AnonymBruker Skrevet 5. september 2010 #1 Skrevet 5. september 2010 Bladlusene er overalt på bladene og barkene.Har lest mye forskjellig løsninger: BioNeem, grønnsåpe+vann,skummet/helmelk+vann,rødsprit+vann,bladglans etc… Skal jeg bade orkideene med 2spiseskjeer grønnsåpe+1litervann? I de fleste forum står det bare grønnsåpebad… ok.. men jeg vil gjerne vite hvor mye grønnsåpe og vann? Skal jeg helle skummeltmelk blandet med vann ned i barkene og skylle det godt med vann etter natten? “BioNEEM sprayes direkte på blader og blomster med en blomster- eller hagespray.” Greit nok på blader men disse uhyrene oppholder seg ned i barkene også. Er det noen som har gode råd om hvordan man blir kvitt disse udyrene? :cry:
liseanthus Skrevet 5. september 2010 #2 Skrevet 5. september 2010 Det beste du kan gjøre er å gå i en faghandel og kjøpe et middel som brukes mot slike ting:) da får du kjemikalier som ikke skader blomsten og blir varig kvitt problemet, selv jobber jeg i blomster butikk og vi har to ting mot skade dyr, det er enten en spray du dusjer over blomsten med, eller en "pille" du dytter i jorden som sprer seg ved vanning og dreper skadedyr.
Tulling Skrevet 6. september 2010 #4 Skrevet 6. september 2010 litt vanskelig å få piller til å spre seg i bark. Jeg jobbet også i blomsterbutikk noen år, vi brukte bare grønnsåpe. blandet kansje 1+6 sånn sirkus. Grønnsåpe funker utmerket, men tror du må blande litt kraftigere. Dette er forutsatt at dette er REN grønnsåpe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå