AnonymBruker Skrevet 6. september 2010 #1 Skrevet 6. september 2010 Heisann Jeg har bestemt meg for å ta trening på seriøst, og målet mitt er å bli enda strammere til jul. Jeg har ikke trent så mye tidligere, bare litt her innimellom. Og det har også vært hjemmetrening. HVOR MYE strammere skal jeg forvente å bli på 3 mnd? Hovedfokuset mitt er mage-rumpe-hofter-lår Nåværende mål er: Rett under brystet: 71 cm Navlehøyde: 88 cm Hofter: 98 cm Høyre lår: 59 cm Venstre lår: 58 cm Planen min er å trene spinning 30 min 4 dager hver uke (eller evt mer) frem til jul. Hvor mye bør jeg forvente å gå ned med denne treningsplanen? Er det for urealistisk å forvente å gå ned 5 cm på alle steder eller er dette for lite/mye? Bør jeg evt drive med litt styrketrening også? Fint hvis dere som har peiling på dette kunne veilede meg litt. Vil ikke sette et for høyt/lavt mål heller Kom gjerne med egne erfaringer og råd
AnonymBruker Skrevet 6. september 2010 #2 Skrevet 6. september 2010 TS her: og mente selvfølgelig "jul" og ikke "hjul"
AnonymBruker Skrevet 6. september 2010 #3 Skrevet 6. september 2010 Huff =) Hvorfor tenker damer kun på å bli strammere ? Er det ikke morsomt å merke at kondisen blir bedre, at en blir sterkere og får bedre holdning ? =) Uansett, ikke forvent spesifikke tall. Ofte kan vekten stå stille, og centimeterne gå inn. Dessuten, når du er aktiv så føles kroppen mindre selv om vekten kan være det samme. Mat og trening går hånd i hånd, såselv om du trener aktivt så er det viktig å spise ordentlig også. Tenk mer på helsegevinstene, ikke på hvor mange centimeter du går inn =) Styrketrening er flott! Du får ikke store bolemuskler i løpet av et par måneder,og det skal mye til for kvinner å få store muskler uten å virkelig gå inn fordet. Styrketrening er helt supert, og du merker gjerne forskjell raskt hvis du følger ett opplegg og spiser riktig! Lykke til!
rainbow_dash Skrevet 6. september 2010 #4 Skrevet 6. september 2010 For de aller fleste av oss vil appetitten gå opp samtidig med treningsmengden. Så hvis du vil bli strammere, så må du passe på å ikke spise tilsvarende mer. Forøvrig ville jeg heller fokusert på at formen blir bedre og at kroppen orker mer. Og lagt inn litt styrketrening i tillegg.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2010 #5 Skrevet 6. september 2010 de sier jo det treningsfolk å slike på sentere ..at med styrke tren så skal en merke mye strammere kropp på få uker også 20 minutters program styrke til hjemmetrening å et par tre ganger i uka sier de kan merkes godt på f eks. buksene i livet.. så legg opp til litt styrke også kanskje spinndeg varm 20 minutt også noen styrkeøvelser etter? den ene dagen kan du jo spinne 15-20 og så tren ene muskel gruppa og neste gruppe neste gang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå