chanelene Skrevet 6. september 2010 #1 Skrevet 6. september 2010 Hører det er så mange som smører brødskiver til frokost/lunsj til barnehage og skole kvelden i forveien. Blir ikke maten litt mindre smakfull hvis de smøres på kvelden før? Jeg smører alltid på morningen, og tror ikke jeg hadde spart så himla mye tid på å smøre det dagen i forveien.. Hva gjør du?
MarianneE Skrevet 6. september 2010 #2 Skrevet 6. september 2010 jeg smører på morgenen. Innbiller meg at den smaker best da.
Gjest Spinell Skrevet 6. september 2010 #3 Skrevet 6. september 2010 Helt fra jeg begynte å smøre min egen skolemat, har jeg smurt matpakke på kvelden. Det går helt utmerket! Hvor mye smak kan en brødskive med ost (eller annet nistepålegg) miste, egentlig? Synes det er helt greit å spare tid på denne måten. Alle tidsbesparelser på morgenen er av det gode. Jeg la alltid oppskåret garnityr i folie ved siden av skivene, slik at ikke alt ble gjennombløtt. (Jeg har mat på arbeidsplassen nå, og ingen barn.)
chanelene Skrevet 6. september 2010 Forfatter #4 Skrevet 6. september 2010 Jeg la alltid oppskåret garnityr i folie ved siden av skivene, slik at ikke alt ble gjennombløtt. (Jeg har mat på arbeidsplassen nå, og ingen barn.) Smart! Hvorfor tenker man ikke på sånt...
AnonymBruker Skrevet 6. september 2010 #5 Skrevet 6. september 2010 Her i huset har barna smurt egne matpakker siden de klarte å smøre en brødskive, dvs siden de var fire. Dette har de gjort i forbindelse med kveldsmaten. Da har vi dekket bord med oppskåret brød og pålegg. De gangene de ikke har gjort det fordi vi f eks har vært borte, har de smurt matpakke om morgenen.
Disturbed Skrevet 6. september 2010 #6 Skrevet 6. september 2010 Jeg smører til dem begge om morgenen. Litt stress innimellom, men samtidig er det en del av morgenritualet mitt som jeg synes er veldig hyggelig. Liker å overraske dem med matboksene Har ofte hatt ambisjoner om å forenkle morgenene mine ved å gjøre klar matpakkene kvelden i forveien, men det sklir alltid ut etter et par ganger... Og så klart kunne de gjort det selv, de er store nok til det (8 og 12 år). Men jeg har som sagt en liten hverdagslig glede av å lage til gode matbokser som overrasker dem litt. Er en sånn mammagreie jeg ikke helt har lyst til å legge vekk ennå
Shade Skrevet 6. september 2010 #7 Skrevet 6. september 2010 Jeg smører og på samme dag tar ikke noe særlig ekstra tid å ordne det samtidig som jeg lager frokost. Og så er jeg litt som Disturbed, selve maten er gjerne ikke så overaskende, men jeg liker å legge med forskjellige typer frukt og grønnsaker uten at hun vet hva hun får den
Kara W Skrevet 6. september 2010 #8 Skrevet 6. september 2010 Jeg smører om morgenen. Vi skal jo uansett ha frokost, og forskjellen på å smøre 2 eller 4 brødskiver er ikke spesielt stor. Særlig ikke hvis man sammenligner med tiden det tar å finne frem alt og smøre om kvelden. De eneste gangene jeg har laget til kvelden i forveien var hvis jeg skulle ha noe mer avansert, f.eks salat eller pasta.
Gjest Lilje Skrevet 7. september 2010 #9 Skrevet 7. september 2010 dere som smører på kvelden, oppebaverer dere maten i matboksen eller i folie (sølvpapir)? Jeg vurderer å smøre på kvelden men innbiller meg også at det smaker bedre samme dag. Hva er best å bruke av pålegg når man smører kvelden før?
Gjest AnneShirley Skrevet 7. september 2010 #10 Skrevet 7. september 2010 Smører mens han spiser om morgenen. Går fort og greit Innen han begynner på skole tar jeg absolutt sikte på at han skal smøre selv. Jeg smurte egen mat fra jeg begynte i barnehagen som 5 åring, så jeg ser ikke for meg at jeg skal måtte smøre maten til et skolebarn. Men vi får se det an når tiden nærmer seg
AnonymBruker Skrevet 7. september 2010 #11 Skrevet 7. september 2010 Her lages matpakken kvelden før, og legges i plastfolie i kjøleskapet om natten. Det er skolemat til en, og frokost til meg og nuppa i barnehagen. Skolebarnet spiser frokost hjemme, mens vi andre spiser frokost-matpakken på jobb og barnehage. OG det er INGEN forskjell på om matpakken er laget om kvelden eller om morgenen. Så om folk vil spare tid om morgenen, så smør den kvelden før. Og selvfølgelig skjærer vi opp frukt og grønt og legger i egen plastpose ved siden av. Det går ikke an å ha på matpakken, det blir udelikat etter veldig kort tid.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2010 #12 Skrevet 7. september 2010 Smører matpakke til barna mine mine på morgenen.
Gjest AnneShirley Skrevet 8. september 2010 #13 Skrevet 8. september 2010 OG det er INGEN forskjell på om matpakken er laget om kvelden eller om morgenen. Så om folk vil spare tid om morgenen, så smør den kvelden før. Jeg har så vidt testet det med kveldssmurt matpakke til meg selv, og jeg syntes slett ikke den smakte like godt.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2010 #14 Skrevet 8. september 2010 Smører om morgenen. Jeg liker ikke skiver som har ligget i kjøleskapet og da sender jeg heller ikke med det i barnehagen.
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2010 #15 Skrevet 8. september 2010 Kunne aldri funnet på å smøre matpakker kvelden i forveien, Vi spiser uansett frokost om morgenen og da er det ikke så mye ekstra arbeid å lage matpakker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå