Gå til innhold

Er Marion Ravn rett og slett for pen og flink til å lykkes i Norge?

Anbefalte innlegg

Gjest Pica Pica
Skrevet

Det er ikke noe særlig ved Marion av det jeg har observert, et søtt ansikt og sikkert et søtt vesen, men hun virket litt korka og jeg synes å høre det på stemmen (måten hun synger på). Ser man bort i fra ansiktet, så er det egentlig helt dølt, ser kanskje ut som en Ravn, men høres mer ut som ei kornkråke.

Synes Marion Raven skulle sluttet å assosiere seg med denne familien fugler, kråkefamilien går for å være den mest intelligente.

Skrevet

Marion finnes ikke vakker i mine øyne... Hengslete, hesteansikt, store tenner, ser fake ut, virker som om hun kun tenker på seg selv, og fremstår som litt dum... Men - hun har helt nydelig hår, og det er vel stort sett det hun har å spille på utseendemessig. Er nok en grunn til at hun velger å ikke forandre på manken.

Når det gjelder stemmen synes jeg den er mer enn bra nok, men det er ikke noe personlig ved den, ikke noe spesielt å feste seg ved. Låtene hennes liker jeg overhodet ikke. Marit Larsen derimot, synger sanger i en sjanger jeg egentlig ikke liker, men jeg hører gjerne på musikken hennes og synes hun ser flott ut.

Skrevet

Jeg gir blanke blaffen i hvordan hun ser ut, men jeg liker ikke musikken hennes. Kjedelig, platt, og dusinvare.

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Når det gjelder stemmen synes jeg den er mer enn bra nok, men det er ikke noe personlig ved den, ikke noe spesielt å feste seg ved. Låtene hennes liker jeg overhodet ikke. Marit Larsen derimot, synger sanger i en sjanger jeg egentlig ikke liker, men jeg hører gjerne på musikken hennes og synes hun ser flott ut.

Det her er for meg et vesentlig poeng også. Jeg kan ikke si en eneste sang av Marion Ravn, tiltross for at jeg helt sikkert har hørt dem på radioen, de fester seg bare overhodet ikke.

Mens Marit Larsen sine sanger kjenner jeg igjen, og nynner med. Ikke at de er i en sjanger som jeg vanligvis hører på, men hun har personlighet i stemmen når hun synger og sangene har sjarm. Det er for meg forskjellen på de to.

Gjest hoppla hei
Skrevet

Det her er for meg et vesentlig poeng også. Jeg kan ikke si en eneste sang av Marion Ravn, tiltross for at jeg helt sikkert har hørt dem på radioen, de fester seg bare overhodet ikke.

Mens Marit Larsen sine sanger kjenner jeg igjen, og nynner med. Ikke at de er i en sjanger som jeg vanligvis hører på, men hun har personlighet i stemmen når hun synger og sangene har sjarm. Det er for meg forskjellen på de to.

Og det er vel det som gjør at noen lykkes og andre ikke, må være noe der som gjør at du lytter selv om det ikke er den sjangeren man selv liker. Jeg har sikkert hørt noe av Marion på radio jeg også men det er ikke noe som har festet seg.

Skrevet

Jeg gir blanke blaffen i hvordan hun ser ut, men jeg liker ikke musikken hennes. Kjedelig, platt, og dusinvare.

Jeg velger heller ikke favorittartister etter hvordan de ser ut, men når artikkelen (dette gjelder også flere av de jeg har lest før) legger så stor vekt på hvor bra hun ser ut, og at hun var den pene i M2M, osv, da er det jo rart at jeg har oppdrevet svært få mennesker som faktisk synes Marion var den pene i M2M, eller som i det hele tatt finner henne tiltrekkende. Marit Larsen ser derimot ut til å være en våt drøm blant mange av mine mannlige venner. Da blir det jo litt merkelig å høre at Marion ikke lykkes fordi hun er for flink og pen.

Skrevet

Marion Ravn er i en helt annen klasse utseendemessig enn den mer ordinært utseende Marit Larsen. Was and always will be

http://gfx.dagbladet.no/labrador/130/130378/13037828/jpg/active/503x.jpg

marit http://gfx.dagbladet.no/pub/artikkel/4/46/461/461034/maritlarsenbjornlangsem.jpg

marion:

http://g.api.no/obscura/www.rb.no/708x708r/03373/1281428375000_ravn1361_3373206708x708r.jpg

Men nå er det jo ikke slik at det norske folk har peil på hva som er vakkert eller ikke. Vi liker de som ligner oss selv. Marion er nok litt for iøyenfallende vakker til at vi kan tillate oss å oppfatte henne som en sympatisk person. Tror hun virker litt truende, på både kvinner og menn, bare i kraft av sitt utseende. Og at dette kan ødelegge for henne her i gamlelandet har jeg ikke vanskelig for å tro. I Norge kan folk til nød strekke seg til å akseptere Tone Aaberge :ler:

Jeg tviler sterkt på at Marion selv har sagt at hun er penere og flinkere enn Marit. Dette var nok noe journalisten selv valgte å vinkle det som. Men alle hadde skyhøye forventninger til Marion, da hun var hovedstemmen og hovedfokus i M2M.

Problemet til Marion er svake låter. Stemmen hennes er praktfull dog.

Skrevet

Hun kjedelige (så kjedelig at jeg ikke kommer på navnet hennes), men pene, Kristiandsandberta har jo klart seg ok her i landet, så jeg tror ikke utseendet er årsaken.

Skrevet

Kan det bare være at folk ikke synes at musikken er så flott? Jeg synes ikke at stemmen hennes er noe wow, og ikke er musikken sååååå kul heller..

Skrevet

Ja, tror hun er for pen og kul til at nordmenn skal kunne like henne. Hun bygger ikke "sten på sten" slik trauste nordmenn er, og da disser de henne.

Hun er pen, kul og snill og er litt typisk amerikansk i attituden. I like!

Gjest precious
Skrevet

Nei.

Og da mente jeg å svare på spørsmålet i overskriften :)

Gjest lovemedue
Skrevet

Men nå er det jo ikke slik at det norske folk har peil på hva som er vakkert eller ikke. Vi liker de som ligner oss selv. Marion er nok litt for iøyenfallende vakker til at vi kan tillate oss å oppfatte henne som en sympatisk person. Tror hun virker litt truende, på både kvinner og menn, bare i kraft av sitt utseende. Og at dette kan ødelegge for henne her i gamlelandet har jeg ikke vanskelig for å tro. I Norge kan folk til nød strekke seg til å akseptere Tone Aaberge :ler:

Ja, så klart, det må det være. Fordi jeg føler henne som en trussel fordi hun er sååå pen så gidder jeg ikke kjøpe platene hennes, helt klart.

Jeg har ingen problemer med å se og kommentere at andre folk er pene, så for meg er det nok ikke der det ligger. Musikken er for pregløs, for kjedelig og for snill kanskje.. mangler attitude som det så fint heter. Hun er pen men mangler sjarm syns jeg.

Skrevet

Ja, tror hun er for pen og kul til at nordmenn skal kunne like henne. Hun bygger ikke "sten på sten" slik trauste nordmenn er, og da disser de henne.

Hun er pen, kul og snill og er litt typisk amerikansk i attituden. I like!

Vel kul er hun ikke og med tanke hvor Amerikaniserte nordmen er så tror jeg ikke at det hun kanskje er litt typisk amerikansk har noe og si. Og bare tenk på Venke Knutson hun er pen og hun lykkes fint.

Så der tar du nok feil

Skrevet (endret)

Hvis Marion Ravn spiser seg fet, blir halvblind, klipper håret i en "kledelig" bob og lager et aldri så flott, lite mellomrom mellom fortenna - så tenker jeg vi snakker :)

Jeg må innrømme at jeg aldri har hørt Marion, bortsett fra når hun synger sammen med Meat Loaf. Dama kan synge, men det er ikke noe spesielt med stemmen hennes. Nå skulle en nesten tro at man ikke behøver å ha spesiell stemme for å oppnå suksess her til lands - bare se på x-factor hvor det jubles vilt dersom noen unngår å synge falskt på en høy tone. Så det norske publikum er ikke særlig kravstore ville jeg tro, men i det lange løp så trenger man kanskje denne x-factoren(?).

Se på Idol; Jeg husker knapt andre enn Kurt Nilsen (og stemmen hans har særegenhet - men GUD hvor lei jeg er den). Jeg husker Alexander With, og HAN synes jeg er bra; han har akkurat den lille spesielle "knekken" i stemmen som ikke er mer spesiell enn at han kan likes av alle - hvorav Kurt kan bli noget slitsom etterhvert.

Personlig er jeg lei av denne trenden med syngedamer og disse skjøre stemmene deres (derav Marit Larsen, Maria Mena etc). Så kommer Susanne Sundfør og er mørk, lavmælt (og dørgende kjedelig) - og da skal alle andre synge som Susanne Sundfør også. Gud, jeg er lei! Kan ikke folk like musikere for musikken de lager, og ikke hva kritikere og andre synes? Vampyrfilmer har også blitt en trend. Vet ikke om jeg skal le eller gråte av disse pr-jippo'ene, jeg. Er det alle andre som er dumme, er JEG dum eller er alle bare generelt så utrolig lett påvirkelige??

Sorry - sklei litt ut her. Kjente jeg hadde litt på hjertet :gjeiper:

Endret av Sobril
Gjest Ylva Virvla
Skrevet

Problemet er ikke at hun er for flink eller at hun er for pen.

Problemet er låtene. Hun har ikke hatt nok hits.

I 2005 hadde hun "Break you". Den ble spilt på MTV og slo an stort. Jeg var i Asia den høsten, og husker at jeg hørte den der.

Det er en låt som fenger.

Men hun har ikke hatt noen ordentlige hits etter det.

At problemet er at hun er for pen og flink er vås. Hvis en låt slår an, er det aldri noe hinder at hun som synger den er pen, tvert i mot.

Søk på "Break you" på Spotify så finner dere låten, forresten.

Skrevet

Marion Ravn er i en helt annen klasse utseendemessig enn den mer ordinært utseende Marit Larsen. Was and always will be

A personal opinion is not a fact

Gjest Pica pica
Skrevet

Bra norsk kvinnelig vokalist er Jenny Hval/ Rockettothesky. Bare hør og sammenlign med Marion Raven ->

fra Medea (2008) og
fra To Sing You Apple Trees (2006).

Så skjønner en fort hvorfor ikke Marion lykkes..

Skrevet

Jeg måtte google Marion Ravn. Jeg ante ikke hvem hun var.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...