ikke hatt en eneste krangel :)

Skrevet

Hei!

Kjæresten min og jeg var sammen i 6 mnd før vi flyttet sammen. Jeg flyttet til Oslo og han eide leilighet her og det var da helt naturlig. Det meste av tingene i leiligheten er hans, og det har vi et helt naturlig forhold til!

Det er nydelig å bo sammen. Elsker å dele de små øyeblikkene! Anbefales!:)

Skrevet

1 & 1/2 år, men vi hadde kjent hverandre hele livet. Barndomsvenner fra gamledager :yvonne: som plutselig fant tonen. Veldig trygt og fint! Jeg elsker å ha noen å komme hjem til!

Skrevet

Jeg og samboeren min møttes for første gang i april 2002. Ble sammen i august. Overnattet hos hverandre hver natt fra september. Flyttet sammen på ordentlig i desember. Still going strong. Dette er begges første samboerforhold.

Skrevet

Flytta sammen etter 6mnd. Gikk som smurt. Ser ikke helt vitsen med å planlegge ihjel alt.

Skrevet

Flyttet i praksis inn på andre date, og flyttet "offisielt" etter seks måneder. Har tidligere vært i et forhold det vi ventet i årevis med å flytte sammen. (og da vi flyttet sammen var det bare for å bli helt sikre på at vi skulle slå opp, men det er en annen historie.) Slik jeg ser det kan man sikkert vente lenger enn jeg gjorde denne gangen, men i mitt første forhold gjorde vi den feilen at vi venta for lenge. Etter hvert var vi ikke forelska lenger og syntes alt den andre gjorde var søtt, så da irriterte vi oss mye mer over den andres vaner. I mitt nåværende forhold har vi fått innarbeidet felles vaner mens vi fremdeles strømmer over av forelskelse og tålmodighet med hverandre, og når de rosa brillene en dag tas av tror jeg vanene er så selvsagte at irritasjonsmomentene er eliminerte. :)

Gjest Snart samboer
Skrevet

I mitt nåværende forhold har vi fått innarbeidet felles vaner mens vi fremdeles strømmer over av forelskelse og tålmodighet med hverandre, og når de rosa brillene en dag tas av tror jeg vanene er så selvsagte at irritasjonsmomentene er eliminerte. :)

Dette var fint sagt!

Flytter inn til kjæresten min om noen dager. Flytter drøye 60 mil unna slekt og venner. Skal både jobbe og gå på skole der, og har en backup-plan om det skjærer seg. Vi har vært sammen i nesten 4 mnd, vært på ferie sammen og opplevd mye sammen. Begge har troa på at dette skal gå fint:)

Gjest snart samboer
Skrevet

PS! han har hatt samboer i nesten 10 år før, men alt dette er helt nytt for meg. Flytter hjemmefra før første gang, så det blir spennende!

Skrevet

Vi har vært sammen i litt over ett år, flytter sammen i oktober/november. Tror vi har avklart det meste, men det vil jo vise seg. Tror det blir bra :yvonne:

Gjest Badabing
Skrevet

Flyttet sammmen etter et par måneder, men ville nok ventet litt om det ikke hadde vært for omstendighetene. Jeg bodde i et kollektiv som skulle oppløses, så da føltes det unødvendig å finne seg noe på egenhånd framfor å flytte inn hos ham.

Synes nok at det gikk litt vel fort, men vi er fortsatt sammen etter mange år ;)

Skrevet

Vi flyttet sammen etter 2 uker. Ble kjent via WoW i februar 07, han kom til Norge på besøk 07 juli og reiste aldri tilbake unntatt for å hente personlige ting da selvsagt. Har vært litt turbulent mest pga aldersforskjell, men vi kom oss igjennom den fasen også og nå har vi det bedre enn på lenge og begge er like nyforelsket :yvonne:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...