AnonymBruker Skrevet 6. september 2010 #1 Skrevet 6. september 2010 Var å prøve brudekjoler for første gang på lørdag. Da jeg kom prata jeg litt med selger om hva jeg hadde tenkt meg og hvilken prisklasse. Prøvde vel 5 kjoler uten at noen falt helt i smak, da kommer selger med en kjole som ikke er lik de jeg allerede hadde prøvd, men hun mente at kansje denne kunne være noe... Tar den på og WOW, det var den nydeligste kjolen jeg noen gang har sett! Kjenner at sommerfuglene begynner i magen og jeg tenker at "yes, dette er kjolen MIN" Etter å ha fått på slør og tiara, og står der i full brudestas så spør jeg om prisen... Joda, den kosta 19.000 Jeg ga tydelig beskjed om at jeg skulle ha en kjole til max 10.000, likevel så finner hun en som er dobbelt å dyr Er det bare jeg som synes dette var frekt?? Med slør, sko, osv kommer jo kjolen på over 20.000 - og det har vi rett og slett ikke råd til + at det er summer jeg ikke kunne tenke meg å bruke på en kjole... Nå sitter jeg igjen med følelsen av at jeg kommer til å måtte nøye med en "nest beste" kjole, og det er ikke en veldig god følelse
Lykkelitenen Skrevet 6. september 2010 #2 Skrevet 6. september 2010 det høres jo nesten ut som om hun har gjort det med vilje for å få et bedre salg, noe jeg synes er veldig frekt... Skal man vise kunden noe som er i en helt annen prisklasse enn det kunden har bedt om, så er det normal høfflighet og god service å spørre først ("Jeg har en kjole her som jeg tror du vil like, men den faller litt utenfor budsjett ditt. Vil du se den like vell?"). Å få deg som kunde til å forelske deg i en kjole som hun vet ikke er innefor ditt budsjett er jo frekt... Men om du vet hvilket merke og modell det er, kanskje du kan finne den billigere på finn.no eller ebay?
Amazed Skrevet 6. september 2010 #3 Skrevet 6. september 2010 Helt enig i at dette er frekt!! Signerer på det med å prøve å finne samme kjole billigere på nettet/ brukt. Når du virkelig har funnet kjolen din synes jeg ikke du skal nøye deg med "nest best". Kanskje du kan låne penger med noen? Sko, slør og tiara finner du garantert til en mye billigere penge enn på brudesalongen. Håper virkelig du får det til
Barcelone Skrevet 6. september 2010 #4 Skrevet 6. september 2010 Gå til en annen brudesalong. Utrolig uproft av selger. Eventuelt kan du jo vurdere å leie. Jeg hadde egentig tenkt til å kjøpe, men fant ingenting. Har endt opp med å leie en kjole. Den kommer på 7000 kroner inkludert slør, underskjørt og sjal!!! Sko må jeg kjøpe selb og da har jeg bare tenkt til å finne noe på Din Sko og tiaraen kom på drøye 500 kroner. Kjolen jeg skal leie koster i 18 000 kroner å kjøpe! Og hvis jeg skulle ha solgt den igjen så er det ikke sikkert det hadde blitt noe billigere enn å leie.
Fluffe Skrevet 6. september 2010 #5 Skrevet 6. september 2010 Hadde sendt ett klagebrev tl salongen jeg.Det var utrolig frekt og lite profesjonelt gjort
Småkjekset Skrevet 6. september 2010 #6 Skrevet 6. september 2010 Hva med å kontakte enkelte nettbutikker som kan få sydd nærmest hvilken som helst kjole etter et bilde?? Da kan du få den myyyye billigere! Dhea's kjoler og Torunns drømmekjoler er sider det er verdt å besøke
Gjest Stapler Skrevet 6. september 2010 #7 Skrevet 6. september 2010 Det var dårlig gjort av betjeningen! De burde i hvertfall opplyst deg om at denne kjolen koster mer enn det du har opplyst om og spurt deg om du likevel ville prøve for å se hvordan en slik kjoletype passer deg.
lilleGrethe Skrevet 6. september 2010 #8 Skrevet 6. september 2010 Ja, det er dårlig gjort når du har gitt beskjed om budsjett på forhånd. Passet kjolen i butikken til deg? Det kan hende at du er like heldig som jeg var, at prøvekjolen kom på salg. De fleste salonger selger prøvekjolen rimelig etter en stund, fordi de skal ta inn nye ting. Da er det vel vanlig med rundt 40-50% rabatt. Kanskje du kan be dem om å holde deg oppdatert på det, eller spørre når de vanligvis har salg, og om det er sannsynlig at denne kjolen da skal selges rimeligere? Det kommer jo selvfølgelig an på hvor lenge det er til du MÅ kjøpe kjole, men det er muligens et alternativ.
Auraya Skrevet 6. september 2010 #10 Skrevet 6. september 2010 Det kalles oppsalg, men å gå opp til det dobbelte er dårlig service, de skal speile kundens budsjett noenlunde. Selvsagt gjorde hun det med vilje for å selge bedre, men når de holder på sånn hadde jeg gått ett annet sted og handlet. Håper du har god tid til å kikke mere.
Sapree Skrevet 6. september 2010 #11 Skrevet 6. september 2010 Som flere har nevnt er det lurt å søke på nettet etter modell og designer på kjolen, det finnes mange nettsider det er mulig å handle brudekjoler fra, jeg fant selv en spansk nettside som solgte orginale kjoler til halvparten av det de selger i Norge. Så om du går inn i salong å prøver kjoler kan du bare få navn og designer notert ned slik at du husker det til du sjekker det på nettet. Det er også perioden for salg nå i flere brudesalonger siden de bytter ut med nye kjoler til neste år, kanskje du kan sjekke ut om den kommer på salg?
AnonymBruker Skrevet 7. september 2010 #12 Skrevet 7. september 2010 Tusen takk for svar. Har søkt rundt på nettet, og det er visst bare 3 butikker i Norge som selger det merket, men har hvertfall sendt mail til de 2 andre og hørt om de har kjolen. Denne kjolen er en 2010 modell om utgår i november, men kom ikke til å komme på salg før den tid visstnok. Finner den ikke brukt verken på norske eller utenlandske nettsider, så er visst ikke blandt de mest vanlige kjolene. Å få sydd den i utlandet hadde jo vært en idé, men er litt redd for hvordan utfallet vil bli da det er en del detaljer på kjolen som er ganske viktige:) Hvis noen vet om franske nettbutikker som selger brudekjoler er det bare å si ifra
AnonymBruker Skrevet 7. september 2010 #13 Skrevet 7. september 2010 Høres ut som om du har vært i Drammen på brudesenteret der? Jeg var der, og hun kom bare med kjoler som jeg på forhånd hadde sagt jeg ikke øsket å prøve, en vennine fikk persantert kjoler i i feil prisklasse som deg, og en tredje bekjent av meg ble avvist med at de ikke hadde kjoler i hennes prisklasse, før hun fikk presantert hva budsjett hun hadde ( Og hun hadde visstnok et kjempestort budsjett!)
Småkjekset Skrevet 7. september 2010 #14 Skrevet 7. september 2010 De butikkene/personene jeg snakket omm i mitt første innlegg kan lage en hvilken som helst kjole etter et bilde, så jeg ville absolutt anbefalt deg å ta kontakt med dem
Sapree Skrevet 7. september 2010 #15 Skrevet 7. september 2010 TS om du vet hvilke designer og modell kjolen er kan jeg helpe å søke etter nettside for deg:)
Sunshine Skrevet 9. september 2010 #16 Skrevet 9. september 2010 (endret) Hvilket merke, modell og størrelse er det? Vi er flere her som kan hjelpe deg og lete Endret 9. september 2010 av Sunshine
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå