Gjest Trude Skrevet 6. september 2010 #1 Skrevet 6. september 2010 For å gjøre en lang historie kort: Jeg møtte en mann da jeg var i et forhold som skrantet. Vi hadde en fantastisk kjemi, og det sa bare pang. Jeg avsluttet forholdet jeg var i (ikke pga denne nye mannen) og en stund etter møtte jeg ham igjen. Vi har det fantastisk når vi er sammen, men han snakker mye om andre kvinner i sitt liv, og at han er litt av en player.. Sist gang han sa det reiste jeg meg og sa jeg ikke ville høre mer av det. Da ble han forbauset, og kom bort og koste med meg til jeg ble glad igjen. JA, jeg er så dum at jeg smelter helt for ham. Han svarer heller ikke alltid på sms, noe jeg ikke vet om er pga at det er meg, eller fordi han har sagt han hater å sende sms. Jeg vet at han er med andre også, men jeg vet ikke om han "skryter " på seg endel i tillegg.. Vi er ikke i noe forhold, begge er fri og single, men det svir litt alikevel, siden jeg etter hvert har fått følelser for han. Tenker på ham hele tiden, og det gjør vondt når jeg ikke får den responsen jeg håper på.. Hvordan kan jeg greie å holde meg unna ham? Han er som en magnet som jeg blir dratt mot, selv om han egentlig er alt annet enn jeg trenger..
AnonymBruker Skrevet 6. september 2010 #2 Skrevet 6. september 2010 Er det ikke som regel sånn det er da..? Jeg har brent meg før på en sånn type, vi jobbet sammen og så hadde vi oss et par måneders tid, jeg ble dumpet så det sang etter og han begynte med ei annen på jobben. Jeg fikk vite i ettertid at han hadde gått og snakket masse stygt om meg og fortalt usanne ting om meg, i tillegg hadde han fortalt ting jeg hadde sagt til han i fortrolighet til andre på jobben, ikke så gøy å jobber der mer da. DET var en stor wake-up call for meg, og jeg kommer ikke til å involvere meg med en slik fyr igjen uansett hvor mye det brenner i musa av lyst og spesielt ikke med en på jobben..
AnonymBruker Skrevet 6. september 2010 #3 Skrevet 6. september 2010 Sånn er disse playerne =) De svarer ikke på sms slik at de bevarer kontrollen, og du går helt i vinkel "hvorfor svaaaarer han ikke da?!" og vil gjerne sende enda flere meldinger. Han vil ha deg rundt lillefingeren, og du skal hoppe når han sier hopp. En god historie om det samme; for et par år siden holdt en venninne av meg på med en slik en. Hun var stadig trist over det aldri så ut til å gå noen vei, han gav henne komplimenter, koste seg sammen en natt en gang i blant, og ringte av og til og da var hun jo heeelt i skyene. Hun torde nesten ikke være seg selv pga hun var redd han ikke skulle like henne da, og hun var jo så betatt. Jeg sa til henne; gjør deg kostbar. Slutt å sende HAM meldinger. Når han sender deg sms, ikke svar.. Vent et par timer før du svarer, og svar med nøytral tone, lær å si nei til ham! Dette er gleden hans, å ha kontroll over dine følelser. Venninna mi gjennomførte dette uansett hvor vanskelig det var, og gjett hvem som reagerte og plutselig ble helt på tuppa etter henne. Nå hadde han jo mistet kontrollen, og han forstod nok ikke hvorfor. HUN sluttet å svare på HANS meldinger?? Dette var jo ikke riktig!? ..... Hun mistet dog interessen for ham når hun skjønte hvordan han var gjennom alt dette =) At det kun var for å ha henne der når han ville.
Mann-87 Skrevet 6. september 2010 #4 Skrevet 6. september 2010 Vil du virkelig ha en fyr som er så usikker på seg selv at han må skryte til deg av bragdene sine?
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2010 #5 Skrevet 6. september 2010 Disse playerne er som regel ganske sexy, men ikke noe å satse på som kjæreste. Så mitt råd er å utnytte han seksuelt. Ta for deg i sengen og nyt, rett og slett. På samme måten som man nyter et godt måltid.
Wonders Skrevet 6. september 2010 #6 Skrevet 6. september 2010 la han henge i løse luften. Ikke svar, hold han på avstand. Dere er bare venner fordi du er kn*ll-bar... Beklager, men en mann som ikke klarer å oppføre seg, er verken forelsket eller seriøs. FInn en annen som er mer av din egen karakter. Eller motsatt, si du er drit forelsket i han, og at du vil treffe venner og familie, DET pleier å få playere til å løpe mot åsene! Han blir da fort avslørt som den kjipe personen han er... Les litt her, så vil du brekke sirkelen lett. http://www.martinøstergaard.dk/vmth_lserreaktioner.6
Nurse Teri Skrevet 6. september 2010 #7 Skrevet 6. september 2010 Ahh... denne mannen denne Chuck Bass! (ref: Gossip Girl) Han som sjarmerer oss i senk med ordene sine... Min "Chuck" har forsøkt å sjarmere meg i syv år! Han har alltid vært tiltrekkende fordi han var en bad boy som visste å behandle damer som en gentleman.. ja, helt til de ble erobret! Det jeg har funnet ut er... han har aldri fått meg og på den måten lever fortsatt spenningen.. en gang i blandt blir jeg fristet og jeg lever lenge på den følelsen.. men jeg vet at om han får meg blir jeg uinteressant... Jeg vil ha spenningen, fordi jeg er i et forhold med en annen. Hadde jeg vært singel hadde jeg nok kanskje hatt sex med ham bare for at spenningen skulle gå over og at jeg på den måten ikke ble mer forelsket! Vet ikke om dette var et godt råd... men det er en erfaring!
Gjest TS Skrevet 6. september 2010 #8 Skrevet 6. september 2010 Takk for gode råd og erfaringer:) Ja, jeg vil ha ham. hele meg lengter etter ham, og det siste jeg vil er at han skal stikke. Jeg vet jeg blir knust om jeg får vite at han plutselig er i et forhold med noen andre.. Han vet akkurat hva han skal si, og hvis jeg blir sur for noe svarer han kansje ikke, slik at jeg angrer meg og kryper, eller så sjarmerer han meg på nytt igjen... Han har sagt han ikke vil ha forhold, og det vil ikke jeg heller, men jeg føler jeg er så avhengig av oppmerksomheten hans, at jeg vil gå langt for å få den. Hadde egnetlig satt meg mål for hva jeg krever av en mann, men pga vår sinnsyke kjemi bryr jeg meg ikke lenger.. Uff,dette er vanskelig! Greier ikke slutte snakke med ham heller.. Hvordan skal jeg greie det når det er det eneste jeg vil?
Gjest gjest mann Skrevet 6. september 2010 #9 Skrevet 6. september 2010 Takk for gode råd og erfaringer:) Ja, jeg vil ha ham. hele meg lengter etter ham, og det siste jeg vil er at han skal stikke. Jeg vet jeg blir knust om jeg får vite at han plutselig er i et forhold med noen andre.. Han vet akkurat hva han skal si, og hvis jeg blir sur for noe svarer han kansje ikke, slik at jeg angrer meg og kryper, eller så sjarmerer han meg på nytt igjen... Han har sagt han ikke vil ha forhold, og det vil ikke jeg heller, men jeg føler jeg er så avhengig av oppmerksomheten hans, at jeg vil gå langt for å få den. Hadde egnetlig satt meg mål for hva jeg krever av en mann, men pga vår sinnsyke kjemi bryr jeg meg ikke lenger.. Uff,dette er vanskelig! Greier ikke slutte snakke med ham heller.. Hvordan skal jeg greie det når det er det eneste jeg vil? Du må finne ut hvorfor du syns det er tiltrekkendes å bli manipulert- og vorfor du er villig til å selge deg sjøl billig. Hvis du er intressert å å bli manipulert og være billig,da. Men det er jeg egentlig rimelig sikker på at du ikke er.
Gjest gjest mann Skrevet 6. september 2010 #10 Skrevet 6. september 2010 Eller motsatt, si du er drit forelsket i han, og at du vil treffe venner og familie, DET pleier å få playere til å løpe mot åsene! Ja, og si at du vil han skal bli med til foreldrene dine til helgen så de kan bli kjent. Pluss noe om at du gjerne vil at dere skal prøve å få et barn sammen. (Så klart uten å mene det... )
Gjest harlært Skrevet 6. september 2010 #11 Skrevet 6. september 2010 Kjære TS. Kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Du lever på kjemien og håper han også vil innse at det er noe helt spesielt en dag. Men: Det hjelper ikke med sinnsyk kjemi om mannen man har sinnsyk kjemi med faktisk ikke er snill og vil deg vel. Playere er ekstremt egosentriske mennesker, og bryr seg kun om seg selv. Utfra det du skriver leser jeg at du er klar over at du må handle, men at det er vanskelig. Jeg forstår veldig godt at det er vanskelig å kutte kontakt. Det du må huske er: Det vil være vanskelig fordi det er et usunt avhengighetsforhold. HAN kommer ikke til å bryte det, fordi han tjener på det. I tilegg: Husk også at det du oppfatter som ekstrem kjemi er en illusjon han klarer å skape, mest sannsynlig hos flere kvinner enn deg selv. De kalles playere av en grunn. Å få fram jaktinstinktet hos kvinner er dessverre enkelt om man har tilstrekkelige talegaver, er kynisk nok og vet hvilke knapper man skal trykke på. Selv venninner som ikke kan fordra "min" player sier at de lar seg påvirke av måten han tilnærmer seg kvinner på,og at han er en SVÆRT god manipulator. Og PS! Han bruker også "hater å sende SMS"-trikset på damer. "Hate å sende SMS" = det var ikke interessant nok til at jeg gidder å svare. De får jo endel SMS og rekker vel ikke å svare alle. Jeg har tatt oppgjøret med "min" player. Vi er i dag venner, men det har vært en lang og kronglete prosess dit. Jeg dater nå andre, Det er snodig å date normale mennesker, som det ikke blir konstant drama og usikkerhet med. Som det er mulig å forholde seg til, og som respondrer til deg også utfra dine behov, ikke bare sine egne. Lykke til videre. Jeg VET som sagt at det er knallhardt. Mine venninner har måttet filleriste meg mer enn en gang. Men det er bedre enn alternativet. Respekter deg selv nok til å komme deg unna. Kutt kontakten. Snarest mulig. Det er nok av menn der ute som har en sunn tilnærming til kvinner.
Gjest "gjest" Skrevet 6. september 2010 #12 Skrevet 6. september 2010 Vi har vel alle vært forelsket i en player?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå