tingeling Skrevet 4. oktober 2003 #1 Skrevet 4. oktober 2003 Hei En tidligere tråd handlet om hobbyene til "våre menn". Hva med våre egne hobbyer? Jeg synes det ofte virker som om gutter er mye flinkere til å bli "hektet" på hobbyen sin. Den blir en utrolig viktig del av livet som de virkelig brenner for. Selv har jeg en samboer som lever og ånder for hobbyen sin (sykkel), mens jeg er ganske hobbyløs Blir nesten litt misunnelig jeg (dvs på den positive måten). Skulle også gjerne ha noe jeg virkelig brant for og altid gledet meg til. Men man kan jo ikke akkurat bestemme seg for at "nå skal jeg bli hektet på....". Har dere noen hobbyer dere virkelig lever og ånder for? Hilsen Tingeling som trenger tips
Rapitap Skrevet 4. oktober 2003 #3 Skrevet 4. oktober 2003 Nei, men skulle ønske jeg også hadde det! Det nærmeste jeg kommer til noe som helst er å beskytte og forsvare det å tegne. Elsker å tegne, men jeg går ikke gjennom faste tider og gjennomfører ting etter plan..vel, jeg hadde vel gjort det om jeg hadde en plan..(pokker, der rotet jeg meg bort igjen!)..vel, uhmm....part time hobby er tegning da. =)
RoadQueen Skrevet 4. oktober 2003 #4 Skrevet 4. oktober 2003 Hobbiene mine varierer med årstider og alder. Har vært hekta på rosemaling, fotografering, modellbygging, musikk, ymse håndarbeid, puslespill, websider osb. Enkelte ting har jeg alltid vært glad i; jakt, fiske og friluftsliv samt motorsykkelen. I tillegg så har jeg tatt opp golfinteressen nå i sommer. Ingenting av dette er imidlertid altoppslukende slik som min manns bilinteresse er...
pusla Skrevet 4. oktober 2003 #5 Skrevet 4. oktober 2003 Jeg er oppslukt av fotball (som jo er en hobby man ofte kan ha sammen), høre på og oppdage ny musikk, spille gitar, synge og til tider sysler jeg mye med håndarbeid.
Gjest Madley Skrevet 4. oktober 2003 #6 Skrevet 4. oktober 2003 Personlig tror jeg ikke det er sunt å bli fullstendig oppslukt av noe, men noen hobbyer som man plukker frem nå og da er jo hyggelig... Jeg liker å tegne, male, klippe og lime...Spesiellt nå frem mot jul holder jeg på med sånt stæsj... Broderer når det er påkrevet og eller så sysler jeg med det som måtte falle inn i hodet mitt.
Linsi Skrevet 5. oktober 2003 #8 Skrevet 5. oktober 2003 Ja, jeg har en hobby, som egentlig er livsstilen min; hunder. Samboeren min godtar det, men skjønner ikke helt hvordan jeg kan bli så oppslukt.
Gjest Anonymous Skrevet 5. oktober 2003 #9 Skrevet 5. oktober 2003 En av de mest tydelige forskjellene mellom menn og kvinner, er nok at menn har en evne til å bli fullstendig oppslukt i en interesse. Selvsagt finnes det kvinner som gjør noe lignende, men de hører til unntakene. Når man f.eks. hører om en genial matematiker eller dataprogrammerer som lever og ånder for sitt arbeid, slik at vedkommende glemmer slike trivielle ting som å sove og spise, og kan finne på å møte opp på jobb på en søndag, iført pysjamas, ser man automatisk for seg at det er en mann. Og det er det jo også, i 10 av 10 tilfeller.
la Flaca Skrevet 5. oktober 2003 #10 Skrevet 5. oktober 2003 Personlig tror jeg ikke det er sunt å bli fullstendig oppslukt av noe, men noen hobbyer som man plukker frem nå og da er jo hyggelig... Jeg liker å tegne, male, klippe og lime...Spesiellt nå frem mot jul holder jeg på med sånt stæsj... Broderer når det er påkrevet og eller så sysler jeg med det som måtte falle inn i hodet mitt. Hvorfor tror du ikke det er sunt å bli fullstendig oppslukt av noe? Helt fra jeg var liten har jeg hatt behov for å flykte litt fra virkeligheten, og har brukt atskillige timer med tegneblyanten, airbrushen eller malepenselen. Jeg har alltid et prosjekt på gang, og føler at det er noe som driver meg fremover. Det er så mange hverdager - hvorfor ikke ha sitt eget lille univers, der tiden ikke eksisterer og tankene kan fjerne seg fra oppvask, bleieskift og jobb en stund?
Gjest sexysadie Skrevet 5. oktober 2003 #11 Skrevet 5. oktober 2003 Ja' date=' jeg har en hobby, som egentlig er livsstilen min; hunder. Samboeren min godtar det, men skjønner ikke helt hvordan jeg kan bli så oppslukt.[/quote'] Hvilke hunder da?
la Flaca Skrevet 5. oktober 2003 #12 Skrevet 5. oktober 2003 Springer spaniel er mitt tips! (ut i fra bildet)
Nabodama Skrevet 5. oktober 2003 #13 Skrevet 5. oktober 2003 Jeg har også hatt altoppslukende hobbyer, som har gått fra hester til mc (yngre år) tilbake til hester igjen, så hunder noen år.... Nå trives jeg best med å ikke engasjere meg fullt så mye.....
Gjest GreenSky Skrevet 6. oktober 2003 #14 Skrevet 6. oktober 2003 Min hobby er å skrive' date=' av alle ting [/quote'] Det er min hobby også! :D
Livets datter Skrevet 6. oktober 2003 #15 Skrevet 6. oktober 2003 Jeg lager og selger perlesmykker, og er helt hekta!
LilleMy Skrevet 6. oktober 2003 #16 Skrevet 6. oktober 2003 Jeg gleder meg til å komme igang med såpe-laging (har utstyret, har bare ikke begynt enda!), også ser jeg frem til å lage kreative, koselige, personlige julekort til venner og kjente.
Gjest Lille_my Skrevet 7. oktober 2003 #17 Skrevet 7. oktober 2003 Min lille hobby er å strikke,synes det er såå morsomt.Strikker det baby og til barn.Nå sist strikket jeg dåpskjole til tante barnet.Virkelig morsomt.. :D Å så bruker jeg en del tid foran datan å da :o ..kan jo ikke akkurat legge no skjul på det da...
Amarone Skrevet 8. oktober 2003 #18 Skrevet 8. oktober 2003 Jeg spiller i band! Og det er heeelt på hobbybasis, men veldig morsomt. Amarone
Ingeborg Skrevet 8. oktober 2003 #19 Skrevet 8. oktober 2003 Jeg spiller i korps og spiller rollespill, og så leser jeg maaaaaaaange bøker!
Isiselin Skrevet 10. oktober 2003 #20 Skrevet 10. oktober 2003 Jeg er også av de som blir totalt oppslukt av mine mange hobbyer i perioder. Jeg studerer kunsthistorie og er utrolig opptatt av akkurat det. Ellers elsker jeg katter, elsker musikk (samler på alt mulig), samler på alt som har med Agatha Christie å gjøre og er i det hele tatt en liten hamstrer. Elsker å skrive lister og tabeller over alt mulig og kan i det hele tatt være en liten nerd i blant (men det er min kjære også så vi passer i grunnen godt sammen...) Hehe!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå