AnonymBruker Skrevet 6. september 2010 #1 Skrevet 6. september 2010 Nå var det i nyhetene at en på 8 ble voldtatt. Vi vet jo såklart ikke hvem det er, men gjør hjembygda det? Det er vel en mulighet? Satt her å tenkte, hva om dette skjedde ditt barn. Ville du at det skulle bli tatt opp i media? Ville du at folk skulle visst hva ditt barn ble utsatt for? Tror du det er positivt eller negtativt for barnet om "alle" vet det?
Hanselot Skrevet 6. september 2010 #2 Skrevet 6. september 2010 Ett utrolig godt og vanskelig spørsmål. Tror personlig at hadde ikke gjerningsmannen blitt tatt, så ville jeg hatt det i media for lettere å få identifisert og tatt vedkommende som hadde gjort. Hadde han blitt tatt ville jeg spart mitt barn for oppmerksomheten rundt det. Jeg vil tro alle i offerets nærmiljø vil få vite hvem det var utfra uteblivelse fra skole/fritidsaktiviteter, rykter og annet bygde/bysladder. Noen med erfaring rundt hvordan folk i nærmiljøet forholder seg til ett barn og dens foreldre som har opplevd noe slikt?
AnonymBruker Skrevet 6. september 2010 #3 Skrevet 6. september 2010 Nærmiljøet trenger ikke media for å få vite om sånt.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2010 #4 Skrevet 6. september 2010 Nærmiljøet vet det nok likevel. Personlig hadde jeg tatt et balltre og skambanket overgriperen om det var min sønn, og gjerne foreldrene hans og for mangel på oppdragelse. Jeg hadde gjort livet deres til et helvete, og passet på at andre hjalp meg med oppgaven.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå