Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter litt med å forholde meg til venninner som jeg ikke har kjent så lenge. Hadde tidligere et par nære venninner som jeg har brutt med fordi de ikke var så gode venninner likevel. Så nå har jeg skaffet meg to-tre nye venninner, men de er ikke nære. Det jeg synes er litt problematisk, er at de i perioder ikke har tid å treffes, tar lite initiativ, og jeg blir den som er mest "på". De har jo av og til tid, men ofte føler jeg meg nedprioritert. Skulle ønske jeg hadde venner som satte mer pris på meg. Kjenner at jeg mister litt interessen for de nye, samtidig som jeg ikke har noen andre å ty til. Nå sist opplevde jeg at jeg ikke fikk svar fra en venninne etter at jeg sendte sms og spurte om vi skulle ta en kaffe. Vet ikke helt hvordan jeg forholder meg til at jeg ikke en gang får svar fra en venninne? Da kan man vel regne med at hun setter vennskapet veldig lavt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånne folk er vel de jeg ville kalt mer bekjente, og ikke venninner..

For min del er venninner noen du virkelig "klikker" med og som man trives med og vil være i hverandres selskap, om du skjønner :)

Når initiativet går begge veier :)

Jeg har oså mange "bekjente" som jeg finner på småting med nå og da, men det gir meg ikke så mye :P

Hadde en gjeng med venninner før, men vi har desverre vokst fra hverandre.

Så jeg sliter også med å finne ekte venninner da det er vanskelig å finne noen en virkelig kommer godt overens med!

Ble fryktelig glad da jeg begynte i ny jobb og ei jente begynte der som var akkurat som meg :P Vi fant tonen med en gang, og finner på ting sammen :) DET er for meg en ordentlig venninne:)

Jeg vil vel si at ikke ta deg så nær av det, ikke tenk på dem som "venninner" på den måten da det er fort gjort å føle seg såret og avist.

De bryr seg nok om deg, og vær glad for at du har de og de deg, men plutselig dukker det opp noen du virkelig kan kalle ordentlig venninner :)

Skrevet

Takk for svar. Ja, det er vel slik at vi ikke har den optimale kjemien, og derfor tar de seg ikke så ofte tid. Jeg har verken kjæreste eller familie der jeg bor, så blir jo avhengig av å ha venninner å gjøre ting med. Men kanskje det dukker opp noen som jeg klikker bedre med i fremtiden. :)

Skrevet

Vennskap er ikke kun basert på hvor mye tid man tilbringer sammen da. Du sier du har to-tre venninner og ingen kjæreste/familie der du bor, så da er det stor sjangse for at du har mer tid enn de. Du høres ut som et menneske med sterke sosiale behov, og du har all din fritid tilgjengelig for 3 venninner, men hvis venninnene dine har familie/kjærester og i tillegg sine egne venner, så blir det vanskelig.

Skrevet

Vennskap er ikke kun basert på hvor mye tid man tilbringer sammen da. Du sier du har to-tre venninner og ingen kjæreste/familie der du bor, så da er det stor sjangse for at du har mer tid enn de. Du høres ut som et menneske med sterke sosiale behov, og du har all din fritid tilgjengelig for 3 venninner, men hvis venninnene dine har familie/kjærester og i tillegg sine egne venner, så blir det vanskelig.

Vil ikke si at jeg har spesielt sterke sosiale behov. Når jeg ikke har kjæreste eller familie, er det ønskelig å treffe venninner et par ganger i uka (ikke den samme venninnen). Sånn som det er i dag treffer jeg venner 1-2 ganger i måneden. Da er det vel ikke rart at man går litt på veggen.

Skrevet

Det var vel litt langt å dra det til at hun har sterke, sosiale behov?

Å ha noen mennesker rund seg som man kan føle seg fortrolig med og stole på, går vel ikke ut på at man på død og liv må være sosial?

Tenker jeg :)

Skjønner at hun ønsker seg ekte venner :)

Forhåpentligvis treffer du en dag noen som virkelig vil være venninne,og ikke bare sånne "overfladiske" bekjentskaper :P

Skrevet

Sånt er ikke gøy. Har selv ei venninne som kun jeg gjør avtaler med, og får ofte svar om at hun ikke har tid... Det gjerne etter at jeg har sendt henne sms. Også ser jeg noen dager senere at hun tydeligvis har spurt noen andre om å ta en kaffe. Vi hang mye sammen for noen måneder siden, men jeg merker nå at det er kun jeg som tar kontakt. Min løsning? Å slutte å ta initiativ. Vi har det gøy når vi henger sammen, men jeg orker ikke å ha venner som ikke vil være sammen med meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...