*Bumblebee* Skrevet 6. september 2010 #1 Skrevet 6. september 2010 vet noen hva forskjellen er?jeg hadde i utg.punktet bestilt easyfix-basen med bilstolen,men nå sier de at de ikke får den inn før i midten av oktober.. (har bestilt fra tyskl.og er ikke spesielt dreven i tysk,så jeg forstår ikke mye av det som står på siden deres ang.produktene) Og jeg har jo termin da så må ha basen før det!ellers kan jeg vel ikke bruke setet:klø: Nå spør de om jeg vil bytte til fam.fix basen,for den skulle komme nå og får da den sammen med setet.(mot tillegg i prisen da,for den basen er visst dyrere.. Kan denne også brukes med bilens isofix ELLER bare bilbelte slik den andre basen kan?hva ER egentlig forskjellen på de? takk til dere som vet!
Hedda-78 Skrevet 7. september 2010 #2 Skrevet 7. september 2010 Vet ikke noe om familyfix eller easyfix. Men ville bare nevne at Maxi-Cosi Cabriofix-setene fint kan brukes uten base. Man bruker bare bilens belter til å feste setet med. Litt mer arbeid, men absolutt overkommelig. Jeg ville ha ventet på easyfix-basen hvis det er den du vil ha, og så bare brukt setet frem til da. Du rekker ikke å bruke setet SÅÅÅ mange ganger at det blir en plage uten base. Forresten: du skriver jo ikke hvilket Maxi-Cosi-sete du har kjøpt, jeg bare antok at det var Cabriofix...
Wizz Skrevet 7. september 2010 #3 Skrevet 7. september 2010 Family fix passer tilbåde baby- og barnesetet. Mener det står på nettsidene dems.
*Bumblebee* Skrevet 7. september 2010 Forfatter #4 Skrevet 7. september 2010 ja det er cabriofix:) Så det kan brukes UTEN base?da er jo problemet løst...måtte ha basen til jeg skulle hjem med babyen fra sykehuset,var det jeg tenkte.derfor jeg ble litt stresset når de sa det kom i midten av oktober...er jo da jeg har termin;)
O'hara Skrevet 7. september 2010 #5 Skrevet 7. september 2010 Fritt fra hukommelsen, så mener jeg at Cabriofix kan brukes med både Familyfix og Easyfix. Forskjellen er at Familyfix er en nyere utgave og har lys- og lyd-sensor (?) som da forteller deg om setet er satt riktig på plass. Familyfix selges ofte sammen med det nyeste setet, Pebble, fra Maxi-Cosi. Begge festes med isofix. På Barnas Hus selger de Easyfixbasen for ca 1600,-. Det er mulig å kjøpe bare basen i Norge f.eks. (Vet ikke hvor stor prisdifferansen er fra Tyskland?)
Britt Banditt Skrevet 7. september 2010 #6 Skrevet 7. september 2010 Kan brukes uten base ja, er enkelt å feste også Vi gjør det
*Bumblebee* Skrevet 7. september 2010 Forfatter #7 Skrevet 7. september 2010 Takk for svar folkens!basen i tyskland koster 115 euro.. - div.rabatt og - den tyske skatten.så det blir vel rundt 94 euro jeg betaler for den ifølge pakkseddelen. så det er MYE rimeligere anyways å kjøpe derfra,enn i Norge.(selv om jeg seff må betale frakt og mva og det der). får se hva alt kommer på når jeg har hentet pakken på posten:)
Renesmee Skrevet 8. september 2010 #8 Skrevet 8. september 2010 Familyfix kan vel brukes sammen med sete nr 2, så DET ville jeg valgt
*Bumblebee* Skrevet 8. september 2010 Forfatter #9 Skrevet 8. september 2010 ja men vi kommer nok til å velge et annet type sete når den tid kommer,slik som ikke bruker base..er vel 9-25 kg de går til.har et fra besafe nå,izicombi eller hva det nå het.er bra fornøyd med det:)
O'hara Skrevet 8. september 2010 #10 Skrevet 8. september 2010 Det setet som Maxi-Cosi har laget som nummer to til Familyfixen, Pearl, blir ikke anbefalt fra f.eks Trygg Trafikk, og flere av forhandlerne jeg har snakket med sier at de ikke kommer til å anbefale det. Grunnen til dette er at Pearl er fremovervendt og fungerer fra 9 kg, altså når ungen er omtrent 10-13 måneder. Prinsippet bak konseptet er bra, men fungerer ikke helt, hvertfall ikke her i Norge (andre land er nok ikke like restriktive som vi er).
*Bumblebee* Skrevet 8. september 2010 Forfatter #11 Skrevet 8. september 2010 Det setet som Maxi-Cosi har laget som nummer to til Familyfixen, Pearl, blir ikke anbefalt fra f.eks Trygg Trafikk, og flere av forhandlerne jeg har snakket med sier at de ikke kommer til å anbefale det. Grunnen til dette er at Pearl er fremovervendt og fungerer fra 9 kg, altså når ungen er omtrent 10-13 måneder. Prinsippet bak konseptet er bra, men fungerer ikke helt, hvertfall ikke her i Norge (andre land er nok ikke like restriktive som vi er). ja det er en annen grunn til at jeg føler jeg ikke trenger family-fix basen..for jeg kommer IKKE til å bruke fremovervendt sete.her er det bakovervendt så lenge det går! føler det er tryggest.
Renesmee Skrevet 8. september 2010 #12 Skrevet 8. september 2010 (endret) Grunnen til dette er at Pearl er fremovervendt og fungerer fra 9 kg, altså når ungen er omtrent 10-13 måneder. Prinsippet bak konseptet er bra, men fungerer ikke helt, hvertfall ikke her i Norge (andre land er nok ikke like restriktive som vi er). Viste ikke at det var fremovervendt. DA er det ikke et alternativ her heller. Men alle nummer 2-setene jeg har sett på "fungerer" fra 9 kg da :gjeiper: Minien på straks 6 mnd veide 9 kg på kontroll denne uka :gjeiper: Endret 8. september 2010 av Renesmee
-Englefjes- Skrevet 8. september 2010 #13 Skrevet 8. september 2010 Fritt fra hukommelsen, så mener jeg at Cabriofix kan brukes med både Familyfix og Easyfix. Forskjellen er at Familyfix er en nyere utgave og har lys- og lyd-sensor (?) som da forteller deg om setet er satt riktig på plass. Familyfix selges ofte sammen med det nyeste setet, Pebble, fra Maxi-Cosi. Begge festes med isofix. På Barnas Hus selger de Easyfixbasen for ca 1600,-. Det er mulig å kjøpe bare basen i Norge f.eks. (Vet ikke hvor stor prisdifferansen er fra Tyskland?) Bare som en kommentar; Easyfix kan også festes med bilens belter om man ikke har isofix.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå